نسخه چاپی

انتقاد رسایی از تغییر دائمی قوانین

نماینده مخالف تغییر دستور صحن علنی، گفت: تغییر دائمی قوانین به امور اجرایی لطمه می‌زند و باید بدانیم تا پایان سال نمی‌توان سه طرح را بررسی كرده و به تصویب رساند.

به گزارش نما به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه پارلمان) در سخنانی به عنوان مخالف تقاضای تغییر دستور صحن علنی به منظور بررسی با اولویت و خارج از نوبت طرح اصلاح مواد 26 و 73 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران در جلسه علنی، اظهار داشت: ما هم اکنون دو موضوع مهم در دستور کار صحن علنی داریم.

وی افزود: اولین موضوع بررسی لایحه بودجه سه دوازدهم است که باید مجلس در انجام وظیفه‌اش تأخیر نداشته باشد و آن را به تصویب برساند و دومین موضوع نیز طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس است.

حجت‌الاسلام رسایی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: خود طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی با تصویب نمایندگان، خارج از نوبت و با اولویت در دستور کار صحن علنی قرار گرفت بنابراین سبقت از چیزی که خودش در حال سبقت‌گیری است، غیرمجاز است.

به گفته وی، مجلس نمی‌تواند تمام این موضوعات را پیش از پایان سال جاری بررسی کرده و به تصویب برساند و البته به نظر می‌رسد که بررسی خارج از نوبت طرح اصلاح قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور اولویتی ندارد.

نماینده تهران در خانه ملت همچنین خاطرنشان کرد: تغییر دائمی قوانین به امور اجرایی لطمه می‌زند و باید بدانیم که امکان رسیدگی به هر سه موضوع پیش از پایان سال جاری وجود ندارد با توجه به اینکه طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها نیز تعداد مواد زیاد و پیشنهادات زیادی دارد بنابراین اجازه دهید تا پیش از آغاز سال جدید، دو موضوعی که در دستور را داریم بررسی کنیم.

در ادامه این جلسه حسن تأمینی نماینده رشت در مجلس نیز در سخنانی به عنوان موافق تقاضای تغییر دستور صحن علنی، گفت: به جهت فوریتی که طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها دارد، باید دستور صحن علنی را تغییر دهیم.

وی افزود: با توجه به اینکه انتخابات شوراها همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود، این موضوع وظیفه ما را سنگین می‌کند و همه شما به این امر واقفید، زمان زیادی نداریم و 24 خرداد 92 انتخابات شوراها همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

تأمینی در خاتمه با تأکید بر اینکه همه ما می‌خواهیم انتخاباتی سالم و شفاف داشته باشیم، تصریح کرد: عدم شفافیت در قوانین انتخابات شوراها، وظیفه ما را سنگین می‌کند و باید با حساسیت بیشتری به این موضوع توجه کنیم.

۱۳۹۱/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...