نسخه چاپی

شوخی انتخاباتی «الهام» با «دعایی»

سخنگوی دولت در مزاح با مدیرمسئول روزنامه اطلاعات گفت: می‌خواهم برای آقای دعایی تبلیغ كنم تا شاید كاندیدای ریاست جمهوری شود اما شرطش این است كه اسم «بهار» را نیاورد.

به گزارش نمابه نقل از ایسنا، غلامحسین الهام در مراسم اختتامیه نخستین نمایشگاه نشریات تخصصی با تاکید بر اینکه "از مطبوعات انتظار داریم به عوام‌گرایی و سطحی‌انگاری نپردازند"، اظهار کرد: رسانه‌های عمومی باید فرهنگ متعالی و متناسب با جامعه اسلامی را تعمیق بخشند و صحنه چالش‌های حزبی نباشند.

وی ادامه داد: این نشریات نباید فقط در معنای عادی و عام باقی بمانند و فقط به خاطر اینکه نشریات عمومی هستند به نشریات عامی تبدیل شوند.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه "از ترس نشریات غیرتخصصی توفیق دیدن غرفه‌های نمایشگاه نشریات تخصصی را پیدا نکردم"، تصریح کرد: گزارشات که از این نمایشگاه بیرون آمده است نشان می‌دهد که با روند رو به رشد و کمال در عرصه نشریات تخصصی روبرو هستیم. به همین دلیل به تمام کسانی که برای راه‌اندازی این نمایشگاه زحمت کشیده‌اند احسنت می‌گویم.

الهام با بیان اینکه "یکی از روش‌های تحقق آرمان‌های نظام اسلامی در اصل دوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران استفاده از علوم و فنون است"، اظهار کرد: در نظامی به سر می‌بریم که مشروعیت قدرت مبتنی بر علم است اما علم توام با عدالت و عمل صالح.

وی افزود: اگر به مباحث تاریخی نیز مراجعه کنیم، در حملات مغول وجود چهره‌هایی مانند خواجه‌نصیرالدین طوسی این حملات را مهار کرد و آن‌ها را تبدیل به فرصت‌های سازنده کرد. بوسیله علم زبان بی‌مهار قدرت تبدیل به زبان فرهنگ و هنر شد و این در گرو ظرفیت‌های بزرگ هنری است که در جامعه ما وجود دارد.

الهام با اشاره به اینکه "وراثت این فرهنگ را ما بر عهده داریم"، تاکید کرد: باید از این فرهنگ حفاظت کنیم و گام‌های چندبرابری در مسیر تولید علم برداریم که با توجه به ظرفیت‌های کشورمان، شدنی است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه "در مشاهده نشریات تخصصی متوجه شدم که بین تاریخ پذیرش مقالات و چاپ آن‌ها فاصله زیادی است"، یادآوری کرد: این موضوع نشان‌دهنده این است که ما ظرفیت‌های زیادی برای توسعه نشریات تخصصی داریم. بسیاری از دانشجویان تحصیلات تکمیلی و مقطع دکترا برای چاپ رساله‌های خودشان دنبال ظرفیت‌هایی هستند که آن‌ها را پشتیبانی کنند.

وی با بیان اینکه "تولید علم صوری شده و نقش انتزاعی پیدا کرده است"، تصریح کرد: علم باید کاربردی شود و تنها مقاله نوشتن برای ارتقا گرفتن کافی نیست اما برای اعتلای کشور و استقلال علمی آن در همه رشته‌ها نیاز به تولیدات جدید کنیم و به مقالاتی که برآمده از کارهای میدانی است بیشتر بپردازیم.

الهام با بیان اینکه "گام‌های زیادی در این زمینه برداشته شده است اما همچنان دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی راه خودشان را می‌روند"، اظهار کرد: دولت باید به دانشگاه‌ها و حوزه علمیه در این عرصه تکیه بزند. البته روند مجوزها نشان می‌دهد که حرکت ارزشمندی درا ین راستا صورت گرفته است اما وقتی جدول توزیع را نگاه می‌کنیم بخش دولتی در بخش خصوصی غالب است و این نشاندهنده این است که بخش خصوصی هنوز از هزینه کردن در این عرصه می‌ترسد.

سخنگوی دولت در پایان خاطرنشان کرد: اگر ما دنبال اقتصاد علم‌محور و شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم، نیاز است که در این عرصه بخش خصوصی فعال‌تر به میدان بیاید.

۱۳۹۱/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...