نسخه چاپی

آغاز رقابت‌ها میان جانشینان چاوز

رهبر مخالفان ونزوئلا اعلام كرد كه برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد می‌شود.

به گزارش نما،ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "انریکه کاپریلس"، 40 ساله رهبر مخالفان ونزوئلا در بیانیه خود از دولت این کشور به خاطر استفاده از مرگ چاوز برای حمایت از کاندیداتوری نیکولاس مادورو به شدت انتقاد کرد. نیکولاس مادورو روز جمعه به عنوان رئیس‌جمهوری موقت سوگند یاد کرد. وی همچنین ضمن اشاره به این مساله که قانون اساسی ارتش را از طرفداری سیاسی منع می‌کند، اقدام ارتش برای حمایت علنی از مادورو را "شرم آور" دانست. کاپریلس گفت: خودتان را فریب ندهید که شماها انسان‌های خوب و ما افراد بد و شرور این ماجرا هستیم. شما از ما بهتر نیستید، من از مرگ و درد سوء استفاده نمی‌کنم.


پس از این سخنرانی، مادورو با تصویری از چاوز که پشت سر وی قرار داشت در یک شبکه تلویزیونی ظاهر شد تا به کاپریلس پاسخ دهد. مادورو، کاپریلس را "فاشیستی" دانست که تلاش می‌کند ناآرامی و کودتایی را علیه ونزوئلا برانگیزد.در همین حال در برخی از مناطق کاراکاس، پایتخت ونزوئلا، مردم به خاطر کاندیداتوری انریکه کاپریلس دست به آتش بازی زده و ابراز خوشحالی کردند.


انریکه کاپریلس هم‌چنین اعلام کرد که موضوع‌ اصلی مبارزات انتخاباتی‌اش مقابله با جرائم خطرناک، فقر و تصمیم دولت برای کاهش 30 درصدی ارزش پول رایج ونزوئلا است. کمیسیون انتخاباتی ونزوئلا ضمن تعیین 14 آوریل (25 فروردین) به عنوان روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، اعلام کرد که مبارزات انتخاباتی رسمی تنها 12 روز قبل از روز انتخابات آغاز می‌شود.

منتقدان مخالف می‌گویند که در قانون اساسی اعلام شده اگر رئیس‌جمهوری منتخب نتواند سوگند یاد کند، رئیس مجمع ملی به عنوان رئیس‌جمهوری موقت انتخاب می‌شود، به همین دلیل ریاست جمهوری موقت مادورو را غیرقانونی می‌دانند.

۱۳۹۱/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...