نسخه چاپی

جزئیات جلسه تعیین مزد ۹۲

اولین جلسه تعیین حداقل دستمزد سال آینده برگزار شد و براساس خبرهای به دست آمده احتمال افزایش ۲۸درصدی حداقل دستمزد به همراه بن كارگری برای سال آینده وجود دارد.

به گزارش نما به نقل از فارس، اولین دور مذاکرات شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد سال 92 امروز با حضور سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکای اجتماعی کار در محل این وزارتخانه برگزار شد.

بنابراین گزارش، در این مذاکرات طرفین با بررسی شرایط اقتصادی، هزینه‌های معیشت و مسائلی مانند حق مسکن و خواروبار کارگری و افزایش پایه سنوات و چگونگی رسیدن به تفاهم برای تعیین حداقل مزد به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند.

براساس شنیده‌های خبرنگار فارس از این جلسه، کارگران در این نشست خواهان افزایش دستمزد بیش از آنچه که سرپرست وزارتخانه اعلام کرده، هستند و براساس گمانه‌زنی‌‌ها احتمال افزایش 28 درصدی حداقل دستمزد به همراه بن کارگری سال آینده وجود دارد.

*نماینده کارفرمایان:امکان اینکه امروز حداقل مزد تعیین نشود نیز وجود دارد

نجفی نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مورد چگونگی روند جلسات گفت: به نظر می‌رسد این جلسه طولانی شود و هنوز هیچ چیزی مشخص نیست و امکان اینکه امروز حداقل مزد تعیین نشود نیز وجود دارد.

یکی دیگر از اعضای شورای عالی کار به فارس گفت: قطعا نمایندگان کارگری براساس قانون مباحث مزدی را در نظر می‌گیرند و به احتمال زیاد امسال افزایش‌ها ترکیبی بوده و شامل دستمزد، بن کارگری، حق سنوات و خواروبار باشد.

معینی تاکید کرد: عصر امروز جلسه ادامه می‌یابد و امیدواریم بتوانیم با دیگر شرکاء به تفاهم برسیم.

۱۳۹۱/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...