نسخه چاپی

ابوترابی‌فرد: موفقیت سیاست خارجی نتیجه هدایت‌های رهبری است

عکس خبري -ابوترابي‌فرد: موفقيت سياست خارجي نتيجه هدايت‌هاي رهبري است

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ثبات قدم و هدایت رهبری نبود این دستاوردها به دست نمی‌آمد و امروز ما در سیاست خارجی این موفقیت‌ها را نداشتیم.

به گزارش نما، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد در گفت‌وگو باایسنا، بیان داشت: نقش مدیریت داخلی در سیاست خارجی و سیاست خارجی در مدیریت داخلی امری بدیهی است.

وی ادامه داد: یک نظام کارآمد باید در هر دو حوزه از اقتدار و توانایی ستودنی و عزت بخش برخوردار باشد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی به طریق گوناگون از آغاز پیروزی در قلمرو سیاست خارجی یک راهبرد و استراتژی ویژه داشته است؛ راهبرد کلیدی ما در عرصه سیاست خارجی از هویت انقلاب الهام می گیرد چراکه انقلاب اسلامی یک نظام رسالت‌گرا است و نظام جمهوری اسلامی رسالت سنگینی را بر شانه خود دارد و با این رسالت خویش برای دنیای اسلام و نظام سلطه پیام دارد.

وی تصریح کرد: شما اگر رسالت انقلاب را از او بگیرید دیگر انقلاب اسلامی نیست، انقلاب اسلامی دارای رسالت است و این رسالت قلمرو و سیاست خارجی او را تعریف می‌کند.

ابوترابی فرد اظهار کرد: امام خمینی (ره) از قبل سال 42 و آغاز حضور فعال در حوزه علمیه قم، رسالت خویش را در برخورد با مسائل جهانی و بین‌المللی و حتی منطقه‌ای تعریف کرد و در برابر آمریکا به روشنی موضع گرفت و به صراحت در سخنرانی خود در دهه 40 اظهار کرد، آمریکا از انگلیس و انگلیس از آمریکا بدتر است و شوروی نیز از همه اینها پلیدتر است.

سکوت مقابل قداره بندان در اسلام جایی ندارد

وی عنوان کرد: امروز سر و کار ما با آمریکا است و اسلام به ما اجازه نمی دهد جلوی قلدرها، زورگوها و قداره بندهای عالم سکوت کنیم و ما این مهم را از رهبرمان آموخته ایم چراکه امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب بازهم همان رسالت سال 42 را ادامه داد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امام خمینی(ره) در طول حیات سیاسی و رهبری دینی و سیاسی خویش در برابر رژیم صهیونیستی مواضع روشنی داشتند و بارها اظهار کردند که این غده سرطانی را آمریکا و انگلیس به دنیای اسلام تحمیل کرد و با همین روند است که فلسطینی ها آواره شدند.

وی توضیح داد: دنیای اسلام باید از این نقطه سیاه پاکیزه شود باید با ایجاد انگیزش ملت‌های اردن، سوریه و مصر را به اقتدار برسند، اینها مواضع روشن امام (ره) بزرگوار بود و رسالت جمهوری اسلامی است، این رسالت در اوج قله و به زیبایی مدیریت شده و گام به گام به اهداف خویش نزدیک شده‌ایم و رهبر معظم انقلاب همان مواضع و دیدگاه‌ها و رسالت امام بزرگوار را که رسالتی دینی و ملی بود در مسیر دفاع از هویت ملت ایران به کار گرفته است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هویت ملت ایران با اسلام شکل گرفته و تداوم بخشیده شده و مواضع اصولی ایران اسلامی برآمده از مبانی دینی و عزت ملی است.

مرگ بر آمریکا شعار جهانی شده است

وی خاطرنشان کرد: اگر روزی این مردم درایستادگی در برابر نظام سلطه تنها بودند و اگر روزی ملت ایران به تنهایی شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل را به زبان می‌آورد ولی امروز این شعارها، شعار دنیای اسلام شده است و حتی از جنوبی ترین نقطه آسیا تا غربی ترین نقطه آسیا و حتی در شاخ آفریقا نیز ملت های بسیاری در این شعار با ما همسو و همراه شده اند.

