نسخه چاپی

۶۰ میلیارد دلار برباد رفته امریكا در عراق

بر اساس گزارشی كه روز چهارشنبه در كنگره آمریكا منتشر شد، این كشور بیش از شصت میلیارد دلار برای بازسازی عراق بعد از اشغال این كشور در سال دو هزار و سه هزینه كرده است اما نتایج با هزینه صرف شده بسیار فاصله دارد.

به گزارش نما، واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی عراق در گزارش نهایی خود اعلام کرد « هزینه های صرف شده مختلف برای جذب نیروهای امنیتی، بازسازی شبکه برق و آبرسانی کم تر از آنچه که امید می رفت نتیجه داده است ».

بعد از سقوط رژیم صدام در سال دو هزار و سه، بازرس ویژه بازسازی عراق دویست و بیست گزارش منتشر کرده است و نتایج آن از عدم کارآیی چهل درصد طرح ها خبر می دهد.

بازرس ویژه بازسازی عراق خاطر نشان کرد نوری المالکی، نخست وزیر عراق معتقد است « با توجه به گستردگی هزینه های به عمل آمده به ویژه به دلیل شناخت کم درباره نیازهای کشور، بهره کلی برای عراق بسیار اندک بوده است ».

فؤاد حسین، مشاور نزدیک مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق با اتخاذ موضع سخت تری خاطر نشان کرده است « نه تنها بین وزارت امور خارجه آمریکا، وزارت دفاع، پنتاگون وحکومت موقت هماهنگی وجود نداشته است بلکه آنها باهم درگیر نیز بوده اند و سیاست آنها کنترل کامل وزارتخانه های نفت، کشور و دفاع بوده است. اگر شما از شناخت فرهنگ محلی ناتوان باشید، نتیجه چیزی غیر از هرج و مرج نخواهد شد ».

۱۳۹۱/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...