نسخه چاپی

پادشاه اردن اوضاع خاورمیانه را خطرناك خواند

عکس خبري -پادشاه اردن اوضاع خاورميانه را خطرناک خواند

پادشاه اردن ضمن توصیف اوضاع منطقه خاورمیانه به وضعیتی خطرناك اعلام كرد: امیدوارم سفر اوباما به منطقه خاورمیانه باعث تشویق به آغاز روند صلح شود.

به گزارش نما، ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در سخنانی اعلام کرد، کشورش از سفر قریب‌الوقوع باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا به منطقه استقبال می‌کند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که سفر اوباما به منطقه خاورمیانه باعث تشویق واقعی برای پیشبرد روند صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی شود.

پادشاه اردن همچنین تاکید کرد: آغاز روند مذاکرات صلح منافع استراتژیکی را برای اسرائیل و فلسطین به دنبال خواهد داشت.

ملک عبدالله دوم همچنین با بیان اینکه اوضاع منطقه خاورمیانه در حال حاضر بسیار خطرناک است و منطقه شاهد خطراتی جدی است، اعلام کرد: هنوز فرصت جدید برای حل‌وفصل وضعیت منطقه خاورمیانه وجود دارد.

وی پیشتر نیز در سخنانی نسبت به ادامه رکود در روند صلح خاورمیانه هشدار داده بود و تاکید کرد در صورت ادامه این رکود، ناآرامی‌ها در منطقه دو چندان خواهد شد و آینده منطقه به مسیری نامعلوم کشیده می شود.

ملک عبدالله دوم همچنین خواهان مذاکره مستقیم دو طرف رژیم صهیونیستی و فلسطین شد. قرار است باراک اوباما ماه جاری میلادی به اراضی فلسطینی و اردن سفر کند.

از سوی دیگر پادشاه اردن از عبدالله النسور، نخست‌وزیر این کشور خواست تا دولت جدید اردن را تشکیل دهد.

این اقدام پادشاه اردن در پی آن بود که فایز الطراونه گزارشی را به وی درباره نتایج مذاکراتش با فراکسیون‌های پارلمانی ارائه داد که در آن نشان می دهد بیشتر نمایندگان پارلمان اردن با تشکیل دولت جدید توسط عبدالله النسور موافقند.

پادشاه اردن در این نامه خود ضمن قبول استعفای دولت النسور که عمر آن حدود پنج ماه بود، به وی تاکید کرد: براساس مذاکرات صورت گرفته با پارلمان و تمایل نمایندگان در شراکت وی با پارلمان برای تشکیل دولت‌های پارلمانی مکلف است دولت جدید را تشکیل دهد.

۱۳۹۱/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...