نسخه چاپی

خيزش دانشجويان ادامه دارد

یورش نیروهای آل سعود به منازل مردم

مردم عربستان با وجود ادامه اقدامات سركوبگرانه نیروهای امنیتی، بار دیگر در شرق این كشور علیه آل سعود دست به تظاهرات زدند كه با یورش وحشیانه نیروهای رژیم روبرو شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منابع خبری،معترضان سعودی با وجود سرکوب اعتراضات در قطیف، دور تازه‎ای از تظاهرات ضد دولتی را در این شهر آغاز کرده‌اند.
تظاهرات کنندگان علاوه بر درخواست برای آزادی، از رژیم آل سعود خواستند به تبعیض اقتصادی و مذهبی علیه مردم منطقه شرقی عربستان پایان دهد.

مردم همچنین ضمن محکوم کردن سرکوب معترضان، از رژیم حاکم بر عربستان خواستند حمله به شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت آمیز را متوقف کند. معترضان سعودی وعده دادند تا زمان تحقق خواسته‌هایشان به تظاهرات ادامه دهند.

شرق عربستان از سال گذشته میلادی صحنه برگزاری اعتراضات گسترده ضد دولتی بوده است. تظاهرات کنندگان، عدالت و آزادی زندانیان سیاسی را خواستار هستند.

تظاهرات مسالمت آمیز اغلب در قطیف و العوامیه برگزار می ‌شود، اما با وجود سرکوب تظاهرات کنندگان از سوی نیروهای رژیم سعودی این اعتراضات در سراسر کشور در حال گسترش است.

پایان تبعیض اقتصادی و مذهبی علیه این منطقه نفت خیز از دیگر خواسته‎های معترضان است. از زمان آغاز اعتراضات در این منطقه چندین معترض شهید و دهها نفر نیز دستگیر شده‌اند.

بر اساس این گزارش، معترضان عربستانی در تاریخ ۲۳ فوریه تظاهرات اعتراض‎آمیزی را در سراسر استان الشرقیه برگزار کردند.

معترضان محاکمه افرادی را که هفته گذشته به سوی مخالفان تیراندازی کردند، خواستار شدند. نیروهای امنیتی سعودی با توسل به زور و دستگیری تعدادی از تظاهرکنندگان به متفرق کردن جمعیت پرداختند.

ریاض از ابتدای سال ۲۰۱۲ سرکوب معترضان را تشدید کرده است.

تیراندازی به منازل شیعیان عربستان

در این حال العالم گزارش داد نیروهای سعودی با یورش به منطقه شیعه نشین "الشرقیه" صورت بی هدف به منازل تیراندازی کردند.

درپی برگزاری چندین تظاهرات در حمایت از زندانیان فراموش شده در منطقه الشرقیه، نیروهای سعودی با یورش به شهر "العوامیه" به سوی منازل تیراندازی کردند.

بر اساس این گزارش، دیروز همچنین در شهر "قطیف" تظاهراتی در خیابان "الثوره" با شعار "جمعه اربعین شهدای الوفاء" برگزار شد. شرکت کنندگان در این تظاهرات سیاستهای سرکوبگرانه مسئولان سعودی را محکوم کردند.

در العوامیه نیز تظاهرات کنندگان در شعارهای خود اقدام نیروهای امنیتی سعودی در ترور "محمد صالح الزنادی" فعال سیاسی عربستانی را محکوم کردند. محمد صالح الزنادی چند روز قبل به ضرب گلوله نیروهای امنیتی مجروح و بازداشت شد.

از سوی دیگر عربستان این روزها در فضای "بهار دانشگاهی" به سر می برد که از ماجرای حمله نیروهای امنیتی سعودی به دانشجویان دختر دانشکده شهر "ابها" در جنوب این کشور آغاز شد و به چند دانشگاه دیگر امتداد یافت.

ناظران دلیل خیزش دانشجویان عربستانی را ناامیدی جوانان از آینده خود و محقق نشدن مطالبات و خواسته های آنان دانسته و آن را جرقه ای برای آغاز حرکت جوانان در عربستان می دانند.

۱۳۹۱/۱/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...