نسخه چاپی

انجام تحقیقات درباره مرگ چاوز

سفیر ونزوئلا با بیان اینكه روابط ایران و ونزوئلا همچنان حفظ خواهد شد ، اظهار داشت: چاوز نیست و لی دنباله داران وی همچنان هستند و این راه را ادامه خواهند داد.

به گزارش نما به نقل از مهر، آمن‌هوتپ زامبرانو، سفیر ونزوئلا در ایران صبح امروز در مراسمی که به یادبود هوگو چاوز ، رئیس جمهور ونزوئلا در کلیسای کاتولیک در تهران برگزار شد در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر درباره آینده روابط ایران و ونزوئلا پس از مرگ چاوز و سرمایه گذاری هایی که ایران در این کشور کرده است، گفت: چاوز کاری کرده است که مواضع خود را کاملا روشن کرده است .

وی افزود: چاوز معلوم کرده که روابط با چه کشورهایی باید گسترش پیدا کند و با چه کشورهایی نباید ادامه پیدا کند.

سفیر ونزوئلا در ایران با بیان اینکه روابط ایران و ونزوئلا همچنان حفظ خواهد شد ، اظهار داشت: چاوز نیست ولی دنباله داران وی همچنان هستند و این راه را ادامه خواهند داد.

وی تصریح کرد: در 100 سالی که بین شمال و جنوب و آمریکا با آمریکای لاتین رابطه برقرار بوده است، نتیجه ای جز پایگاه های نظامی و بحران و کودتا نداشته است که البته به پایان رسیده و تفکری که چاوز داشت این اجازه را نمی دهد که این مسائل بازگردد.

سفیر ونزوئلا همچنین درباره شایعاتی که درخصوص مرگ چاوز و غیرطبیعی بودن آن مطرح شده است، تصریح کرد: این اواخر بحث در این مورد بوده و معاون رئیس جمهور ، نیز اظهاراتی در این مورد داشته است.

زامبرانو خاطرنشان کرد: هنوز بحث ها و تحقیقات در مورد رفتن زودهنگام چاوز ادامه دارد و با توجه به کاری که آمریکا در چند سال اخیر برای از بین بردن استقلال ونزوئلا انجام داده و موفق نشده است ، بعید نیست که چیزهایی که می گویند صحت داشته باشد.

وی همچنین در خصوص برخی از اقدامات چاوز در زمان ریاست جمهوری سخن گفت و اظهار داشت: چاوز صلح را در کلمبیا برقرار ، مشکلات با دولت بریتانیا را رفع و مسئله وجود پایگاه های نظامی آمریکایی در منطقه را حل مرد و موفق شد یک آمریکای لاتین بدون هیچگونه پایگاه نظامی در منطقه ایجاد کند.

سفیر ونزوئلا تأکید کرد: اصلی ترین میراٍ چاوز برای ما دموکراسی بود که بین مردم ریشه دواند.

۱۳۹۱/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...