نسخه چاپی

به نفع شخص خاصی كناره‌گیری نمی‌كنم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ائتلاف ۱+۲ را ائتلاف ناقصی می‌دانم زیرا باید هر ائتلافی مبنای منطقی داشته باشد.

به گزارش نمابه نقل از فارس، محسن رضایی ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه‌ زنجان، با بیان اینکه کارآمدی باید در منطق دولت آینده باشد، افزود: باید مجمعی با حضور ۴۰۰ نفر از نخبگان کشور تشکیل و این مجمع ائتلاف را تشکیل دهد.

وی با بیان اینکه به دلیل ابهامات موجود در این ائتلاف به آن نپیوسته‌ام، تصریح کرد: قصد حضور در این ائتلاف را ندارم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در هیچ یک از قطعنامه‌های شورای امنیت نامی از من دیده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: افرادی که دارای گذرنامه سیاسی باشند، از نظر دیپلماتیک مصونیت دارند.

وی با بیان اینکه در انتخابات گذشته به نفع ملت ایران کنار کشیدم، افزود: در این انتخابات به نفع شخص خاصی کناره‌گیری نمی‌کنم.

*نفع ملت ایران عبور از مشکلات اقتصادی است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: امروز هم نفع ملت ایران را در عبور از مشکلات اقتصادی و رفتارهای بین‌المللی می‌دانم.

وی در پاسخ به سئوالی که حضور در استان‌های مختلف آغاز به کار انتخابات زود هنگام نیست، یادآور شد: در سال گذشته در ۳۰ دانشگاه کشور شرکت کردم، امسال هم تاکنون در ۲۰ دانشگاه حضور داشته‌ام زیرا حضور مسئولان در دانشگاه‌های مختلف از تاکیدات رهبری است.

رضایی با بیان اینکه در لیست برنامه‌های کاری خود اجرای برنامه‌های فرهنگی را نیز مورد توجه قرار داده‌ام، افزود: طرح‌های مختلفی برای نسل‌های سوم و چهارم انقلاب و بانوان کشور دارم.

وی در پاسخ به سکوت خود در فتنه ۸۸ تصریح کرد: من در سال ۸۸، سکوت نکردم، ادبیات خود را داشتم و ۲۰ اطلاعیه در این خصوص ارائه کردم، ادبیات و شالکه برخورد من با خیلی‌ها متفاوت بود، هر چه حقیقت بود، گفتم و قبول ندارم که می‌گویند رضایی سکوت کرد.

*بانک مرکزی تبدیل به صندوقچه‌ای در اختیار دولت شده است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در حال حاضر بانک مرکزی تبدیل به صندوقچه‌ای در اختیار دولت شده است، افزود: در صورت انتخاب من به عنوان رئیس جمهور آینده اقتدار بانک مرکزی را بر می‌گردانم.

وی وجود نقدینگی بالا در کشور را از مشکلات جامعه عنوان کرد و افزود: باید انضباط بانک مرکزی تقویت شود.

رضایی با بیان اینکه اگر قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها قرار داشتیم، کار دیگری انجام می‌دادم، اما در حال حاضر ضمن ادامه واریز یارانه به حساب مردم، این یارانه‌ها به صورت درآمدی در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه من در دوران جنگ انزوای سیاسی و محاصره شدید اقتصادی را پیش‌بینی کرده بودم، افزود: سندی در این خصوص از نوشته‌های شهید باقری چاپ می‌شود که موید این موضوع است.

وی یکی از دلایل حضور خود در انتخابات را حل مشکلات اقتصادی جامعه عنوان کرد و افزود: کنار کشیدن در این عرصه خیانت به ملت ایران است.

*بدهکاری ۶۰ هزار میلیاردی دولت

رضایی بدهکاری ۶۰ هزار میلیاردی دولت و نداشتن ذخیره ارزی کافی را از مشکلات جامعه عنوان کرد و افزود: دولت با افزایش انتظارات مردم، سال‌های آینده را با مشکلات عدیده مواجه می‌کند.

وی با بیان اینکه من تاکنون دو بار در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده‌ام، افزود: افرادی هستند که چندین بار در انتخابات شرکت کرده‌اند، هیچ دولتی نبوده که من کمکش نکرده باشم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ارائه پیام تبریک خود در خصوص انتخابات سال ۸۸ تصریح کرد: من وجود ابهامات در انتخابات را به مقام معظم رهبری ارائه کردم، شکایت خود را در شورای نگهبان مطرح کرده و در نهایت به قانون تمکین کردم.

