نسخه چاپی

در اعتراض به سياست هاي رياضتي دولت

تظاهرات نظامیان یونان

عکس خبري -تظاهرات نظاميان يونان

نیروهای مسلح یونان در اعتراض به تدابیر ریاضت‌طلبانه اقتصادی دولت این كشور ، تظاهرات كردند.

به گزارش نمابه نقل از باشگاه خبرنگاران،‌ افسران و نیروهای ذخیره ارتش یونان روز شنبه با برپایی تظاهرات در آتن، پایتخت این کشور، سیاست کاهش هزینه‌دولت یونان را محکوم کردند.
این درحالی است که در همان روز، انتونیس ساماراس، نخست وزیر یونان اعلام کرد، در یونان تدابیر ریاضتی دیگری اعمال نخواهد شد و تدابیر کمکی به آرامی آغاز خواهد شد.
نمایندگان پارلمان یونان، ۱۲ ژانویه ۲۰۱۳ قانون جدید مالیاتی را تصویب کرد که بر مبنای آن، درآمدهای دولت این کشور ظرف چند ماه، تا ۲.۳ میلیارد یورو (حدود سه میلیارد دلار) افزایش خواهد یافت.
يونان در کانون بحران بدهي منطقه اروپا قرار دارد و در حالي ششمين سال رکود اقتصادي را تجربه مي‌کند که تدابير رياضت‌طلبانه شديد دولت اين کشور براي کاهش کسري بودجه، صدها هزار يوناني را بي‌کار کرده است.
جوانان یونان بیش از دیگر اقشار جامعه تحت تاثیر قرار گرفته‌اند و بیش از نیمی از قشر جوان یونان بی‌کار هستند.
در حال حاضر از هر پنج کارگر یونانی، یک نفر بی‌کار شده است؛ وضعیت بانک‌های یونان متزلزل است و حقوق و مستمری کارکنان یونانی تا ۴۰ درصد کاهش یافته است.
افزايش نرخ بي‌کاري، کاهش هزينه‌هاي دولتي، افزايش ماليات و افت شديد صادرات، مهم‌ترين چالش‌هاي اقتصادي يونان به شمار مي‌آيند.
يونان از ماه مي ۲۰۱۰ تاکنون، با دريافت بسته‌هاي نجات از وام‌دهندگان بين‌المللي از ورشکستگي اقتصادي مصون مانده است.
سياست رياضت‌طلبانه مالي دولت يونان در ازاي دريافت اين گونه وام‌ها، اعتراض و تظاهرات گسترده مردم اين کشور را که تقريبا هر روز برگزار مي‌شود، درپي داشته است.
اقشار مختلف یونان اعم از داروساز، آموزگار، معدن‌چی، کارگران بهداشت و دانش‌جویان، اعتراضات و تظاهرات‌هایی را علیه سیاست‌های دولت سازماندهی کرده‌اند که با حضور هزاران تن از مردم یونان، برگزار شده است.
اروپا از اوایل سال ۲۰۰۸ میلادی با بحران مالی مواجه شده است. ناتوانی در پرداخت قروض، کشورهای به شدت بدهی زده اتحادیه اروپا از جمله یونان، پرتغال و اسپانیا را تهدید می‌کند.
در نتیجه بحران فزاینده بدهی، برخی کشورهای اتحادیه اروپا تدابیر ریاضت‌طلبانه شدیدی را برای جلوگیری از رویارویی با رکودهای اقتصادی مضاعف اتخاذ کرده‌اند.
این درحالی است که این گونه تدابیر ریاضت‌طلبانه، تنها بر خشم و اعتراض مردم آسیب‌دیده، کارگران کم‌درآمد یا اخراج شده و نیز دانشجویان افزوده و ناآرامی‌های اجتماعی و اعتراضات گسترده‌ای را در بسیاری از کشورهای اروپایی رقم زده است.

۱۳۹۱/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...