نسخه چاپی

باهنر: رئیس جمهور از مشایی ناامید نشده

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور هنوز از مشایی نا امید نشده است.

به گزارش نما به نقل از مهر، محمدرضا باهنر بعداز ظهر شنبه در همایش اصولگرایان استان البرز که در مسجد امام سجاد(ع) کرج برگزار شد، اظهارداشت: رئیس جمهور در انتخابات ریاست جمهوری آینده از مشایی ناامید نشده و دنبال این است که نان را از تنور در بیاورد.

وی با بیان اینکه امروز وضعیت معیشت مردم زحمت آور شده و سختی را به خانواده ها وارد کرده است، اضافه کرد: مسئله اشتغال و اینکه در هر خانواده ای یک تا دو جوان آماده کار وجود دارد که بیکار هستند، دغدغه مردم شده است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اولین بار است که دو انتخابات مهم در یک روز برگزار می شود و هیچ زمان تجربه این کار و اتفاق به صورت سراسری همزمان رخ نداده است.

باهنر تصریح کرد: انتخابات مجلس و خبرگان را در آینده با هم برگزار می کنیم و مجلس چهار ساله و خبرگان هشت ساله است و چهار سال در میان این همزمانی رخ می دهد.

وی گفت: مشارکت مردم در انتخابات شوراها معمولاً زیر 40 درصد بوده ولی انتخابات ریاست جمهوری 70 درصد به بالا بوده و همزمانی این دو در جهت مشارکت مثبت و ممکن است فعالان سیاسی در این انتخابات مشارکت و حضور پر رنگ داشته باشند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از نکات منفی این است که فعالان سیاسی و تشکیلاتی کشور ممکن است که انرژیشان به دو بخش انتخابات ریاست جمهوری و شوراها تقسیم شود.

برآورد ما این است که انتخابات سه قطبی شود

وی با بیان اینکه روي جریانها که ارزیابی انجام داده ایم برآورد ما این است که انتخابات سه قطبی شود، اضافه کرد: یک قطب اصلاح طلب ها، یک قطب شخص رئیس جمهور و قطب دیگر مجموعه اصولگرايان سه قطب انتخابات را تشکیل می دهند.

وحدت اصولگراها 100 درصدی نیست

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تلاش ما این است که اصولگرایان به یک وحدت برسد ولی این وحدت 100 درصدی نیست.

باهنر افزود: طبق سابقه انتخابات در سال های 74 و 86 ریزش و رویش سنگین با نزدیک شدن به انتخابات تندتر و شدیدتر می شود بنابراین صحنه باید مدیریت شود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مسائلی که در کشور وجود دارد و برخی از نگرانی ها را می توان در یک مجموعه ای خلاصه کرد.

وی گفت: برخی معتقد هستند که مشکلات فعلی کشور 50 درصد مربوط به تحریم ها و 50 درصد به برنامه ریزی غلط و سیاست اقتصادی اشتباه است ولی بنده که با همه دولت ها کار کرده ام اعتقاد دارم که واقع موضوع برخی از مشکلات موجود که زیاد هم است و آزار دهنده است، اینها مجموعه ای از سیاست های این چندین ساله است.

باهنر ادامه داد: اگر یک مجموعه همگرا و هم افزا در کشور وجود داشته باشد و مدیریت مشورتی و خرد جمعی باشد بسیاری از مشکلات را می توانستیم پیشگیری و درمان کرد.

نقدینگی در دولت احمدی نژاد بیش از هفت برابر شده است

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: نقدینگی قبل از دولت احمدی نژاد 60 هزار میلیارد تومان بوده ولی در پایان دولت از 500 هزار میلیارد تومان عبور می کند یعنی بیش از هفت برابر شده و این امر ارتباط مستقیم و تنگاتنگ با تورم دارد و رشد نقدینگی باید حدود رشد اقتصادی باشد.

باهنر گفت: تلاش ما این بوده است که ضعف و مشکلات کشور را به صورت پروژه ای حل کنیم و توجه بسیار زیاد به یک موضوع و بی توجهی به موضوع دیگر سبب عدم تعادل شده.است.

