نسخه چاپی

حمله‌موشكی‌ پهپاد‌ آمریكایی‌ به‌ پاكستان

حمله پهپاد آمریكایی به منطقه قبایلی «وزیرستان شمالی» پاكستان دست‌كم ۲ كشته بر جای گذاشت.

به گزارش نما به نقل از فارس، این پهپاد آمریکایی ساعاتی پیش یک منزل مسکونی را در روستای «محمد خیل» از توابع وزیرستان شمالی با ۲ موشک هدف قرار داد که بر اثر آن دست‌کم ۲ نفر جان باختند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد منزل مسکونی موردنظر به طور کامل منهدم شده است.

این اولین حمله پهپادی آمریکا به پاکستان در ماه جاری میلادی است؛ این در حالی است که در ۲ ماه اول سال ۲۰۱۳، حملات این هواپیماها به مناطق قبایلی پاکستان بیش از ۴۰ کشته و تعداد زیادی زخمی بر جای گذاشت.

با این حال، برخی گزارشات دیگرحکایت از آن دارد که پهپاد آمریکایی ۲ نفر موتور سیکلت سوار را که در حال عبور از منطقه «دته خیل» از توابع وزیرستان شمالی بودند هدف قرار داد که بر اثر این حمله هر ۲ نفر کشته شدند.

وزیرستان شمالی مرکز نفوذ طالبان به رهبری «حافظ گل بهادر» است که پیمان صلح با ارتش پاکستان دارند و اگرچه آمریکایی‌ها بارها سعی کرده‌اند این رهبر طالبان را از بین ببرد اما موفق به این کار نشده‌اند.

چندی پیش «ملا نذیر» از فرماندهان شبه‌نظامی طرفدار پاکستان در وزیرستان جنوبی هدف حمله پهپادهای آمریکایی قرار گرفت و کشته شد.

آمریکایی‌ها همواره مخالف صلح دولت پاکستان با طالبان بودند و رهبرانی که مایل به صلح با پاکستان باشند هدف حمله پهپادهای آمریکایی قرار می‌گیرند.

در سال‌های اخیر حملات هواپیمای بدون سرنشین آمریکا به شدت افزایش یافته و همین موضوع سبب به‌وجود آمدن موج گسترده‌ای از انتقادات داخلی و بین المللی شده است.

با این حال، کارشناسان معتقدند با انتصاب «جان برنن» به‌عنوان رئیس جدید سازمان سیا، این حملات با شدت بیشتر ادامه پیدا می‌کند.

۱۳۹۱/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...