نسخه چاپی

آمریكا باعث بروز سرطان چاوز

خبرنگار شبكه تلویزیونی روسیه گفت ، شایعه شده كه آمریكا با ترفندهایی باعث بروز سرطان در هوگو چاوز و برخی دیگر از رهبران مترقی آمریكای جنوبی شده است.

به گزارش نمابه نقل از باشگاه خبرنگاران، ليزي فيلان، خبرنگار اين شبکه طي گزارشي از کاراکاس، پايتخت ونزوئلا در اين خصوص گفت، در رابطه با اين مسئله جنجالي گفته مي شود که بعد از آن که چاوز در سال ۱۹۹۹ ميلادي روي کار آمد و شماري از رهبران مترقي در آمريکاي لاتين شروع به همکاري با او کردند، شماري از اين رهبران به طور همزمان به بيماري سرطان مبتلا شدند. چاوز در آن دوران گفت، اين به هيچ وجه تصادفي نيست که اين تعداد زياد از رهبران آمريکاي لاتين، به طور همزمان، به بيماري سرطان مبتلا شوند، زيرا مغاير با قوانين احتمالات است.
اکنون نيز بسيار عجيب است که چاوز نيز به سرطان مبتلا شده و بر اثر همين بيماري درگذشته است. در همان روزي که مرگ چاوز اعلام شد، نيکولاس مادورو، که در آن زمان معاون چاوز بود صريحاً آمريکا را متهم کرد که مسئول سرطان و مرگ هوگو چاوز بوده است.
خبرنگار اين شبکه افزود، البته ما هيچ مدرک خدشه‌ناپذير يا سند قطعي براي اين مدعاها در دست نداريم، اما اگر ما به تاريخ توطئه‌ها، کودتاها و ترورهايي که دولت آمريکا در کشورهاي آمريکاي لاتين انجام داده نگاهي بياندازيم، درخواهيم يافت که آمريکا يد طولايي در مداخله‌جويي در اين بخش از قاره آمريکاي لاتين داشته است.
آمريکا مدت‌هاي مديد دسيسه چيني کرده و بسياري از دولت‌هاي مستقل و مترقي را در تاريخ معاصر منطقه آمريکايي لاتين، يکي پس از ديگري، با کودتا و ترور، سرنگون کرده است. آمريکا همچنين تلاش کرده با رشوه دادن به برخي از رهبران آمريکاي مرکزي و جنوبي، آنان را با سياست هاي آمريکا همسو کند.

۱۳۹۱/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...