وی تصریح کرد: 15 هزار میلیارد تومان با اصرار دولت برای بنگاه های زود بازده اقتصادی داده شد اما عده زیادی از انسان ها بیکار بودند ولی الان بیکار بدهکار شده اند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص مسکن مهر، اضافه کرد: از سال 1350 تا کنون وضعیت مختلفی داشته که رکود و پرش و تورم داشته و سپس رکورد و منحنی رشد پله کانی داشته است ولی آقایان با راه اندازی مسکن مهر گفته اند که مشکل مردم را می خواهند حل کنند.

بدهکاری 40 هزار میلیارد تومانی بانک مسکن به بانک مرکزی به خاطر مسکن مهر

وی با اشاره با اینکه مسکن مهر دو اثر مشخص منفی داشته است، اضافه کرد: برای مسکن مهر 40 هزار میلیارد تومان بانک مسکن به بانک مرکزی بدهکار است.

باهنر با بیان اینکه هر یک تومانی که بانک مرکزی تولید می کند حدود 5 تومان نقدینگی کشور افزایش پیدا می کند، گفت: یعنی این اعتبار 40 هزار میلیارد تومانی بانک مرکزی به بانک مرکزی سبب شده تا 200 هزار میلیارد تومان نقدینگی کشور را افزایش دهد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قرار بود که این مسکن مهر قیمت مسکن ها را تعدیل کند ولی اینگونه نشد.

وی تصریح کرد: بنابراین مجموعه مباحث اقتصادی عدم تعادل ها و عدم اعتدال در برنامه های کشور سبب شده برخی مکان ها خوب رشد کرده ولی در برخی مکان ها بی توجهی شده است و این امر مانند انسانی شده است که دو دست فرد به یک اندازه رشد نکند و یکی از دست ها بزرگ و دیگر کوچک شود.

باهنر با اشاره به اینکه رشد اقتصادی را می توان به یک تعادل باز گردانند، اضافه کرد: رشد اقتصادی سال آینده منفی است که نظر کارشناسان نیز همین است.

انتخابات با یک روز تاخیر هم برگزار نمی شود

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: انتخابات در همان روز خودش برگزار خواهد شد و هرگز با یک روز تاخیر هم برگزار نمی شود و تا کنون چنین اتفاقی رخ نداده است.

وی در خصوص صحنه انتخابات ریاست جمهوری دوره پیش رو، اضافه کرد: بخش اصلاح طلب ها رگه های مختلف دارد که یک رگه سران فتنه ها هستند و تعدادی اطلاح طلبان انقلابی و سالم وجود دارد ولی شایسته نیست همه آنها را با دید فتنه مشاهده کرد.

هاشمی و خاتمی در انتخابات حضور پیدا نخواهند کرد

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هاشمی مسلم گفته اند که در انتخابات حضور پیدا نمی کنند و بنده نیز موافق نیستم که حضور پیدا کنند.

باهنر افزود: خاتمی تا کنون گفته که در انتخابات حضور پیدا نمی کنند و اصلاح طلبان بر نیروی دیگر موافقت خواهند کرد و نظر بنده این است که اطلاح طلبان حداقل با یک فرد در انتخابات حضور پیدا خواهند کرد.

وی تصریح کرد: قطب احمدی تلاش می کند که کاندیدای قابل قبولی را جلو بیاورند و نیروهای بعدی را در ذهن دارد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجموعه 1+2 که شامل حداد، ولایتی و قالیباف هستند نباید اصولگرایی را محدود و فکر کنند که خودشان فقط هستند.

باهنر افزود: جبهه پیروان خط ولایت رهبری یک ائتلاف باز را در نظر گرفته ایم که همه افراد بتوانند حضور پیدا کنند.

حق کرج با این جمعیت ادا نشده است

وی با اشاره به اینکه حق کرج با این جمعیت به خوبی ادا نشده است، تصریح کرد: سرانجام البرز توانست استان شود ولی در هر صورت کرج تحت تاثیر شعاع های پر قدرت تهران معمولاً عقب افتادگی زیادی به آن وارد می شود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از زمین های مستعد کشاورزی کرج به خانه، ویلا و آپارتمان و شهرک در حال تبدیل شدن است.

باهنر ادامه داد: برای اینکه به کشاورزی ملت و کشور برسیم مجبور هستیم که کرج رسیدگی کنیم.

۱۳۹۱/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...