نسخه چاپی

اخراج شیعیان از امارات

عکس خبري -اخراج شيعيان از امارات

مقامات اماراتی اخراج هزاران شیعه از این كشور را آغاز كرده اند.

اين اقدام با مشورت كارشناسان امنيتي اسرائيل كه در قالب شركت امنيتي با ابوظبي قرارداد بسته اند، صورت مي گيرد. افسران بازنشسته موساد در اين شركت فعاليت مي كنند.
اين گزارش مي افزايد: منابع مطلع در امارات مي گويند كه مقامات اين كشور از ماه پيش اخراج هزاران نفر از شيعيان پاكستاني، عراقي، لبناني و افغاني مقيم اين كشور را آغاز كرده و اقدامات خود درباره پايان دادن به قراردادهاي اقامت و اشتغال هزاران نفر از آنها را افزايش داده اند.
اين منابع به نهرين نت گفتند: بيش از يك ماه است كه مقامات امنيتي در وزارت كشور امارات نام بيش از ۳۰هزار شيعه مقيم اين كشور را در ليست اخراجي ها قرار داده اند كه در ميان اين افراد شيعياني از عراق، لبنان، افغانستان، پاكستان و هند وجود دارد. امارات سياست دشمني با شيعيان را افزايش داده به خصوص پيشنهاد كاركنان عالي رتبه شركت هاي امنيتي اسرائيلي مبني بر مقابله با ايران در همه زمينه ها از جمله اطلاعاتي، امنيتي و نظامي را مدنظر قرار داده اند. از جمله پيشنهادات اسرائيلي ها اجراي سياست پاكسازي امارات از شيعيان است.
كارشناسان امنيتي اسرائيلي مدعي اند شيعيان مقيم امارات با وجود آنكه از مليت هاي مختلف هستند، ولي از نظر راهبردي با ايران ارتباط دارند و بايد از دست آنها راحت شد.
مقامات امارات اجراي اين پيشنهاد را در مورد شيعياني از عراق، لبنان و سوريه در سال هاي ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ شروع كرده و هزاران شيعه را كه بيشتر آنان از عراق و لبنان بودند، از اين كشور اخراج كردند اما اكنون اين طرح شامل تعداد بيشتري از شيعيان از جمله شيعيان افغانستان، پاكستان و هند و برخي مليت هاي آفريقايي شده است.
مرجع : کیهان

۱۳۹۱/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...