نسخه چاپی

قیمت طلا بالا كشید

امروز، قیمت طلا پس از مواجه شدن با افزایش خود را از پائین‌ترین حد آن در 2 هفته اخیر بالا كشید.

به گزارش نما، اقتصاد پرس به نقل از رویترز نوشت: امروز (دو‌شنبه) قیمت طلا پس از مواجه شدن با افزایش خود را از پائین‌ترین حد آن در 2 هفته اخیر که در جلسه قبل ثبت شده‌بود، بالا کشید. این اتفاق به‌دنبال رسیدن اطلاعات مثبت و دوراز انتظار از نرخ اشتغال آمریکا و در حالی رخ داد که فدرال رزرو قصد دارد از طریق اتخاذ سیاست تزریق محرک مالی در سال 2013 اقتصاد را تقویت کند. ‌


بر اساس این گزارش، کارفرمایان آمریکایی رقم بیش از حد انتظار 236 هزار شغل را در ماه فوریه ایجاد کردند. به این ترتیب،‌ نرخ بیکاری آمریکا به پائین‌ترین حد آن در 4 سال گذشته‌ رسید. این در حالی است که وال استریت انتظار دارد که فدرال رزرو به برنامه خرید اوراق قرضه خود ادامه دهد.


سیاست کم فشار پولی فدرال رزرو باعث شده‌است که در سال‌های اخیر، قیمت طلا به بالا‌ترین حدود خود برسد.


این گزارش افزود، قیمت لحظه‌ای طلا با 0.3 درصد افزایش به یک‌هزارو 582 دلارو 11 سنت در اونس رسید و خود را از پائین‌ترین حد خود در 2 هفته اخیر،‌ یک‌هزارو 560 دلارو 80 سنت در اونس،‌ بالا کشید. طلای آمریکا نیز با 0.3 درصد افزایش،‌ یک‌هزارو 581 دلارو 30 سنت در اونس معامله شد.


وانگ تائو، تحلیل‌گر بازار رویترز،‌ می‌گوید: تحلیل فنی نشان می‌دهد که قیمت لحظه‌ای طلا در رنج خنثی بین یک‌هزارو 564 دلارو 44 سنت در اونس و یک‌هزارو 581 دلارو 30 سنت در اونس، در حال نوسان است. اما قیمت طلا به سمت یک‌هزارو 564 دلارو 44 سنت، متمایل است.

۱۳۹۱/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...