نسخه چاپی

خط لوله گاز ارتباطی با موضوع هسته‌یی ندارد

عکس خبري -خط لوله گاز ارتباطي با موضوع هسته‌يي ندارد

رییس جمهور با بیان این‌كه خط لوله گاز ارتباطی با موضوع هسته‌ای ندارد، گفت: با گاز طبیعی نمی‌توان بمب اتم ساخت و بهانه‌ای برای مخالفت با خط لوله گاز وجود ندارد.

به گزارش نمابه نقل از ایسنا ، محمود احمدی‌نژاد در مراسم احداث خط لوله صلح با بیان این‌که خط لوله گاز، امنیت‌ و صلح‌آفرین است، خاطرنشان کرد: آنها که مدعی دوستی با دولت و ملت ایران و پاکستان هستند، اگر در زمینه خط لوله صلح همکاری نمی‌کنند، کارشکنی هم نکنند. چون ما انتظار داشتیم اگر واقعا دنبال صلح هستند، شرکت‌های آنها سرمایه‌گذاری کنند. پس خوب بود مشارکت می‌کردند، اما اگر همراهی نمی‌کنند، اجازه ندارند کارشکنی و تبلیغات منفی بکنند.

رییس جمهور همچنین با تشکر از حضور رییس جمهور پاکستان و مقامات و وزرای ایران و پاکستان و همچنین میهمانانی از کشورهای افغانستان، ترکمنستان، کویت، قطر، امارات و عمان در این مراسم، تصریح کرد: رییس جمهور پاکستان به درستی اشاره کردند که امروز یک روز تاریخی برای دو ملت بزرگ پاکستان و ایران و البته منطقه است.

وی با بیان این‌که اتفاق امروز فقط برقراری یک خط لوله گاز نیست، افزود: البته خط لوله گاز بسیار مهم است، اما این کار نشان‌دهنده عزم قاطع ملت‌های منطقه برای همکاری، همدلی و تقویت روابط برادرانه است و در این راستا هر ارتباط از جمله ایجاد خط گاز، برق، نفت، آب تجارت، و تبادلات فرهنگی و سیاسی، پیوندهای عمیق بین ملت‌های منطقه ایجاد می‌کند که دارای مکتب و راه واحد و یک خاستگاه فرهنگی هستند.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که عقل و تجربه نشان داده است، مصالح منطقه فقط با برادری و همدلی همه ملت‌های منطقه حل می‌شود، اظهار کرد: راه پیشرفت و تمدن در سایه همدلی و همکاری است و خط لوله صلح نشان‌دهنده این نگاه و راه و اراده در دو کشور برادر پاکستان و ایران است.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که امروز دست‌های بیگانه از راه‌های دور به دنبال ایجاد تفرقه و درگیری بین ملت‌های منطقه در جهت سلطه و چپاول ثروت‌های منطقه هستند، ادامه داد: تنها راه صیانت از استقلال، هویت، ثروت، فرهنگ و موجودیت ملت‌های منطقه همدلی و همکاری و وحدت است.

رییس جمهور تصریح کرد: اگر ملت‌های منطقه داشته‌ها و ثروت‌های خود را در خدمت و همکاری و رشد منطقه قرار دهند، در علم و صنعت، پیشرفت و آبادانی و بهداشت و درمان نیازی به وابستگی به دیگران نخواهند داشت که حتی دارو را با تهدیدات سیاسی به ملت‌ها می‌فروشند.

رییس جمهور با تاکید بر این‌که باید مکمل هم باشیم و در کنار هم حرکت کنیم، اظهار کرد: پاکستان کشوری بزرگ و سرشار از استعداد است و ایران هم همینطور. پس پاکستان می‌تواند بخش‌هایی از نیازهای ایران را تامین کند و برعکس و همین‌طور کشورهای منطقه.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: خط لوله گاز نشان از اراده دولت و ملت برای استفاده از همه ظرفیت‌ها جهت تکمیل و کمک به پیشرفت یکدیگر است و تامین نیازهای برادران و البته بی‌نیاز شدن از کسانی که به دنبال تحقیر و تسلط بر ما هستند.

رییس جمهور با بیان این‌که خط لوله گاز آغاز کاری بزرگ است، گفت: خط لوله صلح می‌تواند با اراده و تصمیم برادر عزیزم رییس جمهور پاکستان و توافق دیگر کشورها، به کشورهای شرق و شمال پاکستان امتداد پیدا کند و مانند تار و پودی شود که کشورها را به هم پیوند دهد.

احمدی‌نژاد با تاکید بر این‌که همه با هم برادر هستیم، تصریح کرد: هیچ عامل خارجی نمی‌تواند روابط عمیق و تاریخی برادری بین ما را مخدوش کند و کسانی که امروز به بهانه‌های گوناگون علاقه‌مند به دخالت در امور کشورهای ما هستند و به طور مثال در مورد ایران موضوع هسته‌یی را مطرح می‌کنند تا جلوی پیشرفت ملت ایران را بگیرند باید بدانند که خط لوله گاز ارتباطی به موضوع هسته‌یی ندارد و با گاز طبیعی نمی‌توان بمب اتم ساخت.

احمدی‌نژاد اظهار کرد: امیدواریم پروژه خط لوله صلح به دست متخصصان دو کشور ایران و پاکستان با پیگیری وزرای انرژی و نفت این دو کشور به سرعت انجام شود تا مردم پاکستان از نعمت گاز بهره‌مند گردند و شهادت می‌دهم که رییس جمهور پاکستان در این راستا همکاری‌ها و پیگیری‌های ویژه و مستمر و استثنایی انجام داده‌اند و اصرار دارند که خط برق هم متصل شود و فرصت‌های بیشتری برای پیشرفت و رفاه مردم پاکستان فراهم شود که به همین خاطر از ایشان به دلیل اهتمام در تقویت روابط برادرانه ملت‌های منطقه تشکر می‌کنم.

احمدی‌نژاد در پایان با تاکید بر تقویت همکاری‌های دو کشور ایران و پاکستان گفت: زنده باد پاکستان، زنده باد ایران، زنده باد همه ملت‌های منطقه.

۱۳۹۱/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...