نسخه چاپی

آيت الله ممدوحي :

كسی حق ندارد تعطیلات مذهبی را حذف كند

عکس خبري -کسي حق ندارد تعطيلات مذهبي را حذف کند

مدرس حوزه علمیه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: كسی حق ندارد تعطیلات مذهبی را حذف كندچرا كه این موضوع مبارزه با فرهنگ و اعتقادات مردم است.

به گزارش نما، آیت الله حسن ممدوحی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص حذف تعطیلات مذهبی گفت: نمایندگان و کسانی که خواستار این اتفاق اند، حق ندارند که چنین کاری بکنند چرا که اینها دخالت در نظام فرهنگی و معتقدات مردم است.

وی افزود: تعطیل نکردن ایام مذهبی چون تاسوعا، عاشورا و شهادت هایی چون شهادت بانوی دو عالم فاطمه زهرا (س) مبارزه با خواست اصلی مردم است و حتی اگر اینچنین ایامی تعطیل نشود مردم به سر کار نمی روند و آنرا تعطیل می کنند و نمونه این اتفاق در گذشته و پیش از انقلاب بوده است.

رئیس جمهوری که خلاف مسیر رهبر باشد سقوط می کند/تخریب ثمری جز اغتشاش ندارد

آیت الله ممدوحی در بخش دیگر از این گفتگو در خصوص انتخابات آینده گفت: مردم باید بدانند که انتخابات تعیین سرنوشت خود آنان است و باید چون انتخابات های گذشته که حضوری پررنگ و دشمن شکن داشته اند انتخابات آینده را نیز برگزار کنند.

وی در مورد ویژگی های رئیس جمهور منتخب برای دولت یازدهم گفت: رئیس جمهوری موفق خواهد بود که در خط دین، صراط مستقیم و خط رهبری باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: رئیس جمهور آینده باید هماهنگ با ارکان نظام و تابع و در مسیر تدابیر رهبری باشد و این در طی مدت سپری شده از انقلاب اسلامی ایران به اثبات رسیده است.

آیت الله ممدوحی تصریح کرد: کسی که در جایگاه ریاست جمهوری ایران اسلامی قرار گیرد و در مسیر روشن رهبری حرکت نکند به مثابه ماشینی است که مسیر درستی را طی نکرده و نهایتا به چاله می افتد.

مدرس حوزه علمیه قم گفت: کسانی که در مسیر رهبر حرکت کنند مسلما به جایگاه درست و بالایی در بین مردم دست خواهند یافت و خلاف آن کسانی که در این مسیر نباشند از سوی مردم پذیرفته نخواهند شد.

وی در خصوص چند قطبی بودن انتخابات آینده گفت: همه احزاب و گروه ها شرکت خواهند کرد و حضور دارند.

وی افزود: البته به عقیده بنده کسانی که می دانند به حد نصاب رای نمی آورد و یا اداره کشور از توانشان خارج است خود به خاطر خدا، مردم و انقلاب اسلامی کناره گیری کرده و شرکت نکنند.

مدرس حوزه علمیه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان خطاب به کسانی که قصد دارند در انتخابات نامزد شوند گفت: از تخریب یکدیگر بپرهیزید و با توانایی خود در انتخابات آینده شرکت کنید چرا که تخریب یکی از کاندیداها به معنای تایید دیگری نخواهد بود و باعث کم رنگ شدن انتخاب و رای نیاوردن تخریب کننده و تخریب شونده می شوند و ثمری جز نا آرامی و اغتشاش ندارد.

۱۳۹۱/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...