نسخه چاپی

نلسون ماندلا در بستر بیماری

عکس خبري -نلسون ماندلا در بستر بيماري

دفتر ریاست جمهوری آفریقای جنوبی، از بستری شدن دوباره نلسون ماندلا، رئیس جمهور سابق و رهبر مبارزات علیه تبعیض نژادی این كشور در بیمارستان خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، ماراک مهاراج، سخنگوی ریاست جمهوری آفریقای جنوبی اعلام کرد: نلسون ماندلا،رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی که دیروز شنبه برای انجام معاینات پزشکی به بیمارستان انتقال یافت دیشب را در بیمارستان سپری کرد.

مهاراگ گفت: انتظار می رود که پزشکان به زودی ما را از وضعیت سلامت این قهرمان مبارزه با نژادپرستی مطلع کنند.

ریاست جمهوری آفریقای جنوبی دیروز اعلام کرد که که ماندلا با توجه به کهولت سن برای انجام معاینات روتین پزشکی به بیمارستانی در پریتوریا منتقل شده است.

در بیانیه ریاست جمهوری آفریقای جنوبی آمده بود: پزشکان معاینات را روی ماندلا انجام داده و گفتند که هیچ جای نگرانی وجود ندارد.

مهاراگ درباره زمان مرخص شدن ماندلا از بیمارستان گفت: همه چیز به نظر پزشکان ربط دارد.

ماندلا در دسامبر گذشته نیز هجده روز در بیمارستان بستری بود.

ماندلا که در جولای گذشته وارد نود و چهارمین بهار زندگی خود شده است با ضعف عمومی روبه رو است و از زمان مسابقه نهایی جام جهانی فوتبال سال 2010 در آفریقای جنوبی در ملا عام حاضر نشده است.

نلسون رولیهلاهلا ماندِلا (زادهٔ 26 تیر 1297 خورشیدی برابر با 18 ژوئیه 1918) نخستین رئیس جمهور آفریقای جنوبی است که در انتخابات دموکراتیک عمومی برگزیده شد.

وی پیش از ریاست جمهوری از فعالان برجستهٔ مخالف آپارتاید در آفریقای جنوبی و رهبر کنگره ملی آفریقا بود و به خاطر دخالت در فعالیت‌های مقاومت مسلحانه مخفی محاکمه و زندانی شد.

مبارزه مسلحانه، برای ماندلا، آخرین راه چاره بود؛ او همواره پایبند به عدم توسل به خشونت بود.

ماندلا در طول 27 سال زندان، که بیشتر آن را در یک سلول در جزیره روبن سپری کرد، مشهورترین چهرهٔ مبارزه علیه آپارتاید در آفریقای جنوبی شد.

اگرچه رژیم آپارتاید و ملت‌های طرفدار آن وی و کنگره ملی آفریقا را کمونیست و تروریست می‌دانستند، مبارزه مسلحانه بخشی جدایی‌ناپذیر از مبارزه علیه آپارتاید بود. ماندلا پس از آزادی از زندان در سال 1990، سیاست صلح‌طلبی را در پیش گرفت و این امر منجر به تسهیل انتقال آفریقای جنوبی به سمت دموکراسی‌ شد که نماینده تمامی اقشار مردم باشد.

ماندلا پس از دریافت جوایزی در طول چهار دهه، هم اکنون یک چهره سرشناس دولتمرد است که همچنان در مورد مسائل مهم عقاید خود را ابراز می‌دارد.

وی را در آفریقای جنوبی اغلب تحت عنوان مادیبا می‌شناسند، این عنوان افتخاری را بزرگان خاندان ماندلا به وی داده‌اند، بسیاری از مردم آفریقای جنوبی نیز به نشانه احترام وی را مخولو (پدربزرگ) صدا می‌زنند.

۱۳۹۱/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...