وی در خصوص مذاکره با آمریکا نیز چندین مسئله را مطرح کرد و افزود: باید در این مذاکرات این نکته که در صورت شکست مذاکرات آمریکا به ایران حمله نکند مورد توجه قرار گیرد، مذاکره باید بر اساس چه محورهایی صورت گیرد و در صورت انداختن توپ به میدان حریف باید صداقت آمریکا بررسی شود.

*بحث مذاکره با آمریکا در اختیار مقام معظم رهبری است

رضایی با بیان اینکه بحث مذاکره با آمریکا در اختیار مقام معظم رهبری است، افزود: این مسئله حاکمیتی و مربوط به یک دولت خاص نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسیر خود را برای حضور در انتخابات با برنامه و با صبر و حوصله انتخاب کرده‌ام، افزود: این بار آمده‌ام تا نتیجه بگیرم، در سال ۸۴ مجبور بودم کنار بکشم چرا که سیاست جامعه خیلی عوض شده بود، من معقولم تا محافظه‌کار، در آن زمان سیاست به قدری پررنگ بود که افراد با همان سرعتی که به بالا کشیده می‌شدند، با همان سرعت نیز به پایین سقوط می‌کردند.

*دانشجویان شش ماه قبل از فارغ‌التحصیلی صاحب شغل می‌شوند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در صورت انتخاب به عنوان رئیس جمهور مقرراتی در جامعه وضع می‌شود که بر اساس آن همه شرکت‌های باید حداقل دو دانشجو را استخدام کنند، افزود: دانشجویان ۶ ماه قبل از فارغ‌التحصیلی صاحب شغل می‌شوند.

وی با اشاره به اجرای یارانه سبز در صورت انتخاب خود با عنوان رئیس جمهور تصریح کرد: یارانه سبز با هدف افزایش تولید و ایجاد اشتغال در جامعه ارائه می‌شود و در بخش‌های مکانیزه کردن کشاورزی، صنایع تبدیلی، اصلاح خاک و بذر، بیمه کشاورزان و محصولات کشاورزی پرداخت می‌شود.

رضایی با بیان اینکه ۵۰ درصد بلاعوض در اختیار مردم قرار می‌گیرد، افزود: ۵۰ درصد مابقی نیز با نرخ ۷ تا ۸ درصد ارائه می‌شود، کشاورزان با ارائه چنین خدماتی و در شرایط خاص و تحریم اقتصادی تقویت می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد مشکلات اقتصادی مربوط به تحریم است، افزود: ۷۰ درصد مشکلات مربوط به سوءمدیریت داخلی است، باید در اقتصاد به دنبال تحولات جدید باشیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در جریان فتنه ۸۸ ابتدا جریان اجتماعی در جامعه بروز کرد، افزود: آغاز اعتراضات با مردم بود اما برنامه‌ریزی‌های پنهانی موجب شد این جریانات به فتنه تبدیل شود.

وی با اشاره به مسائل اخیر کشور به ویژه مسئله مجلس شورای اسلامی و مسائل حاشیه‌ای سفر اخیر رئیس جمهور تصریح کرد: حاشیه‌سازی‌های برنامه‌ریزی شده است، نمی‌خواهم گول این حاشیه‌سازی‌ها را برخورم، برخی کارها در شان نظام نیست، باید به مسائل مهم‌تر از جمله بیکاری و گرانی‌ها توجه شود.

‌*برخی افراد با حاشیه‌سازی‌ها می‌خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند

رضایی با بیان اینکه برخی افراد با حاشیه‌سازی‌ها در دقیقه ۹۰ فضاهایی را ایجاد می‌کنند که از آب گل آلود ماهی بگیرند، افزود: نباید با افکار عمومی ملت بازی شود، مردم باید با صبر و حوصله در خصوص انتخابات تصمیم گیری کنند.

وی با اشاره به حضور خود در مجالس مختلف به ویژه دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: خود را متعهد به گوش دادن می‌دانم، بعد از انتخابات نیز در این مجالس و برنامه‌ها شرکت می‌کنم چرا که موتور اصلی آینده ایران را نسل سوم و چهارم انقلاب می‌دانم.

۱۳۹۱/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...