نسخه چاپی

نظرات احمدی نژاد شخصی است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تاكید بر این كه حوزه اظهار نظرهای اعتقادی نباید با مسائل و روابط بین ملت ها و دولت ها خلط شود، به پیام رییس جمهور كه در پی درگذشت چاوز صادر شد واكنش نشان داد و به وی توصیه كرد بهتر است در مسائلی كه مربوط به حوزه دین و اعتقادات است با كارشناسان متخصص و متعهد این عرصه مشورت كند.

به گزارش نما به نقل از رسا، آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تاکید بر این که اظهار نظر در حوزه اعتقادات، ارزش ها و احکام شرعی با اسلام شناسان و مجتهدان جامع الشرایط است، تصریح کرد: متدینان نیز معارف اسلامی را بر پایه آموزه های اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با مراجعه به روحانیت اصیل اخذ می کنند؛ در مقابل، خط اسلام منهای روحانیت قرار دارد که ممکن است با بی توجهی به این مطلب و بر اساس اطلاعات سطحی از دین اظهارنظرهایی صورت گیرد که بر خلاف اعتقاد و شریعت است.


این استاد درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: یکی از اصول پایه ای از آرمان های امام که به آن آشنا هستیم این است که اسلام منهای روحانیت مثل کشور بدون طبیب است.


وی خاطرنشان کرد: در اظهار نظر آقای احمدی نژاد در مسائل اعتقادی در پیام درگذشت هوگو چاوز رییس جمهور ونزوئلا یک انحراف عقیدتی و ارزشی و یک بدعت آشکار دیده می شود.


نظرات احمدی نژاد شخصی است و ربطی به اعتقادات دینی ملت ندارد


عضو جامعه مدرسین یادآورشد: این نوع اظهار نظرها در حوزه آرمان ها و اعتقادات یک امر شخصی و اظهار نظر فردی است و هیچ ربطی به اعتقادات دینی و ارزش های ملت شریف و متعهد ایران اسلامی ندارد.


آیت الله کعبی رجعت را از اعتقادات مسلم شیعه دانست و افزود: مؤمنان معتقد به رسالت حضرت خاتم الانبیاء(ص) و امامت حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه الشریف به عنوان خاتم الاوصیا(ع) رجعت می کنند.


این استاد درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود با تاکید بر این که آمریکا و صهیونیسم بین الملل به عنوان شیطان بزرگ دشمن درجه یک ملت های آزاده و مظلوم هستند، ابراز داشت: آمریکا ستیزی از اصول ضد استکباری ملت ایران است و ما درگذشت آقای چاوز را به ملت استکبار ستیز ونزوئلا و نیز آمریکای لاتین تسلیت می گوییم.


روابط مردم ایران و آمریکای لاتین در مبارزه با استکبار مستحکم است


آیت الله کعبی اضافه کرد: روابط مردم ایران و آمریکای لاتین بر علیه استکبار نزدیک، روشن و مستحکم است و نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که حوزه اظهار نظرهای اعتقادی نباید با مسائل و روابط بین ملت ها و دولت ها خلط شود.


رییس جمهور در اظهارات مربوط به مسائل دینی دقت کند


وی افزود: اظهار نظر نادرست و ناصحیح رییس جمهور در این عرصه موجب رنجش خاطر متدینان، فضلا، علما و اساتید و مراجع و روحانیت است و بهتر است آقای رییس جمهور در مسائلی که احتیاج به کارشناسی دینی دارد یا اظهار نظر نکند و یا این که با مشورت با اهل فن این کار را انجام دهد.


آیت الله کعبی در پایان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر پرهیز از اختلاف و طرح مسائل تنش زا در جامعه، اظهار داشت: امیدواریم همه به این فرمان صریح رهبر معظم انقلاب عمل کنند.

۱۳۹۱/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...