نسخه چاپی

جزئیات جلسه رئیس‌جمهور با بانك مركزی

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینكه تأمین ارز كالاهای اساسی دو برابر می‌شود گفت: طرح پایش از بازار در برخی استان‌ها از امروز و در برخی دیگر از روز شنبه آغاز می‌شود.

به گزارش نما به نقل از فارس مهدی غضنفری در حاشیه مراسم افتتاح طرح مشترک پایش بازار اظهارداشت: ۴۰۰ نمایشگاه بهاره در سطح کشور آغاز به کار کرده است و در کنار آن معاونت بازرگانی داخلی ۲ طرح دیگر برای کنترل بازار در نظر گرفته است که یکی طرح مشترک پایش بازار است که از امروز آغاز و با نصب چادرهایی در سطح شهر کنترل و نظارت و بازرسی صورت می‌گیرد و به مراجعین در این خصوص پاسخ داده می‌شود.

وزیر صنعت گفت : طرح پایش از بازار در برخی از استان‌ها از امروز و در برخی دیگر از روز شنبه آغاز می‌شود.وی افزود: ستاد نوروزی تنظیم بازار نیز کار خود را آغاز کرده و با هماهنگی ۱۵ دستگاه دولتی و خصوصی مسائل مربوط به حوزه تنظیم بازار را دنبال می‌کند.

غضنفری گفت: ستاد تنظیم بازار نوروزی بصورت لحظه به لحظه قیمت‌ها را رصد کرده و نیاز بازار را تامین می‌کند و به مردم کمک می‌کند تا مردم خرید راحت داشته باشند تا با قیمت و کیفیت مناسب رضایت مردم از خریدهای نوروزی را فراهم کنند.
*جزئیات جلسه رئیس جمهور با بانک مرکزی

وی همچنین به دستور ویژه رئیس جمهور برای ارز مورد نیاز تامین کالاهای اساسی و همچنین جلسه‌ای که روز پنجشنبه رئیس جمهور در بانک مرکزی داشته است اشاره کرد و گفت: به منظور بررسی روند تامین ارز کالاهای اساسی و کالاهای واسطه‌ای دستور دادند تا ارز مرجع مورد نیاز کالاهای اساسی و اخذ اولویت های ۳ تا ۹ در مرکز مبادلات ارزی افزایش پیدا کند و تاکید لازم بر مدیریت جریان ارز با سرعت بالا صورت داده شد.

غضنفری گفت: در جلسه‌ای که روز پنجشنبه گذشته در بانک مرکزی برگزار شد تاکید شد تا تامین ارز کالاهای اساسی از سوی بانک مرکزی افزایش یابد و سایر کالاها نیز ارز مورد نیاز خود را به راحتی از مرکز مبادلات ارزی تامین کنند بطوریکه این مرکز حجم ارز مورد نیاز خود را در چند روز گذشته بالا برده است.

وزیر صنعت ابراز امیدواری کرد تا آثار بسیار مثبتی در تامین کالاها و کاهش نرخ ارز در روزهای آینده شاهد باشیم.

غضنفری گفت: تدابیر خیلی خوبی در جلسه روز پنجشنبه اتخاذ شده است که اگر اجرایی شود جریان تامین ارز کالاهای اساسی به سرعت تا ۲ برابر می‌رسد.

وی در ادامه در خصوص تأمین منابع ۷ طرح فولادی گفت: حدود ۳ هفته پیش جلسه‌ای در حضور معاونین و بانکهای عامل برگزار شد و سقف تسهیلات پرداختی به این طرحها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نماینده بانکها موظف شدند تا این منابع را تامین کنند.

غضنفری گفت: در حال حاضر ۹ طرح فولادی در آستانه افتتاح قرار دارند که برخی ۹۰ تا ۹۵ درصد پیشرفت داشته‌اند اما متاسفانه تاکنون مصوبه مذکور هنوز اجرایی نشده است.

غضنفری از برگزاری جلسه ویژه‌ای در بعدازظهر فردا به منظور تامین اعتبار این طرح‌ها خبر داد و گفت: با حضور معاون اول رئیس جمهور وضعیت فعلی را رصد می‌کنیم تا بتوانیم از محل صندوق توسعه ملی به طرحهای فولادی کمک کنیم.وزیر صنعت گفت: طرح‌های فولادی متعلق به بخش خصوصی است و اگر به مرحله عملیاتی برسند ۴ میلیون تن به ظرفیت فولاد کشور اضافه می‌شود.

۱۳۹۱/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...