نسخه چاپی

ركورد‌شكنی‌عربستانی‌ها در برپایی‌تظاهرات

نویسنده و تحلیلگر سیاسی عربستانی برپایی 50 تظاهرات اعتراض آمیز در طول2 ماه در این كشور را نشانه رشد فزاینده بحران در عربستان دانست.

به گزارش نما، علی الاحمد در گفت‌وگو با شبکه العالم اظهار داشت: اعتراضات مردمی به دلیل بحران در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی رشد فزاینده‌ای به خود گرفته است.

نویسنده و تحلیلگر سیاسی عربستانی، افزود: اعتراضات در عربستان به منطقه خاصی محدود نبوده و اغلب مناطق به سبب اوضاع سیاسی، بازداشت های ظالمانه و سختی معیشت، صحنه تظاهرات مردمی بوده است.

تحلیلگر سیاسی عربستانی با اشاره به انحلال جمعیت حقوق بشری "حسم" و محاکمه دو تن از بنیانگذاران آن، تصمیمات دستگاه قضایی عربستان سعودی را غیرمنطقی توصیف کرد.

وی دستگاه قضایی آل سعود را سازمانی نژادپرستانه و عقب افتاده خواند و تصریح کرد: دستگاه قضایی عربستان از عدالت به دور است و مستقل نیست.

الاحمد دستگاه قضایی را وابسته به دستگاه امنیتی توصیف کرد و گفت: عربستان به یک دستگاه قضایی مدرن، مدنی و عادلانه نیاز دارد.

یک دادگاه عربستانی، جمعیت حقوق بشر "حسم" را منحل کرد و دو تن از موسسان آن را به بهانه نقض قانون اطلاعات به حبس طولانی مدت محکوم کرد.

جمعیت حسم اعلام کرده بود که صدها مورد نقض حقوق بشر و تجاوزات رژیم طی بیش از دو سال را از طریق ارتباط با قربانیان مستند سازی کرده و خانواده های آنها را برای شکایت علیه مرکز بازجویی عمومی در دیوان دادخواهی یاری داده است.

۱۳۹۱/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...