نسخه چاپی

معلمان آمریكایی مسلح می‌شوند

بر اساس قانونی كه به امضای فرماندار ایالت داكوتای جنوبی آمریكا رسید، آموزگاران و دیگر كاركنان مدارس در این ایالت می‌توانند مسلح شوند.

به گزارش نما به نقل از پرس تی وی، دنیس داگارد، فرماندار ایالت داكوتای جنوبی این قانون را امضا كرد؛ به موجب این قانون آموزگاران و دیگر كاركنان مدارس داكوتای جنوبی می‌توانند در بخشی از طرح موسوم به «نگهبان مدرسه» مسلح شوند.

بر اساس این قانون، این طرح به هیئت مدیره مدارس اجازه می‌دهد كه جهت «تامین امنیت یا مقابله با تهدید فیزیكی و دفاع از مدرسه، دانش آموزان، كاركنان و اعضای جامعه كه در مدارس حضور دارند در مقابل حملات خشونت بار» افرادی را مسلح كنند.

حامیان این قانون می‌گویند كه به موجب این طرح از وقوع تیراندازی‌های عمده در مدارس مانند قتل عام دسامبر ۲۰۱۲ در ایالت كانتیكت جلوگیری خوهد شد. با وجود این، مخالفان می‌گویند، وجود اسلحه صرفا مدارس را پرخطر تر خواهد كرد.

یك مرد ۲۰ ساله به نام آدام لانزا دسامبر ۲۰۱۲ در مدرسه‌ای ابتدایی در شهر نیوتاون ایالت كانیتكت ۲۷ كودك و ۶ بزرگسال را به ضرب گلوله كشت و سپس خودكشی كرد.

بنا بر اعلام مركز كنترل جرایم و بیماری‌های دانشگاه شیكاگو، در پی خشونت‌های ناشی از استفاده از سلاح گرم در آمریكا به طور میانگین روزانه ۸۷ نفر جان خود را از دست داده و ۱۸۳ نفر زخمی می‌شوند.

۱۳۹۱/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...