نسخه چاپی

لاریجانی: «احمد شهید» از امریكا پول گرفته است

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با اشاره به چهارمین گزارش احمد شهید در موضوع حقوق بشر در ایران گفت كه حقوق بشر بهانه است، آنها قوانین اسلام را هدف گرفته‌اند.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، اهم اظهارات مطرح شده از سوی «محمدجواد لاریجانی» در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوی سیما به شرح ذیل است:

- حقوق بشر امروز به یک فضاحتی کشانده شده است و دلیل آن سوء استفاده کشورهای غربی از مکانیزم های سازمان ملل علیه کشورهای مستقل مانند ایران است.

-بعد از یازده سپتامبر آمریکا قوانینی وضع کرد که افراد را به روش های غیر متعارف دستگیر کرده، شکنجه کرده و در حریم خصوصی شهروندان مداخله کنند و همه این ها را به بهانه حفظ امنیت کردند.

- ایران درباره حفظ امنیت خود با هیچکس تعارف ندارد و اجازه نمی دهد اینجا بهشت تروریست‌ها شود. ایران جای تروریست ها نیست.

- مشکل غرب این است که ما بازی آنها را می فهمیم و محکم هم در برابرشان می‌ایستیم.

- در کشوری مثل ایران که مکانیزم یوپی آر شورای حقوق بشر را قبول دارد و بهترین گزارش را ارائه کرده، هفت - هشت گزارشگر موضوعی را پذیرفته است، چندین هزار سند در پاسخ به شبهه های حقوق بشری ارائه کرده است دیگر تعیین گزارشگر ویژه چه معنی دارد؟

- هیچ کشوری رکورد پاسخگویی‌اش به مسائل مطرح شده درباره حقوق بشر مثل ایران نیست. هیچ سوالی مطرح نکرده‌اند که ما پاسخ دقیقی به آن نداده باشیم.

- ایران به همین دلایل از همان ابتدا تعیین گزارشگر ویژه حقوق بشر را تخلف اعلام کرد.

- ایران نسبت به شخص گزارشگر ویژه نیز اعتراض دارد.

- گزارشگر ویژه در چارچوب و ساختارهای تعریف شده سازمان ملل عمل نمی‌کند. درباره این آقا کلی اسناد فرستادیم به سازمان ملل که خودش تخلفات وسیع دارد.

- گزارشگر ویژه نباید علیه کشوری که قرار است درباره‌اش گزارش تهیه می‌کند موضع گیری کند اما او از روز اول مانند هنر پیشه تلویزیونی از این شبکه به آن شبکه می‌رود. او همان حرف‌های امریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها را می‌زند و زیر حرف هایش هم مهر ضد انقلاب است.

- گزارشگر ویژه علیه ایران پرونده سازی می کند. می‌گوید هرکس نسبت به حقوق بشر ایران مشکل دارد بیاید اروپا من با او مصاحبه کنم. خب شما به هرکسی بلیط مجانی بدهید و دعوتش کنید می آید و هرچه دلش می خواهد می گوید بعد هم قابل راست آزمایی نیست.

- گزارشگر ویژه به طور کامل توسط گروه های تروریستی تغذیه می شود. عمده کسانی که او از آنها دفاع کرده افرادی هستند که در پوشش مدافعان حقوق بشر رفتار و اقدامات ترویستی داشته‌اند.

- عملکرد گزارشگر ویژه از لحاظ متدولوژی هم مشکل دارد. وقتی دو هزار اتهام به یک کشور می‌زند باید یک متدولوژی دقیق داشته باشد که بتواند آنها را ثابت کند.

- درباره اسلام جسارت های بزرگی کرده است. رسما اعلام کرده است که سب‌النبی و مطالب کفر آمیز نباید تخلف باشد.

- هیچ گزارشگری حق ندارد قوانین کشوری را مسخره کند اما گزارشگر ویژه این کار را کرده است.

- گزارش او به طور معنی داری به انتخابات و اصحاب فتنه پرداخته و نشان داده است که هدفش چیست. می گوید ما نگران انتخابات هستیم. آنها از انتخابات 88 سیلی خوردند این انتخابات هم به کوری چشم دشمنان به خوبی برگزارخواهد شد و یک رئیس جمهور مومن و موفق روی کار خواهد آمد.

- در متن و نتیجه گیری گزارش به صراحت گفته است که شورای نگهبان خلاف رویه های جهانی است. یک بار نگفته که این سیستم دموکراسی و انتخاباتی که در کشور ما هست در هیچ کجای خاورمیانه وجود ندارد.

- پولی که گزارشگر ویژه از وزارت خارجه آمریکا گرفته سبب شده نتواند چیزی خلاف خواسته آنها درباره ایران بنویسد.

- ایران یک دموکراسی سرپا براساس نظام اسلامی است و همین ناراحتی غربی ها را به همراه دارد.

- حقوق بشر بهانه است پشت پرده این مباحث دشمنی با اسلام است دشمنی با دموکراسی است که در ایران حاکم است.

- نتیجه‌گیری این است که باید تمام مواردی که احکام شرع با نرم ها و استانداردهای بین‌المللی مغایر است تعطیل کنیم. نرم بین المللی یعنی چه؟ یعنی به نظر این آقا یک غربی حق دارد مطابق روش خودش زندگی کند اما ما مسلمانان حق نداریم بر اساس قوانین اسلامی و دیانت خود زندگی کند. این ها با این مخالف هستند.

- گزارشگر در بحث زنان نتوانسته پیشرفت های به عمل آمده در این زمینه را انکار کند اما می‌گوید قوانین اسلامی مساوات بین زن و مرد را قائل نیست. بعد به قانون ارث قانون قصاص حمله کرده است.

- در نظام ما از نظر اجتماعی همجنس‌گرایی یک مرض و بیماری است. تبلیغ برای همجنس گرایی خلاف است. قوانین محکمی هم در این زمینه داریم. اما از لحاظ فردی آن را یک بیماری می‌دانیم که راهش معالجه فرد بیمار است. ما کتک زدن و آزار و اذیت همجنس‌گرایان را درست نمی‌دانیم. اما غربی ها آن را یک نرم معرفی کرده‌اند و به اجبار می گویند که ما هم آن را بپذیریم. ما کاملا با آن مخالف هستیم.

- حقوق اقلیت های مذهبی را به فرقه ها تعمیم داده است.

- گزارشگر با اشاره غربی ها دو تا مسیر شیطنت را درباره قومیت ها و مذاهب پیش گرفته است. در حالی که در کشور ما نه اقلیت های مذهبی مشکلی دارند و نه قومیت ها با یکدیگر. همه قومیت ها خود را ایرانی می دانند و به ایرانی بودن خود افتخار می کنند.

- اقلیت های مذهبی در کشور ما تعریف قانونی دارند و حق و حقوق خود را می دانند نها نماینده دارند و فعالیت آنها ازاد است.

- از نظر ما بهائیت اقلیت مذهبی نیست. بهائیت یک فرقه است. فرقه گرایی در همه کشورهای دنیا ممنوع است. در آمریکا و فرانسه قانون مبارزه با فرقه گرایی دارند. تشکیل فرقه جرم است.

- چرا دائما موضوع اقلیت ها و قومیت ها را مطرح می‌کنند برای اینکه این یک توطئه است. وقتی می خواهند کار تروریستی کنند پوشش لازم دارند.

۱۳۹۱/۱۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...