نسخه چاپی

حقایقی از آخرین روزهای حیات چاوز

عکس خبري -حقايقي از آخرين روزهاي حيات چاوز

حقایقی درباره وضعیت بیماری و سلامت «هوگو چاوز» یكی از رازهایی بود كه از زمان اعلام بیماری سرطان وی در سال 2011 تا هنگام مرگ وی در سال 2013 هیچگاه فاش نشد.

به گزارش نما، نامه به نقل از رویترز، یکی از مقام‌های دولت ونزوئلا چند روز پس از درگذشت رئیس‌‎جمهور فقید این کشور در گفت‌وگو با رویترز به تشریح وضعیت چاوز در آخرین روزهای حیاتش که تنها خانواده و مشاوران نزدیکش در کنار وی بودند پرداخت و گفت: «هوگو چاوز» یک روز پیش از آنکه بمیرد وارد شرایط کما شده بود.

وی با اشاره به اینکه وزرای دولت ونزوئلا در هفته‌های آخر زندگی چاوز در هاوانا و کاراکاس به بیمارستان محل حضور وی در حالی که قادر به صحبت کردن و نفس کشیدن به طور طیعی نبود رفت و آمد داشتند، گفت: اطرافیان چاوز به وی آیپد و دیگر وسائل ارتباطی برای ارائه سیاست هایش می دادند.

دیگر منابع دولتی ونزوئلا در این باره می‌گویند: وقتی که مشاوران چاوز در حال رایزنی برای انتخاب وزیر خارجه این کشور بودند، آنها لیستی از اسامی افراد موردنظر خود را به چاوز نشان دادند و وی به نام «الیاس ژوا» اشاره کرد.

چاوز در حالی ونزوئلا را به مقصد کوبا ترک کرد که گفته بود: « من مطمئنن برمیگردم»

چاوز در آخرین روزهای مبارزات انتخاباتی سال 2012 ساعت ها زیر بارش باران ایستاده بود که منجر به ایجاد درد در چاوز شده بود و گردهمایی نهایی پیش از برگزاری انتخابات وی با حضور هوادارانش نیز لغو شد. بیماری چاوز پس از آنکه در انتخابات 7 اکتبر با اختلاف 11 درصد نسبت به رقیبش پیروز شد، بیشتر خود را نشان داد و وضعیت وی را تحت تاثیر قرار داد تا اینکه وی برای انجام عمل جراحی راهی کوبا شد.

عمل جراحی چاوز در تاریخ 11 دسامبر گذشته 6 ساعت به طول انجامید که منجر به وخیم‌تر شدن حال، خونریزی و عفونت ریوی شدید چاوز شده بود؛ به گونه ای که وی چندین بار در طول عمل جراحی نبض خود را از دست داد و مجددا توسط پزشکان احیا شد.

پزشکان در کوبا یک آنتی بیوتیک خاص برای مقابله با بیماری عفونت ریه چاوز به وی داده بودند اما با این حال چاوز مجبور بود از طریق لوله ای که در نای وی گذاشته شده بود تنفس کند.

در روزهای آخر حیات چاوز، تنها خانواده و دوستان نزدیک وی می‌توانستند با وی دیدار کنند.

بر این اساس اطرافیان نزدیک چاوز روز شنبه هفته گذشته به بیمارستان نظامی محل حضور چاوز رفتند و به مدت پنج ساعت را در کنار چاوز گذراندند؛ وی روز دوشنبه هفته گذشته به کما رفت و یک روز پس از آن درگذشت.

۱۳۹۱/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...