نسخه چاپی

رضایی: ماشین اقتصادی ایران در سرازیری است

محسن رضایی با اشاره به اینكه در سیاست خارجی ما افراط و تفریط صورت گرفته است، گفت: بستن درب‌های نطنز یك نوع فرار سیاسی و طرح هولوكاست یك ماجراجویی بود.

به گزارش نمابه نقل از فارس ، محسن رضایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پشتیبان من ملت بزرگ ایران و خدای متعال هستند، دل صاف و فکر و اندیشه‌ای دارم و آبرویی که کف دست می‌گذارم و تقدیم ملت ایران می‌کنم تا بتوانم یک بار دیگر خدمت شایسته‌ای را به ملت اراده دهم آن هم در این شرایط سخت کشور و فشارهای که وجود دارد.

وی اذعان داشت: با توجه به بدهی‌هایی که دولت دارد به غیر از اینکه آدم باید حیثیتش را کف دست بگذارد با هیچ انگیزه دیگری نمی‌توان از این مرحله عبور کرد.

نمی‌خواهم به هیچ گروهی وابسته باشم

رضایی با اشاره به اینکه نمی‌خواهم به هیچ گروهی وابسته شوم، افزود: هر گروهی که خواست حمایت کند، مانعی ندارد، اما من از هیچ گروهی نخواستم و نمی‌خواهم که این حمایت را انجام دهند، زیرا در غیر این صورت نمی‌توانم دولت فراگیر را تشکیل دهم و من معتقد به دولت فراگیر هستم تا از ظرفیت‌ها و توانایی‌های ملی کشورمان برای عبور از شرایط کنونی کشور استفاده کنیم.

وی ابراز داشت: تاکنون تلاش نکردم که با جناح‌ها صحبت کنم و تلاش هم نمی‌کنم، اما اگر آنها حمایت کنند، مسئله‌ای نیست.

این کاندیدای ریاست جمهوری در مورد رقبای انتخاباتی خود عنوان کرد: تمام افرادی که تاکنون به صورت غیر مستقیم اعلام کاندیداتوری کرده‌اند از دوستان ما هستند و ما بعد از تشکیل دولت از بیشتر این اشخاص استفاده می‌کنیم و رقیب من فقر، بیکاری، گرانی و عقب‌ماندگی در ایران است.

وی در مورد احتمال کناره‌گیری از انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما به اندازه کافی به تمام آقایان و جناح‌ها فرصت دادیم تا تلاش خود را برای جهش اقتصادی که باید در کشور صورت گیرد، انجام دهند و همه هم زحمت کشیده‌اند، اما وضع فعلی، محصول مدیریت تمام آقایانی است که تاکنون بر سر کار آمده‌اند.

رضایی بیان کرد: در کشور نیاز به جهش بزرگی داریم که من خودم را برای این جهش آماده کرده‌ام و به همین دلیل به نفع هیچ کس کنار نمی‌روم و نفع ملت ایران را بر همه ترجیح می‌دهم.

وی گفت: ما باید در کشور هر کسی را سر جای خودش قرار دهیم و تا زمانی که افراد سر جای خودشان قرار نگیرند، منابع و ثروت‌های ملی به نحو درست اختصاص پیدا نمی‌کند.

رضایی ابراز داشت: اتلاف سرمایه و منابع موجب می‌شود تا سرمایه‌گذاری صحیح و تولید پایدار صورت نگیرد، لذا بیکاری به صورت یک بیماری مزمن درآمده است.

بداخلاقی تندی وارد فضای سیاسی ایران شده است

وی با بیان اینکه مدیریت را ابتدا درست می‌کنیم که اختصاص منابع و سرمایه در اختیار مدیریت است، ابراز داشت: برنامه، مسئله دوم است و تمام استان‌ها و شهرهای ایران، ظرفیت و مزیت‌های لازم را برای تولید و سرمایه‌گذاری دارند و ما سرمایه‌گذاری را متناسب با ظرفیت‌های هر شهر و استان می‌کنیم تا شغل پایدار ایجاد شود.

رضایی با اشاره به اینکه در مناظرات انتخاباتی سال 88 بداخلاقی تندی وارد فضای سیاسی ایران شده است، تصریح کرد: باید این بداخلاقی و ورود ثروت و قدرت را از مردم‌سالاری دینی دور کنیم، زیرا در غیر این صورت آن تصمیم‌گیری‌های معقول برای کشور به وجود نمی‌آید.

