نسخه چاپی

حماس مخالفتی با سفر اوباما به غزه ندارد

رئیس شورای قانونگذاری فلسطین با بیان اینكه سفر اوباما به خاورمیانه با هدف تقویت پیوند دوستی واشنگتن و رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد، گفت كه جنبش حماس مانعی برای سفر اوباما به غزه نمی‌بیند.

به گزارش نما، ایسنا به نقل از خبرگزاری فلسطین "معا" نوشت: عزیز دویک، رئیس شورای قانونگذاری فلسطین اظهار کرد: آشتی و وحدت مردم یک فرضیه شرعی و یک اقدام ضروری است و اگر ما خواهان برقراری وحدت هستیم، باید دست کشورهای خارجی را از سر مردم فلسطین کوتاه کنیم و به صدای آمریکا و اسرائیل گوش ندهیم چرا که آشتی یک مساله داخلی است.

دویک در خصوص سفر باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا به منطقه خاورمیانه گفت: هدف اوباما از این سفر این است که پیوند دوستی آمریکا با اسرائیل را تقویت کند. حتی اگر اوباما تلاش کند که بن‌بست مذاکرات را از بین ببرد، سفر وی باز هم در یک روند تکراری صورت می‌گیرد.

وی در خصوص پیشنهاد برای سفر اوباما به نوار غزه و موضع جنبش حماس نسبت به این سفر گفت: حماس با مذاکره با اسرائیل مخالف است اما مانعی برای سفر اوباما به غزه نمی‌بیند و امیدوار است که موضع اوباما در قبال مساله فلسطین تغییر کند.

دویک از کشورهای غربی خواست تا در حمایت خود از رژیم صهیونیستی بازنگری کرده و با خود بگویند: «سگ نگهبانی (اسرائیل) که ما در خاورمیانه مستقر کردیم، امروز به کسی نیاز دارد که از خودش محافظت کند.»

۱۳۹۱/۱۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...