ابوترابی فرد اعلام کرد: نظام اسلامی جبهه مقاومت را مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی سامان داد به طوری که اگر جبهه مقاومت اسلامی نبود ماشین جنگی آمریکا در گل فرو نمی رفت و امروز عراق از وجود سربازان آمریکایی پاکیزه نبود.

وی ادامه داد: اگر جبهه مقاومت اسلامی سامان داده نمی شد امروز طارق الهاشمی‌ها در عراق به قدرت می‌رسیدند و این یعنی به قدرت رسیدن چهره‌های وابسته و مزدور آمریکا؛ اگر مقاومت اسلامی در یک جبهه قدرتمند شکل نمی گرفت مقاومت لبنان نیز تولد نمی‌یافت ولی امروز مقاومت اسلامی لبنان یکی از حلقه های اصلی مقاومت اسلامی است که توانسته آمریکا و رژیم صهیونستی و همچنین مزدوران وابسته به او را شکست دهد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اگر مقاومت اسلامی شکل نمی گرفت غزه بر اتحاد نامقدس صهیونیست ها و اعراب پیروز نمی شد و در جنگ اخیر رژیم صهیونستی در برابر ملت غزه زانو نمی زد و تقاضای آتش بس نمی کرد؛ از ثمره این مقاومت اسلامی است که سلاح ملت ایران به دست ملت غزه می رسد و الا مقاومت اسلامی در بیروت و لبنان پیروز نمی شدند.

مقاومت اسلامی مانع بزرگ در برابر استکبار

وی گفت: اگر مقاومت اسلامی شکل نمی گرفت امروز آمریکا در سوریه خیمه زده بود و شاهد برپایی جشن پیروزی علیه ملت سوریه بودیم ولی این جبهه مقاومت اسلامی است که با الهام از تفکر انقلاب اسلامی، جریان قدرتمند اسلامی را در دنیا خلق کرده است که باید پیروزی ملت مصر و حضور اسلام گرایان در ترکیه را نیز از جلوه های همین جبهه های مقاومت اسلامی دانست.

ابوترابی فرد اظهارداشت: البته رجال سیاسی ترکیه توجه ندارند که اگر آمریکا در منطقه به قدرت برسد جریان ترکیه را بر نمی تابد بنابراین اگر آنها قدرتی دارند در سایه جریان فکری برآمده از انقلاب اسلامی است و الا زیر چکمه‌های آمریکا خرد می‌شوند؛ آنها توجه ندارند که بازی خورده‌اند.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی در قلمرو سیاست خارجی خود کار بزرگی را انجام داده است و این دستاورد بزرگ نعمت ارزشمندی است برای دنیای اسلام و برای ملت ایران البته سیاست خارجی ما به طور کامل و با مدیریت دقیق رهبری نظام پیش رفته است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع اگر ثبات قدم و هدایت رهبری نبود این دستاوردها به دست نمی آمد و امروز ما در سیاست خارجی این موفقیت ها را نداشتیم؛ به عنوان نمونه اگر در عراق حکومتی غیر مردمی شکل می گرفت و مزدوران آمریکایی قدرت را به دست می گرفتند آنگاه ملت عراق در زیر سلطه آمریکایی ها بودند و به جای اینکه کشوری متحد ایران در همسایگی مان باشد و برای پیشبرد مواضع حق جمهوری اسلامی گام بردارد به کشوری بی تفاوت و یا خدای ناخواسته به کشوری با مواضع منفی نسبت به نظام جمهوری اسلامی و همسو با غرب تبدیل می شد ولی با این سیاست خارجی اقتدار ملت ایران و عراق با هم گره خورده است و این اتحاد ملت ایران با ملت سوریه، لبنان نیز جدا ناشندنی است.

وی یادآور شد: اقتدار امروز ما در سیاست خارجی رمز اقتدار داخلی ماست و قطع یقین اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه مدیریت داخلی با این اقتدار گره خورده و انفکاک ناپذیر است.

۱۳۹۱/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...