نسخه چاپی

نامه سرگشاده جمعي از دانشجويان و دانش‌آموختگان دانشگاه‌هاي تهران به سران گروه پايداري

در فتنه‌های قبل از سال 84 كجا بودید؟/ چرا غیرت دینی‌تان گزینشی است و انحرافات دولت را نمی‌بیند؟

چرا مواضع خود را درباره انحرافات فعلی شفاف نمی كنید و در برابر این موج عملكرد غیر اخلاقی و غیر قانونی و غیر شرعی رییس دولت مواضع دو پهلو اتخاذ می كنید؟ چرا برای به سخره گرفتن بنیادی ترین عقاید شیعه در پیام تسلیت مرگ چاوز گریبان چاك نمی دهید؟ چرا غیرت دینی تان گزینشی است و انحرافات دولت را نمی بیند؟

به گزارش نما، جمعی از دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاههای تهران،شهید بهشتی،علامه طباطبایی،علوم و تحقیقات و... در نامه ای سرگشاده به سران گروه پایداری سوالات مهمی را درباره منش و عملکرد آنان طرح کردند.
متن کامل این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

أَتَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَتَنْسَوْنَ أَنفُسَكُمْ وَأَنتُمْ تَتْلُونَ الْكِتَبَ أَفَلاَ تَعْقِلُونَ(‏ سوره بقره آیه 44 )

آيا مردم را به نيكى دعوت مى كنيد، اما خودتان را فراموش مى نمائيد ؟با اينكه شما خودتان كتاب (آسمانى ) را مى خوانيد، آيا هيچ فكر نمى كنيد؟

جنابان؛ حجت الاسلام آقاتهرانی، دکتر لنکرانی و مهندس محصولی

سلام علیکم

تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی ایران مشحون از رویکردهایی است که در عیان به «حق» فرا می خوانند و در خفا و باطن،«باطل»را تئوریزه می کنند .

از یاد نبرده ایم که در صدر اسلام گروهی با تفسیر های متعصبانه و جاهلانه از دیانت در برابر حجت زمان ایستاده اند و قرآن بر سیر نیز فریاد استقامت و لا حکم الا لله سر دادند. هم چنین فراموش نکرده ایم در بحبوحه مبارزات انقلابی و امام امت چگونه عده ای جاهل و متعصب با استدلالات شبه دینی در برابر امام(ره) قد علم کردند و مبارزه با شاه را حرام شمردند.تا جایی که امام دردمندانه به امتش گفت:خون دلي كه پدر پيرتان از اين دسته متحجر خورده است، هرگز از فشارها و سختي هاي ديگران نخورده است.» (منشور روحانيت،ص10 (

و هشدار دادند:آنقدر كه اسلام از اين مقدسين روحانى نما ضربه خورده است از هيچ قشر ديگر نخورده است و نمونه بارز آن مظلوميت و غربت اميرالمومنين (ع) است كه در تاريخ روشن است. بگذارم و بگذرم و ذائقه ها را بيش از اين تلخ نكنم، ولي طلاب جوان بايد بدانند كه پرونده تفكر اين گروه هم چنان باز است و شيوه مقدس مآبي و دين فروشي عوض شده است. شكست خوردگان ديروز سياست بازان امروز شده اند....»

سران گروه محترم پایداری!

این درد تا به امروز با ماست و قشری گرایان متحجر در کنار سکولاریست هایی معاند با انقلاب مانند دو لبه قیچی انقلاب و مکتب امام و رهبر حکیم انقلاب نشانه گرفته اند کسانی که رهبر انقلاب در باب منش آنان چنین می فرمایند:

ما وقتی می گوییم تحجر، فورا ذهنمان می رود به تحجّر مذهبی؛ بله آن هم یک نوع تحجر است، اما تحجر فقط مذهبی نیست، بلکه خطرناکتر از آن، تحجر سیاسی است؛ تحجرهای ناشی از شکل بندی تحزب و سازمانهای سیاسی است که اصلا امکان فکر کردن به کسی نمیدهند. اگر ده دلیل قانع کننده برای حقانیت یک موضوع ذکر کنیم، قبول میکند، اما در عمل طور دیگری عمل میکند! چرا؟ چون حزب،-آن تشکیلات سیاسی بالای سر- مثل پدرخوانده ی مافیا از او این گونه خواسته؛ این را انسان متاسفانه در برخی از گوشه کنارهای حتی محیط دانشگاهی میبیند.

بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجوین و اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر ۹/۱۲/۱۳۷۹

تحجر بد است؛ فكر نكردن در لايه هاى زيرين ظواهر، عيب بزرگى است؛ مواظب باشيد به اين عيب دچار نشويد. حرف هاى زيادى در اين زمينه مطرح است كه ...از آنها مى گذرم. گفت: «يك سينه حرف موج زند در دهان ما». ما با شما خيلى حرف داريم...

۸۴/۰۲/۱۹

بيانات در ديدار جمعی از دانشجويان استان كرمان.

معناى تحجّر اين است كه از هر آنچه كه به‌صورت يك باور در ذهن انسان وارد شده، بدون اين‌كه پايه‌هاى استدلالى و استناد مستحكمى داشته باشد، بى دليل و متعصّبانه دفاع كردن. «اذ جعل الّذين كفروا فى قلوبهم الحميّة حميّة الجاهليّة». «حميّت جاهليّه» گريبان كسانى را مى‌گيرد و آنها جاهلانه از يك چيز دفاع مى‌كنند. اصولگرايى با اين دفاع جاهلانه و حميّت متعصّبانه و متحجّرانه اشتباه نشود.

۸۱/۱۱/۰۸

بيانات در ديدار جمعی از اعضاى انجمن قلم

برادران مسلمان!

از سال 84 به این سو شما در قامت مدعی ترین حامیان دولت از تمام انحرافات و خطاهای آن چشم پوشیدید و در مقام توجیه آنها برآمدید و سخت ترین حملات و شنیع ترین اتهامات را به منتقدان اصولگرا و متدین دولت وارد کردید. دفاع متعصبانه شما از دولت آقای احمدی نژاد تا افتادن تشت رسوایی انحراف از بام با خانه نشینی 11 روزه ادامه یافت و پس از ان هم با این دفاع متعصبانه را در شکلی دیگر رواج دادید و با برچسب زنی های غیر اخلاقی و غیر شرعی به صادق ترین و خدوم ترین نیروهای انقلاب منش متعصبانه خود را ادامه دادید. در انتخابات مجلس نهم با بولتن سازی و هتاکی به جان وحدت نیروهای انقلابی افتادید و شکر الله که آن همه زمینه چینی نامیمون در عرصه عمل با بی اعتنایی ملت بصیر مواجه شد و رکن قانون گذاری در نظام اسلامی از گزند تعصب و قشری گری در امان ماند.

حضرات آقایان!

سوال کلیدی ما این است که این منش آیا در انتخابات پیش رو هم عیان می شود و برچسب زنی هایی غیر شرعی و غیر اخلاقی شما ادامه دارد ؟ چگونه است که گروه شما از ارائه برنامه برای اداره کشور و بحرانهای اقتصادی ناتوان است ،اما در هیاهو و جنجال تا این حد مقتدر؟!

تهورستانی و هیاهو تنها شیوه شما برای اداره کشور است و می خواهید مانند رییس دولت فعلی عمل کنید؟

چرا مواضع خود را درباره انحرافات فعلی شفاف نمی کنید و در برابر این موج عملکرد غیر اخلاقی و غیر قانونی و غیر شرعی رییس دولت مواضع دو پهلو اتخاذ می کنید؟ چرا برای به سخره گرفتن بنیادی ترین عقاید شیعه در پیام تسلیت مرگ چاوز گریبان چاک نمی دهید؟ چرا غیرت دینی تان گزینشی است و انحرافات دولت را نمی بیند؟

چگونه است که برخی از اعضای شما در سایت های زنجیره ای منسوب به گروه پایداری تا دیروز در ذم انحراف دولت سخن می گفتند و امروز سخنگوی همان دولت شده اند؟!

و سوال مهمتر در فتنه های قبل از سال 84 کجا بوده اید که این روزها با ملاک چند مصاحبه و سخنرانی خود را خط مقدم مبارزه با فتنه 88 می دانید؟

در این باب گفتنی ها بسیار است و تنها پاسخ به همین پرسش گویای بسیاری از زوایای پنهان است..

و العاقبته للمتقین

جمعی از دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه های تهران

۱۳۹۱/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...