نسخه چاپی

تعداد مساجد فرانسه از 2000 گذشت

مانوئل والس وزیر كشور فرانسه اعتراف كرده است كه ظرف چند سال آینده اسلام به دومین دین رسمی كشور تبدیل خواهد شد و آمار مسلمانان از شش میلیون نفر تجاوز خواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، از آغاز سال 2013 مسلمانان ساکن در کشور مدعی آزادی بیان شاهد موج جديدی از حملات اسلام ستيزانه عليه مساجد در فرانسه بوده‌ اند و اعتراض آنها نیز به جایی نرسیده است. افزايش گرايش به اسلام طی سال‌ های اخير در فرانسه، نگرانی دولتمردان اين كشور را در پی داشته است و هم‌ اكنون فرانسه بيشترين تعداد مسلمانان در اروپا را در خود جای داده ‌است و همين امر موجب شده اسلام‌ستيزان هرچه بيشتر در اين باره احساس نگرانی كنند.

این در حالی است که وزير كشور فرانسه نيز چندی پيش از عزم خود برای اخراج ائمه دينی از اين كشور خبر داده بود. اما اکنون مانوئل والس وزير كشور فرانسه اعتراف کرده است که ظرف چند سال آينده اسلام به دومين دين رسمی كشور تبديل خواهد شد و آمار مسلمانان از شش ميليون نفر تجاوز خواهد كرد.

وی در عین اینکه از رشد فزاینده اسلام در این کشور ابراز نگرانی کرد، گفته است که هم ‌اكنون حدود 2200 تا 2300 مسجد در فرانسه وجود دارد. وقت آن رسيده كه دولتمردان فرانسه و مسئولان اروپايی باور كنند كه اسلام با دموكراسی و حقوق بشر سازگار است و حقوق زنان را نيز به رسميت می‌ شمارد.

والس در ادامه تاکید کرده است که نمونه چنين وقايعی در تاريخ بشريت بسيار نادر است كه يك دين، آن‌هم در يك زمان كوتاه، تا اين اندازه رشد كند.

۱۳۹۱/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...