وی با تاکید بر اینکه به شدت مخالف توهین و تخریب فعالان سیاسی هستم، بیان داشت: باید در کشور میزهای گفت‌و‌گو را در همه جا به وجود آوریم و تحمل‌پذیری را بالا ببریم و میزهای گفت‌و‌گو را در دبیرستان، پارک، دانشگاه و مساجد تشکیل دهیم.

رضایی خاطرنشان کرد: در پشت میز گفت‌و‌گو همه می‌توانند با هم حرف بزنند، قبل از اینکه دست به یقه شوند و این نقطه‌ای است که تلاش می‌کنم آن را در کشور نهادینه کنم و با این کار جلوی تخریب را بگیریم.

همه ما به ادبیات احمدی‌نژاد عادت کرده‌ایم

وی اذعان داشت: هیچ شعاری خارج از تخصص خود نداده‌ام و سعی کرده‌ام، حرفی که می‌زنم بر اساس دانش، آگاهی، فهم و برنامه باشد و اگر در مورد اقتصاد صحبت می‌کنم، زیرا تخصص این کار را دارم و در سال 88 هم این سخنان را گفتم که اگر گوش می‌دادند، شاید ما به این جا نمی‌رسیدیم، لذا من هیچ‌گاه نفت سر سفره مردم را نگفتم و نمی‌گویم، من از اشتغال پایدار و شکوفایی اقتصادی سخن می‌گویم از اینکه هر استانی باید برنامه خودش داشته باشد و اداره آن استان را به دست خودش بدهیم.

رضایی با اشاره به اینکه حرف‌های من عملیاتی است و شعار نیست، افزود: اگر می‌گویم، گرانی و بیکاری را حل می‌کنیم، زیرا می‌دانم که چکار باید کرد.

وی اذعان داشت: مشکل ما این است، افرادی که حرف می‌زنند باید بگویند این حرف، حرف خودشان است یا نوشته‌ای به آنها داده‌اند که آن را تکرار می‌کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: فکر می‌کنم اگر کسانی که در این کشور از دولت‌مردان، حرف‌هایی را که می‌زنند، بفهمند چه می‌گویند، 50 درصد مسئله حل است و 50 درصد دیگر به تجربه اجرایی و تیم کاری بستگی دارد.

رضایی در باره بحث‌های مربوط به احمدی‌نژاد در مورد هوگو چاوز اظهار داشت: ما همه به آقای احمدی‌نژاد عادت کرده‌ایم که شیوه ادبیاتی وی خاص است و هر کدام از روسای جمهوری شیوه خاصی داشتند و من این نوع شیوه را ترجیح نمی‌دهم.

وی با بیان اینکه ما هم ادبیات خود را داریم، خاطرنشان کرد: در عین حال که ارزشی هستم به هیچ وجه وارد حوزه‌های تخصصی اسلام نمی‌شوم و درباره مسائلی که به پژوهش‌های عمیق و اسلام‌شناس نیاز دارد، هیچ‌گاه بی‌احتیاطی نمی‌کنم که قضاوت‌هایی را از خودم داشته باشم که مبانی محکمی از نظر معرفتی نداشته باشد.

رضایی با اشاره به اینکه هیچ‌گاه بنا ندارم تا اصل را بر این بگذارم که هر هفته یا هر ماه نسبت به هر کسی انتقاد داشته باشم و این کار شایسته نیست، گفت: اگر بنا بر ضرورتی باشد یا مسئله و موضوع مرتبط باشد، من همیشه نظرم را داده‌ام و در مورد آقای هاشمی‌رفسنجانی هم باید بگویم، وی همان طور که محاسنی دارد، انتقاداتی هم دارد و اگر مواردی پیش می‌آمد، انتقاداتم را طرح می‌کردم و در آینده هم این کار را انجام می‌دهم و ملاحظه‌ای ندارم.

وی گفت: اینکه من و آقای هاشمی‌رفسنجانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام هستیم و با هم همکاری می‌کنیم و مجمع را اداره می‌کنیم، مسئولیتم در مجمع بر اساس نظر رهبری است، بنابراین اینکه ما با هم هستیم و با هم دعوا نمی‌کنیم یک حُسن است.

