نسخه چاپی

پلاتینی: به تركیه برای میزبانی رای می دهم

'میشل پلاتینی' رییس اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) روز پنجشنبه در استانبول گفت : به میزبانی تركیه برای مسابقات یورو 2020 رای می دهم.

به گزارش ایرنا ، پلاتینی این مطلب را در سی و ششمین كنگره اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) با حضور روسای فیفا و یوفا در استانبول عنوان كرد.

وی در پاسخ به درخواست' رجب طیب اردوغان' نخست وزیر تركیه در كنگره یوفا برای میزبانی مسابقات فوتبال یورو 2020 اضافه كرد : رای من به استانبول است.

رییس یوفا افزود: آنكارا علاقه مندی خود را برای میزبانی بازی های المپیك 2020 نیز اعلام كرده است ، میزبانی هر دو مسابقات در طول یك سال ممكن نیست ، اگر تركیه میزبانی بازی های المپیك 2020 را برعهده بگیرد به تركیه رای نمی دهم ولی اگر میزبان آن مسابقات نباشد ، من رای خود را برای میزبانی مسابقات فوتبال یورو 2020 به تركیه خواهم داد.

روند اعلام آمادگی برای مسابقات یورو 2020 هفته آینده به صورت رسمی در یوفا آغاز می شود ، یوفا از هر 53 عضو حاضر دعوت خواهد كرد كه در صورت تمایل در خواست میزبانی خود را ارائه دهند.

مسابقات فوتبال قهرمانی اروپا بعد از بازی های المپیك تابستانی و جام جهانی فوتبال سومین رویداد ورزشی بزرگ جهان به شمار می رود.

این رقابت ها كه برای اولین بار در سال 1960 و با شركت چهار تیم آغاز شد، قرار است از سال 2016 به بعد با شركت 24 تیم برگزار شود و همین امر تعداد كشورهایی را كه به صورت تنها، میزبانی مسابقات را بر عهده می گیرند، محدود می كند.

تركیه تنها با اختلاف یك رای، رقابت برای كسب میزبانی بازی های یورو 2016 را به فرانسه باخت.

۱۳۹۱/۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...