نسخه چاپی

روس ها هم حال خوشی ندارند !

وزیر دارایی روسیه اعلام كرد میزان فرار سرمایه ها از روسیه امسال به ده تا پانزده میلیارد دلار می رسد.

به گزارش نمابه نقل از اقتصاددان، آنتون سیلوانف اعلام کرد پیش بینی می شود میزان فرار سرمایه ها از روسیه، به حدود ده تا پانزده میلیارد دلار برسد.

این در حالی است که بانک مرکزی روسیه پیش بینی کرده است در بدترین حالت میزان فرار سرمایه ها از روسیه از ده میلیارد دلار فراتر نرود. البته این پیش بینی بانک مرکزی به شرطی است که قیمت نفت از نود و هفت دلار در هر بشکه کمتر نشود.

بر اساس همین گزارش، وزیر توسعه اقتصادی روسیه در ماه فوریه اعلام کرده بود میزان فرار سرمایه ها در کشور ممکن است حتی به پنجاه میلیارد دلار نیز برسد.

میزان تورم در روسیه درماه فوریه دوهزار و سیزده به شش دهم درصد رسید و این در حالی است رقم این شاخص در همین ماه درسال گذشته چهار دهم درصد بود . میزان تورم در دو ماه ژانویه و فوریه نیز در روسیه در مقیاس سالانه به یک و نیم درصد در مقابل نه دهم درصد در همین فاصله زمانی در سال دو هزار ودوازده رسید.

سازمان فدرال آمار روسیه (روس استات) اعلام کرد شاخص تورم در کشور ماه فوریه دو هزار و سیزده به شش دهم درصد در مقابل چهار دهم درصد در سال گذشته رسید. این در حالی است که پیش تر وزارت توسعه اقتصادی روسیه پیش بینی های خود درباره میزان تورم در کشور را به نیم تا شش دهم درصد کاهش داده بود. این وزارتخانه قبلا پیش بینی کرده بود رقم این شاخص در ماه فوریه بین شش تا هفت دهم درصد در نوسان باشد. میزان تورم در مقیاس سالانه در ماه فوریه امسال نسبت به همین ماه در سال دو هزار و دوازده به هفت ممیز سه دهم درصد رسید.

از طرفي قیمت بنزین در روسیه همچنان رو به افزایش است.

به گزارش روزنامه روسی «وستی»، مرکز آمار روسیه خبر داد، از 25 فوریه تا 3 مارس قیمت انواع بنزین در روسیه سه دهم درصد افزایش یافت. طی هفته گذشته ،‌ از 18 تا 24 فوریه، بنزین در روسیه یک دهم درصد گران شد. قیمت یک لیتر بنزین در روسیه تا چهارم مارس به طور متوسط 8 کوپک افزایش یافت و به 29 روبل و 45 کوپک رسید.

وزارت انرژی روسیه امیدوار است تا سال 2020 در بخش انرژی 28 تریلیون روبل سرمایه گذاری شود.

به گزارش روزنامه «گازتا راشا»، الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه در جلسه دولت گفت، میزان حمایت مالی از برنامه دولتی «بهره وری و توسعه انرژی» برای سالهای 2013 تا 2020 به ارزش 28 تریلیون روبل از منابع غیربودجه و 667 میلیارد روبل از منابع بودجه خواهد بود. به گفته این مقام روسی، امکانات بودجه در دو محور اساسی این برنامه مورد نیاز است یکی افزایش بهره وری انرژی و دیگری اتمام بازسازی صنایع ذغال سنگ. برای محور نخست حدود 7 میلیارد روبل در سال حمایت مالی اختصاص داده شد و میزان حمایت مالی از محور دوم فعلاً فقط برای سال 2013 در نظر گرفته شده است. برنامه دولتی مذکور شامل هفت زیرمجموعه است: «صرفه جویی در مصرف انرژی و افزایش بهره وری انرژی، توسعه و نوسازی برق، توسعه صنعت نفت، توسعه صنعت گاز، بازسازی و توسعه صنعت ذغال سنگ، توسعه استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و اجرای برنامه دولت».

بر اساس گزارشی که همایش اقتصاد جهانی منتشر کرده است جایگاه جاذبه گردشگری روسیه هم از رتبه پنجاه و نهم در جهان به جایگاه شصت وسوم کاهش پیداکرده است. به طوري که همایش اقتصاد جهانی با انتشار گزارشی اعلام کرد کشورهای سلطان نشین عمان ، اردن ،آرژانتین و عربستان سعودی از نظر جاذبه گردشگری از روسیه که بزرگترین کشور جهان است پیشی گرفته اند. علت کاهش محبوبیت روسیه نزد گردشگران ، وجود ناامنی به ویژه نبود امنیت جاده ای، ناکارآمدی سیاست گردشگری دولت روسیه و کیفیت ضعیف زیرساخت ها و همچنین مشکل بودن دسترسی گردشگران به جاذبه های گردشگری اعلام شده است.

۱۳۹۱/۱۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...