نسخه چاپی

آقاتهرانی:در انتخابات همه را با رهبری تنظیم كنید

عکس خبري -آقاتهراني:در انتخابات همه را با رهبري تنظيم کنيد

تهران در مجلس با تأكید بر اینكه در انتخابات باید همه را با رهبر انقلاب تنظیم كنیم،‌ نسبت به اقدامات برخی سران قوا انتقاد كرد و گفت: چرا كاری می‌كنند كه آقا می‌فرمایند خلاف شرع بوده است؟

به گزارش نما به نقل از فارس،‌ حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و از مؤسسان جبهه پایداری انقلاب اسلامی، عصر امروز (پنجشنبه) در سخنانی در مراسم گرامیداشت آیت‌الله خوشوقت که در محل مسجد دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، اظهار داشت: دینداری باید در عمل بروز کند، در رفت و آمد، گفت و شنود و نشست و برخواست، در آمریکا هم مسجد وجود دارد، کلیسا و کنیسه وجود دارد اما توجه داشته باشید که آنان می‌گویند ساحت دینداری با ساحت اقتصاد مرتبط نیست و ربطی به هم ندارند، بخشی از مباحث از این دیدگاه اشکال مبنایی پیدا می‌کند، به عنوان مثال ساحت دین را از اخلاق را جدا می‌کند.

وی افزود: آنان می‌گویند ما طرح سیاست را برای تو می‌ریزیم و این موضوع ربطی به کلیسا ندارد اما برخی عین این موضوع را همینجا می‌آورند و خیال می‌کنند اسلام همان مسیحیت است.

حجت‌الاسلام آقاتهرانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بخشی از صحبت‌های آیت‌الله خوش‌وقت، گفت: آیت‌الله خوش‌وقت در مسائل سیاسی می‌گفت حکومت ولایی داریم نه حکومت طاغوت؛ این سخنان ایشان برگرفته از دین است.

وی با تأکید بر اینکه هنوز علوم انسانی ما از اینکه موضوع اسلامی در آن نیست، رنج می‌برد، گفت: اگر هم مباحث اسلامی در علوم انسانی هست،‌ معلوم نیست چقدر درست است و چقدر اشتباه، ما باید این موارد را اصلاح کنیم.

این نماینده مجلس در ادامه خاطرنشان کرد:‌ آیت‌الله خوش‌وقت می‌گفت رئیس‌جمهور باید دارای دو رکن باشد، رکن اول ولایت‌مداری و رکن دوم کارآمدی است، در ولایت‌مداری نمره‌اش باید 100 باشد و 98 هم قابل قبول نیست.

آقاتهرانی ادامه داد: در نماز هم یک سری افعال رکن است که اگر عمداً یا سهواً ترک شود یا زیاد شود، نماز باطل است، باید در ارکان برای ریاست‌جمهوری نیز دقت کنید و شل نگیرید، این موضوعات رکن است، کسی که می‌خواهید انتخاب کنید باید ولایت‌مدار باشد، ممکن است شما یک‌بار یا دوبار فرد برگزیده را در موضوعی که اشتباه کرده، توجیه کنید اما اگر بنا باشد هربار او را توجیه کنید که این کارت با نظر ولایت مغایرت دارد، نمی‌شود و این موضوع درد اصلی مجلس، دولت و مردم است و این موضوع یک رکن است.

حجت‌الاسلام آقاتهرانی با تأکید بر اینکه رئیس‌جمهور یک کلمه، باید ولایت‌مدار باشد، تصریح کرد: شل نگیرید، ما در نظام امامت و ولایت، کارمان با دیگر الگوهای مدیریتی فرق می‌کند، این ساختار، مقتضیات و نظاماتی دارد که باید به آنها توجه کنیم.

نماینده مردم تهران در خانه ملت با تأکید بر اینکه معتقدیم تصمیمات سیاسی باید با اسلام‌شناسان چک شود، گفت: در فتنه 88 برخی خواص که به ندای رهبر انقلاب پاسخ ندادند، گناه کبیره کردند، آیت‌الله خوش‌وقت می‌گفت در درس علمایی که ولایت فقیه را درک نمی‌کنند، شرکت نکنید.

آقاتهرانی اضافه کرد: رئیس‌جمهور باید مردمی باشد، بین مردم باشد، بداند مردم چه می‌خواهند و وضع زندگی و معیشت مردم را درک کند؛‌ نباید حرف رهبری را به نفع خودمان تفسیر کنیم، این اشتباه است.

وی در ادامه سخنانش تأکید کرد:‌ چرا برخی کاری می‌کنند که رهبر انقلاب می‌فرمایند خلاف شرع،‌ اخلاق و قانون بوده است؟ حواسشان را جمع کنند، کاری نکنند که آقا نمی‌پسندند.

نماینده مردم تهران در خانه ملت ادامه داد: در دوران غیبت امام زمان (عج)، رهبری به جای امام عصر نشسته و او حجت هست، چرا که مردم نیازمند به امیرند و نیاز دارند که کسی آنها را هدایت کند. خواه خوب، خواه بد و باید بدانیم که بقیه اعمال ما با ولایت قبول می‌شود.

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی همچنین متذکر شد: خدا را شکر می‌کنیم که ما با زحمت گذشتگان به اینجا رسیدیم و الآن پای درخت زعامت ولایت نشسته‌ایم، جوانان دوران انقلاب، شکنجه‌ها را کشیده‌اند و غصه‌ها را خورده‌اند و تلاش کردند تا ما امروز به اینجا رسیدیم و ولایت فقیه واقعاً نعمت بزرگی است، قدرش را بدانیم.

وی در خاتمه تأکید کرد: در انتخابات همه را با رهبری تنظیم کنید،‌ خودتان را با رهبری تنظیم کنید، رئیس‌جمهور یا رئیس مجلس شما را نگیرند، آنها را هم با آقا تنظیم کنید.

۱۳۹۱/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...