نسخه چاپی

مفتی سوریه مردم را به جنگ با مخالفان فراخواند

عکس خبري -مفتي سوريه مردم را به جنگ با مخالفان فراخواند

مفتی سوریه از تمام ملت این كشور خواست تا برای حفظ سوریه و دفاع از آن به ارتش بپیوندند و از مادران و پدران سوری نیز درخواست كرد تا فرزندان خود را برای رفتن به جنگ با گروه‌های مخالف تشویق كنند.

به گزارش نما، ایسنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، احمد بدرالدین حسون، مفتی اعظم سوریه شب گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی با بیان اینکه مردم سوریه امتناع می‌ورزند که جز خداوند بزرگ تسلیم کسی شوند، تاکید کرد که حمله به سوریه تاریخ دینی این کشور را هدف قرار داده و سازمان دهندگان حمله درصدد تبدیل ملت سوریه به انسان‌هایی بدون هویت هستند.

حسون با بیان اینکه برخی قصد دارند تفرقه دینی و طایفه‌ای در سوریه را گسترش دهند، اعلام کرد: اگر ما خودمان را نشناسیم و نظاره‌گر گذشته خود باشیم، نمی‌توانیم آینده را بسازیم ما در صفحات تاریخ خوانده‌ایم که پدرمان و اجداد ما چگونه از سوریه محافظت و از آن دفاع کردند.

مفتی سوریه خاطرنشان کرد: سوریه به زانو در نخواهد آمد و مسئولیت دفاع از کشور بر دوش ارتش و مردم است.

وی در ادامه تصریح کرد: ارتش سوریه ارتش ملت بود، که موظف به دفاع از امت عربی و اسلامی است و آن طور که شبکه‌های مغرض تبلیغ می‌کنند، ارتشی نیست که از یک شخصی یا یک حزب یا طایفه فرمانبرداری کند.

وی اظهار کرد: این ارتش شجاع خود را برای مقابله با اسرائیل آماده کرده بود، نه برای آنکه در داخل شهرها بجنگد؛ ارتش سوریه اکنون در حال دفاع از خود و وطن است.

حسون اعلام داشت: این فتنه‌ای که امروز شکل گرفته است، یک آزمایش است تا کسانی که صادقانه و نه از سر دروغ سوریه را دوست دارند، مشخص شوند.

وی خاطرنشان کرد: به ارتش می‌گویم که از اشتباهات افرادی که لباس ارتش را پوشیدند و به مردم بدی کردند تا این بدی را به ارتش نسبت دهند بر حذر باشند. من به بازرگانان می‌گویم که مبادا قیمت‌ها را افزایش دهند و از کارمندان می‌خواهم تا از اوضاع کنونی برای پر کردن جیب‌هایشان سوء استفاده نکنند.

حسون همچنین از تمام مادران و پدران سوری خواست تا فرزندان خود را برای پیوستن به ارتش سوریه تشویق کنند تا آنها در مقابل توطئه‌ها از سوریه حمایت کنند.

۱۳۹۱/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...