نسخه چاپی

پرده برداري روزنامه فايننشال تايمز از اقدامات اخير آل‌سعود:

تغییر استراتژیك آل سعود با نزدیكی به انتخابات ایران

سرویس های امنیتی آل سعود كه این روزها خود را برای برنامه ریزی در جهت اختلال انتخابات ریاست جمهوری ایران و حمایت از گروه های معاند ایران آماده می كنند این بار برای خلاص شدن از بحران داخلی و اعتراضات مردمی در بحرین اقدام به ارتباط گیری غیر رسمی و مذاكره با جمعیت الوفاق بحرین نمودند. روزنامه فایننشال تایمز انگلیس با اعلام این خبر از اقدام دولت عربستان برای برقراری تماس غیر رسمی با جمعیت الوفاق بحرین پرده برداشته است.

به گزارش نما به نقل از 598، با گذشت دو سال از تشدید اعتراضات مردمی در بحرین و کشیده شدن موج بیداری اسلامی به برخی از مناطق عربستان، آل سعود تنها راه خود را برای نجات از این موضوع پایان دادن به اعتراضات مردمی در بحرین می داند.

سرویس های امنیتی آل سعود که این روزها خود را برای برنامه ریزی در جهت اختلال انتخابات ریاست جمهوری ایران و حمایت از گروه های معاند ایران آماده می کنند این بار برای خلاص شدن از بحران داخلی و اعتراضات مردمی در بحرین اقدام به ارتباط گیری غیر رسمی و مذاکره با جمعیت الوفاق بحرین نمودند.

روزنامه فایننشال تایمز انگلیس با اعلام این خبر از اقدام دولت عربستان برای برقراری تماس غیر رسمی با جمعیت الوفاق بحرین پرده برداشته است. در این خبر آمده سران آل سعود در تلاش هستند با هدف حل بحران بحرین با جمعیت الوفاق تماس برقرار کنند.

این روزنامه با اشاره به اینکه جمعیت الوفاق یکی از بزرگترین گروه های سیاسی مخالف در بحرین به شمار می رود، افزود: مقامات آل سعود شروع به تغییر دیدگاه و روششان در قبال بحران بحرین کرده اند.

 1.jpg


 همین روزنامه در ادامه خاطر نشان کرد: سران آل سعود با هماهنگی آمریکا و دولت انگلیس استفاده از ابزار فشار را به منظور رسیدن به راه حل سیاسی در بحرین شروع کرده اند تا روند افراطی گری را که ممکن است موجب بروز اعتراضات بیشتری در بین جوانان شیعه بحرینی شود، متوقف سازند.

این منبع خبری افزود: عربستان و همپیمانان غربی همچنین از اینکه گروه های مسلح سوریه در نهایت به پیروزی برسند، بسیار نگران هستند چراکه این یعنی (آنگونه که آنان ادعا می کنند) شکست همپیمانان ایران در دمشق و همین مسئله خود تهران را به استفاده از وضعیت بی ثبات و ناامن و دخالت مستقیم در بحرین سوق می دهد.

فایننشال تایمز به نقل از مقامات غربی نوشت: تا زمانیکه که رژیم آل خلیفه در بحرین حکومت دارد، گروههای مخالف بحرینی باید طرح و راهکار ارائه شده از سوی عربستان را که حقوق همگان را در نظر گرفته بپذیرند.

از طرف دیگر این روزنامه به نقل از جوانان معترض شیعه بحرینی نوشت؛ آنان به مبارزه خود ادامه خواهند داد و هیچ ارتباطی هم بین آنان با "گفتگو" وجود ندارد. بلکه این جوانان تاکید دارند تا سقوط رژیم آل خلیفه ایستادگی و مقاومت خواهند کرد.

کارشناسان و تحلیلگران در خصوص تغییر سیاست آل سعود نسبت به تحولات بحرین می نویسند، ترس از گسترش بیداری اسلامی و نگرانی از آنکه شکست دیگری بعد از سوریه متحمل سران دیکتاتور عرب و همپیمانان غربی آنان و نزدیکی به نزدیکی به انتخابات آتی ایران، مقامات سعودی را البته با اشاره واشنگتن و لندن بر آن وا داشت، تا برای برقراری تماس با جمعیت الوفاق بحرین اقدام کنند و در نتیجه آن شاید بتوانند از بحرانی که در بحرین در آن گرفتار شده اند، رهایی یابند.

۱۳۹۱/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...