رضایی با اشاره به اینکه سعی می‌کنم احساساتم را کنترل را کنم و عقلم را زیرپا نگذارم، ابراز داشت: سیاست در ایران پر ریسک است و شاید یکی از پر ریسک‌ترین سیاست‌های دنیا باشد، دولت‌ها با صورت و روی خوش و با شیرینی کار را آغاز می‌کنند، اما پایان تلخی دارد و باید مراقبت بود و کنترل کرد.

بستن درب‌های نطنز یک نوع فرار سیاسی

وی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه نباید از منافع مردم و نظام کوتاه بیاییم، افزود: در اجرای سیاست خارجی ما افراط و تفریط صورت گرفته به طوری که بستن درب‌های نطنز یک نوع فرار سیاسی و طرح هولوکاست یک ماجراجویی بود.

رضایی با بیان اینکه ما می‌توانیم ارزش‌ها و منافع ملی را در کنار هم داشته باشیم، گفت: طرحی که دارم این است که با تمام قدرت از ارزش‌ها دفاع کنیم و کوچکترین آسیبی نمی‌گذاریم به منافع ملی ایران برسد و این امر به مهارت فوق‌العاده در دیپلماسی، تیم قوی، فکر و مطالعه و زحمت بیشتری نیاز دارد و این کار شدنی است.

ظلم به افکار عمومی با اعلام کاندیداتوری در دقیقه 90

رضایی اذعان داشت: از تمام افرادی که قصد نامزدی دارند، تقاضا می‌کنم، وضعشان را روشن کنند و حرف‌هایشان را بزنند و اینکه افکار را تا دقیقه 90 نگه داریم و غافلگیرانه چیزی را روی میز بیندازیم و مردم با کمترین زمان و مطالعه برای انتخاب اقدام کنند، این امر را ظلم به افکار عمومی می‌دانم و شایسته مردم سالاری دینی نیست.

ماشین اقتصادی ایران در سرازیری است

وی با بیان اینکه بحث‌هایم در انتخابات 88 به وقوع پیوست، تصریح کرد: اعلام کردم، اگر پشت اگر پشت سر این افراد بروید شکست می‌خورید و اگر پشت سر آن افراد هم بروید به پرتگاه می‌رسید تکیه ام بر روی مسائل اقتصادی بود و خوشحال نیستم که پیش‌بینی‌هایم درست از کار در آمد.

رضایی اذعان داشت: ماشین اقتصاد ایران در سرازیری است و راننده کنار جاده ایستاده است و دعوا می‌کند و قیمت‌ها مرتب کنتور می‌اندازد و بازارها حالت بی‌ثباتی دارد.

وی بیان کرد: در اینکه در سال 88، فتنه بزرگی صورت گرفت، شکی نیست و عوامل خارجی و جهل و ساده‌اندیشی دخیل بود و از یک حادثه آغاز شد و به یک فتنه بزرگ رسید.

رضایی گفت: فتنه 88 از اعتراضاتی آغاز شد که می‌توانست آن را از طریق قانون حل و فصل کرد، اما کسانی که از خارج کمین کرده بودند، سوار این موج شدند و این حادثه را به یک فتنه بزرگ تبدیل کردند.

تخم‌مرغ اهدایی یک روستایی میلیون‌ها تومان برایم ارزش و برکت دارد

وی ابراز داشت: فعالیت‌های جدی و سراسری انتخاباتی که آغاز شود، حسابی اعلام می‌کنیم تا منابع مالی از طریق مردم جذب شود و تخم‌مرغی را که یک روستایی به جبهه می‌فرستاد به میلیون‌ها تومان ترجیح می‌دهم و برکتش برای من بیشتر است.

این سیاستمدار تصریح کرد: به آینده انتخابات امیدوارم، شکی ندارم و مشکلی در انتخابات نداریم و رای می‌آوریم و احتمالات تمام شد.

رضایی با اشاره به اینکه تمام کارها در دست خدا است، افزود: دعا می‌کنیم و همان طور که فاو و خرمشهر را آزاد کردیم، مشکل فقر و بیکاری را حل می‌کنیم و آنها را به لطف خدا و با دست نسل و چهارم از کشور بیرون می‌ریزیم.

۱۳۹۱/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...