نسخه چاپی

صدور مجوز ساخت 80 نیروگاه جدید

وزیر نیرو با اشاره به واگذاری مجوز ساخت 80 نیروگاه جدید توسط بخش خصوصی از واگذاری قریب الوقوع 26 نیروگاه برق به بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش نما، مجید نامجو در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت خصوصی سازی و مشارکت بخش خصوصی در صنعت برق کشور، گفت: از ابتدای فعالیت دولت دهم تاکنون 18 نیروگاه برق با ظرفیت تولید بیش از 16 هزار مگاوات به بخش خصوصی واگذار شده است.

وزیر نیرو با اعلام اینکه در حال حاضر واگذاری 26 واحد نیروگاهی با ظرفیت 18 هزار مگاوات در قالب سیاست های اصل 44 قانون اساسی به بخش خصوصی مراحل نهایی خود را پشت سر می گذارد، تصریح کرد: علاوه بر این تاکنون 13 نیروگاه برق با ظرفیت تولید هشت هزار مگاوات با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی شده است.

این عضو کابینه دولت دهم با یادآوری اینکه هفت نیروگاه جدید برق هم مراحل ساختمان و نصب خود را توسط بخش خصوصی پشت سر می گذارد، اظهار داشت: ظرفیت این تعداد نیروگاه جدید برق حدود 4380 مگاوات برآورد می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه به منظور افزایش مشارکت بخش خصوصی در ساخت نیروگاه‌های برق تاکنون چندین مجوز توسط وزارت نیرو صادر شده است، تبیین کرد: بر این اساس تاکنون مجوز ساخت 80 نیروگاه جدید برق با ظرفیت تولید حدود 43 هزار مگاوات برای سرمایه گذاران بخش خصوصی صادر شده است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از سیاست‌های کلان دولت در برنامه پنجم توسعه افزایش ظرفیت تولید برق از محل ساخت و بهره برداری از نیروگاه های مقیاس کوچک، تولید پراکنده و تولید همزمان برق و حرارت "سی.اچ.پی" است، یادآور شد: از این رو در شرایط فعلی برای خرید 2800 مگاوات تولید برق از این روشها وزارت نیرو قراردادهای تضمینی خرید برق امضا کرده است.

وزیر نیرو در پایان از صدور مجوز برای ساخت و راه اندازی 4500 مگاوات ظرفیت تولید برق از طریق نیروگاه‌های تولید پراکنده و مقیاس کوچک خبر داد و خاطرنشان کرد: به منظور افزایش بهره وری در تولید برق به زودی 12 هزار مگاوات ظرفیت نیروگاه های گازی به سیکل ترکیبی ارتقا می یابد.

۱۳۹۱/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...