نسخه چاپی

تظاهرات تونسی‌ها در دفاع از حقوق زنان

عکس خبري -تظاهرات تونسي‌ها در دفاع از حقوق زنان

صدها تن از مردم تونس در پایتخت این كشور در دفاع از حقوق زنان تظاهرات كردند.

به گزارش نما، فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، صدها تن در دفاع از حقوق زنان دیروز شنبه در پایتخت تونس به خیابان‌ها آمدند و خواستار تضمین حقوق زنان در قانون اساسی جدید این کشور شدند که در مجلس موسسان در حال تدوین است.

در عین حال برخی شرکت کنندگان در این تظاهرات شعارهایی را علیه جنبش اسلام گرای النهضه و راشد الغنوشی رهبر این جنبش سر می‌دادند.

شعارهای دیگری از جمله ملت «خواهان سرنگونی نظام است» و «ملت می‌خواهد بداند چه کسی بلعید را کشت» نیز در این تظاهرات سر داده می‌شد.

شکری بلعید از رهبران معارضان تونسی بود که در ششم ماه فوریه در مقابل درب منزلش به ضرب گلوله ترور شد.

راضیه النصراوی یک فعال حقوقی در تونس در اظهاراتی به خبرگزاری تونس گفت: پدیده چند همسری در بین جوانان تونسی بدون هیچ قید و بندی افزایش یافته است و باید قانونی برای این کار در نظر گرفته شود تا حق زنان پایمال نشود.

در آگوست 2012 کمیسیون حقوق و آزادی‌ها در مجلس ملی موسسان تحت فشار، اعتراضات و تظاهرات معارضان سکولار و نهادهای جامعه مدنی از تصویب لایحه تکامل بین زن و مرد و نه برابری زن و مرد صرف نظر کرد.

معترضان معتقدند که تکامل بین زن و مرد می‌تواند موجب برداشت‌های نادرست و ضربه زدن بر حقوق زنان شود.

هیئت هماهنگی و تدوین در مجلس ملی موسسان نیز از کمیسیون حقوق آزادی‌ها خواسته است که به اصل «برابری بین زن و مرد» در قانون اشاره کند اما در عین حال معیار کفایت و شایستگی را نیز درکنار آن لحاظ کند.

تظاهرات کنندگان در انتقاد از ترکیب کابینه جدید نیز که جمعه گذشته برای خارج کردن تونس از بحران سیاسی اعلام شد، شعار نوشته‌هایی در دست داشتند که روی آنها «ترمیم کابینه فریب کاری بود»، به چشم می‌خورد.

۱۳۹۱/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...