نسخه چاپی

فروش آب نیل به اسرائیل

عکس خبري -فروش آب نيل به اسرائيل

یكی از فعالان رسانه‌ای مصر از امضای قرارداد دو میلیارد دلاری میان مصر و اسرائیل برای استفاده ‌تل‌آویو از بخشی از آب رود نیل خبرداد.

به گزارش نمابه نقل از ايسنا، توفیق عکاشة، یکی از فعالان رسانه‌ای مصر و صاحب شبکه ماهواره‌ای "الفراعین" فاش کرد: اخوان المسلمین با نظارت و موافقت محمد مرسی، رئیس جمهوری مصر اخیرا مذاکراتی با مقامات آمریکایی درباره بررسی طرحی از جانب آمریکا انجام داده‌اند که براساس این طرح مصر در قبال دو میلیارد دلار پول، به اسرائیل اجازه می‌دهد از آب رود نیل استفاده کند.

وی افزود: اخوان المسلمین در این خصوص نشست محرمانه‌ای را با مسئولان اسرائیلی و آمریکایی در دوحه و تحت نظارت قطر برگزر کرده‌اند.

بنا به گفته عکاشة، این طرح به محمد انور سادات، رئیس جمهوری اسبق مصر و محمد حسنی مبارک، رئیس جمهوری سابق مصر نیز پیشنهاد شده بود اما با مخالفت هر دوی آنها رو به رو شد و این در حالی است که محمد مرسی با این طرح موافقت کرده است.

روزنامه الریاض در ادامه نوشت: هنوز هیچ واکنشی از سوی دفتر ریاست جمهوری مصر مبنی بر رد یا تایید اظهارات عکاشة صورت نگرفته است.

رژیم صهیونیستی با کمبود شدید منابع آبی روبه رو است و بحران آب یکی از مهمترین چالش‌های پیش‌روی مقامات تل‌آویو در دهه‌های اخیر بوده است.

۱۳۹۱/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...