نسخه چاپی

لاریجانی:برخی از اصول قانون‌اساسی اجرا نشده

رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینكه برخی از اصول قانون اساسی اجرا نشده است، گفت: قوانین مربوط به اینكه جرایم سیاسی باید در حضور هیات منصفه رسیدگی شود یا تهیه قوانینی مربوط به امر به معروف و نهی از منكر باید جدی‌تر بررسی شده تا پس از تصویب اجرایی شود.

به گزارش نما به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی در جمع رئیس و معاونان مركز پژوهش‌های مجلس با بیان اینكه در سال جاری كل كشور با مشكل بودجه مواجه است، گفت: مركز پژوهش‌ها هم از نظر كمبود منابع با مشكلات در سال ۹۱ مواجه بوده كه امیدواریم با تمهیدات درنظر گرفته شده این مشكلات برطرف شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، افزود: تصور من این است كه مركز پژوهش‌های به نقطه اتكایی برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی تبدیل می‌شود و مرجعیتی كه مركز در كارهای پژوهشی پیدا می‌كند به نفع كشور است و البته منابع مالی مناسب برای این مركز باید تامین شود.

وی با بیان اینكه اعتبار این مركز اعتبار پرارزشی است، تصریح كرد: مركز پژوهش‌ها باید محل اعتماد و اتكا نمایندگان مجلس باشد و اینكه چگونه می‌توان این اتكا را قوی‌تر كرد به نحوه ارتباط كارشناسان مركز با مجلس مرتبط است.

لاریجانی خطاب به معاونان مركز پژوهش‌های مجلس با بیان اینكه شما باید خودتان را درگیر مسائل كلان كشور مانند مسائل اقتصادی كنید، تاكید كرد: ما از تدابیری كه رهبر معظم انقلاب برای دورنمای اقتصاد كشور در نظر گرفته‌اند، خیلی فاصله گرفته‌ایم لذا به طور مستمر باید فكر كرد و راهكار ارائه داد برای اینكه از منابع موجود به نفع بهتری استفاده شود و این روش نفت فروشی و هزینه كردن جای خود را به روش‌های اقتصادی بهتری بدهد و شرایط كنونی فرصتی است تا مركز پژوهش‌ها روی استفاده صحیح‌تر از منابع كشور تمركز كند تا كشور این‌قدر متكی به نفت نباشد و مسائل تولید رونق پیدا كند.

۱۳۹۱/۱۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...