نسخه چاپی

جانشین چاوز امروز سوگند یاد می‌كند

عکس خبري -جانشين چاوز امروز سوگند ياد مي‌کند

رئیس مجلس ملی ونزوئلا اعلام كرد كه پارلمان این كشور امروز جلسه‌ای فوق العاده برگزار خواهد كرد و نیكولاس مادورو به عنوان جانشین هوگو چاوز سوگند یاد خواهد كرد.

به گزارش نما، فارس به نقل از پایگاه خبری «راشا تودی» نوشت: «دیوسدادو کابیو» رئیس مجلس ملی ونزوئلا اعلام کرد که پارلمان این کشور امروز جلسه‌ای فوق العاده برگزار خواهد کرد و نیکولاس مادورو معاون رئیس جمهور به عنوان جانشین هوگو چاوز رئیس جمهور فقید ونزوئلا سوگند یاد خواهد کرد.

چاوز در دسامبر گذشته اعلام کرده بود که در صورتی که فوت کند مادورو باید دوره ریاست جمهوری او را تکمیل کند و اشاره کرده بود که دوست دارد بعد از او مادورو به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا انتخاب شود.

نکته جالب توجه این است که مادروری 50 ساله پیش از اینکه وارد دنیای سیاست شود راننده اتوبوس در کاراکاس بوده است.

وی پس از آن به اتحادیه‌های صنفی پیوست و در سال 1990 هنگامی که چاوز بعد از تلاش برای انقلاب به زندان افتاده بود تظاهرات‌هایی که خواستار آزادی او شده بودند را رهبری کرده بود، همسر مادرور نیز به عنوان وکیل در تیم دفاع از چاوز حضور داشت.

بعد از آزادی چاوز از زندان رابطه صمیمی میان او و مادورو شکل گرفت و بعد از انتخاب چاوز به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا مادرو در سال 2006 به عنوان وزیر امور خارجه انتخاب شد.

کارشناسان معتقدند که وی در انتخابات ریاست جمهوری آتی که بر اساس قانون اساسی یک ماه دیگر برگزار می‌شود نامزد شده و رقیب احتمالی خود «هنریکه کاپریلس» را شکست خواهد داد.

۱۳۹۱/۱۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...