نسخه چاپی

كاهش 90 درصدی كشته‌ها در نوروز91

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به كاهش حدود 90 درصدی كشته‌های سر صحنه تصادفات فوتی در پایتخت از آغاز طرح نوروزی، از تمهیدات ویژه پلیس برای دور اول بازگشت مسافران نوروزی به تهران خبر داد.

سردار حسين رحيمي روز جمعه در گفت‌وگو با ايسنا ، افزود: آمارها نشان مي‌دهد، از ابتداي طرح نوروزي (25 اسفندماه سال 90) تاكنون، شمار كشته‌هاي سر صحنه تصادفات در تهران 89 درصد و شمار مجروحان تصادفات 34 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته كاهش داشته است.

رئيس پليس راهور تهران با اشاره به بكارگيري 50 تيم كنترل نامحسوس و 30 دوربين سيار كنترل سرعت در بزرگراه‌هاي تهران در طول ايام نوروز، تصريح كرد: اين دوربين‌ها علاوه بر دوربين‌هاي ثابت تخلف و كنترل ترافيك در پايتخت هستند.

خودروي رانندگان پرخطر تا پايان تعطيلات نوروز در توقيف پليس باقي مي‌ماند

وي با تاكيد بر اينكه در طول ايام نوروز با توجه به خلوتي معابر، پليس با تخلفات حادثه‌ساز خصوصا در بزرگراه‌هاي تهران همچون سرعت و سبقت غيرمجاز، انجام حركات مارپيچ، دنده عقب رفتن در بزرگراه و ... به شدت برخورد مي‌كند، گفت: علي‌رغم ميل باطني و در جهت آرام‌سازي ترددهاي بزرگراهي و برخورد با متخلفان، خودروي اين دسته از رانندگان تا پايان تعطيلات نوروز در توقيف پليس باقي مي‌ماند.

رئيس پليس راهور تهران با اشاره به اينكه موج اول بازگشت مسافران نوروزي از روز پنجشنبه آغاز شده است، گفت: بر اين اساس تردد در معابر بزرگراهي پايتخت افزايش يافته است.

رحيمي تصريح كرد: بار ترافيكي در پايتخت نيز از ساعت 11 صبح آغاز و تا 23 ادامه مي‌يابد.

كنترل هوايي ترافيك پايتخت با كمك بالگردهاي پليس

رئيس پليس راهور تهران از كنترل هوايي ترافيك پايتخت با كمك بالگردهاي پليس خبر داد و گفت: در طول نوروز خصوصا در زمان بازگشت مسافران نوروزي پليس با كمك بالگردها ترافيك را علاوه بر زمين از هوا نيز كنترل مي‌كند.

وي با تاكيد بر اينكه تعدادي از پروژه‌هاي عمراني شهرداري تهران در پايتخت در طول تعطيلات در حال انجام است، افزود: آب‌بندي پل سيدخندان، تعريض زيرگذر ميدان امام حسين (ع)، احداث زيرگذر در تقاطع بزرگراه‌هاي گمنام-كردستان و گمنام-كارگر، احداث دوربرگردان‌ها در اتوبان بابايي محدوده ميدان نوبنياد تا صياد، انتهاي اتوبان امام علي و ... در تهران در حال انجام است كه بر اين اساس به رانندگاني كه در طول تعطيلات در پايتخت نبودند و هم‌اكنون قصد بازگشت دارند، توصيه مي‌كنيم در اين محدوده‌ها مراقبت بيشتري داشته باشند و به تابلوهاي راهنما با توجه به مسدود بودن تعدادي از اين معابر توجه كنند.

رئيس پليس راهور تهران در پايان از همكاري خوب تهراني‌ها تقدير كرد و افزود: آمارها نشان مي‌دهد، سرعت غيرمجاز در پايتخت از 11 هزار مورد در روز به حدود چهار هزار مورد كاهش يافته كه اين امر نشان از افزايش قانون‌مندي در ميان رانندگان تهراني دارد. از سوي ديگر به كليه رانندگان شهرستاني نيز توصيه مي‌كنيم، ضمن رعايت قوانين مقررات راهنمايي و رانندگي از انجام حركات مخاطره‌آميز خصوصا دنده عقب رفتن در بزرگراه‌هاي پايتخت جدا خودداري كرده و پيش از ورود به بزرگراه‌ها، نشاني محلي كه مي‌خواهند مراجعه كنند را به طور كامل يادداشت كنند.

۱۳۹۱/۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...