نسخه چاپی

فرمانده ناتو اظهارات كرزای را "كاملا اشتباه" خواند

عکس خبري -فرمانده ناتو اظهارات کرزاي را "کاملا اشتباه" خواند

فرماندهی كل نیروهای ناتو در افغانستان و سفارت آمریكا در كابل، به سخنان حامد كرزای واكنش نشان داده‌ و آن را رد كردند.

به گزارش نمابه نقل از ایسنا، حامد کرزای در مراسمی که به مناسبت روز جهانی زن برگزار شده بود، گفت که سران گروه طالبان و مقام‌های آمریکایی همه روزه با یکدیگر در کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای اروپایی مذاکره می‌کنند.

ژنرال ژوزف، دانفور فرمانده کل ناتو در افغانستان می‌گوید که اظهارات کرزای کاملا اشتباه است.

دانفورد در پیامی که برای شبکه خبری ‌بی‌.بی‌.سی گفت: کرزای هیچ گاه با من در مورد موجودیت تماس میان آمریکا و گروه طالبان حرفی نزده است.

فرمانده نیروهای ناتو با اعلام دیدارش با کرزای گفت که باور دارد این ادعا واقعیت ندارد و نمی‌داند چه چیزی سبب شده که کرزای چنین اظهاراتی داشته باشد.

ژوزف دانفورد گفت: ممکن است بین ما و افغان‌ها یک اختلاف کوچک دیدگاهی وجود داشته باشد و ما در حال حاضر در تلاش برای حل آنها هستیم.

وی خاطرنشان ساخت: واگذاری مسئولیت‌ها سخت بوده و روابط ما در حال تغییر و در حال به ثمر رسیدن است. همچنان که ما نقش حمایتی برعهده می‌گیریم آنها نقش رهبری برعهده می‌گیرند و ما باید مسائلی را که اتفاق می‌افتد، حل و فصل کنیم.

وی همچنین اتهام آزار دانشجویان افغان را از سوی ناتو رد کرده و از گفتن اینکه چه زمانی نیروهای ویژه آمریکایی استان وردک را ترک خواهند کرد، خودداری کرد.

در همین حال سفارت آمریکا در کابل نیز اظهارات رئیس جمهوری افغانستان را رد کرد.

مسئولان سفارت آمریکا گفته‌اند که نقش واشنگتن در روند صلح افغانستان این بوده که از مذاکراتی که توسط مردم افغانستان آغاز شده، حمایت کرده است.

در نامه‌ای که سفارت آمریکا در واکنش به اظهارات کرزای به رسانه‌ها فرستاده، آمده است: طالبان در ماه مارس سال گذشته جریان مذاکرات صلح را با دولت آمریکا قطع کرد و به دنبال آن روسای جمهور دو کشور، روی گشایش دفتر برای طالبان در دوحه، پایتخت قطر به توافق رسیدند.

سفارت آمریکا در کابل روند صلح دولت افغانستان را به مذاکرات میان اعضای شورای عالی صلح و نمایندگان رسمی طالبان محدود خوانده و گفته است که پیشرفت صلح افغانستان به گام‌های بعدی طالبان بستگی دارد.

۱۳۹۱/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...