نسخه چاپی

تجمع اعتراض‌آمیز طلاب ‌در مسجد اعظم‌قم

جامعه مدرسین، شورای عالی و مركز مدیریت حوزه‌های علمیه با صدور اطلاعیه‌ای كشتار مسلمانان در پاكستان را محكوم كرده و خواستار پیگیری این مسئله از سوی دولت پاكستان شدند.

به گزارش نما به نقل از فارس، در اطلاعیه جامعه مدرسین، شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه آمده است: فجایع خون بار پاکستان و کشتار بی‌رحمانه شیعیان مظلوم این کشور، دل هر آزاده‌ای را به درد می‌آورد. گروه‌های سلفی و وهابی هر روز مسلمانان بسیاری را به خاک و خون می‌کشند، فرزندان بسیاری هر روز یتیم می‌شوند و مادران و پدران بسیاری، داغدار فرزندان عزیز خود می‌گردند. صدای شیون خانواده‌های داغدار، ناخودآگاه اشک را بر گونه‌های انسان روان می‌سازد. این فجایع در برابر چشمان کسانی اتفاق می‌افتد که سال‌هاست بر طبل حقوق بشر می‌کوبند.

در ادامه این بیانیه آمده است: فراموش نکنیم که اختلافات فرقه‌ای و غفلت از حقوق برادری اسلامی و تکفیر و تفسیق یکدیگر، همه و همه خواسته دشمنان اسلام است و چیزی است که آمریکا و انگلیس هزینه‌های فراوانی را صرف آن ساخته‌اند. ابراز نگرانی مراجع معظم تقلید و علمای اعلام«دامت برکاتهم» و هشدار آنان نسبت به عواقب این فجایع نیز حکایت از حساسیت این موضوع و لزوم پی‌گیری جدّی آن دارد.

در این بیانیه اضافه شده است: نهادهای حوزوی ضمن محکومیت حوادث خون بار پاکستان و تسلیت به خانواده‌های داغدار و بازماندگان آن‌، خواستار پیگیری جدی این موضوع به ویژه از سوی دولت پاکستان و محاکمه عاملان آن است. به همین مناسبت دروس حوزه‌های علمیه روز شنبه ۱۹/۱۲/۱۳۹۱ تعطیل و تجمع اعتراض‌آمیزی نسبت به این فجایع خون بار رأس ساعت ۱۰ صبح در مسجد اعظم برگزار می‌شود. از علمای اعلام اساتید فضلا و طلاب جهت شرکت در تجمع دعوت به عمل می‌آید.

۱۳۹۱/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...