نسخه چاپی

كاخ سفید "تبانی میان واشنگتن و طالبان" را تكذیب كرد

سخنگوی كاخ سفید سخنان رئیس‌جمهوری افغانستان را درباره تبانی میان واشنگتن و طالبان به شدت تكذیب كرد.

به گزارش نمابه نقل از ایسنا، جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید در جمع خبرنگاران گفت: همان‌گونه که چاک هاگل، وزیر دفاع و ژنرال ژوزف دانفورد، فرمانده نظامیان ناتو در افغانستان نیز تاکید کرده‌اند، هرگونه گمانه‌زنی مبنی بر تبانی احتمالی میان آمریکا و طالبان از اساس اشتباه است.

وی ادامه داد، وزیر دفاع آمریکا در گفت‌وگوی مستقیم با حامد کرزای، رئیس‌جمهوری افغانستان نیز از بی‌اساس بودن این شایعات خبر داده است.

سخنگوی کاخ سفید آمریکا افزود: ما در 12 سال گذشته در افغانستان هزینه‌های بسیار هنگفتی را صرف کرده و قربانیان بسیاری داده‌ایم ولی دست از حمایت از مردم افغانستان برنداشته‌ایم.

جی کارنی تاکید کرد: هدف ما در این سال‌ها برقراری ثبات و امنیت در افغانستان و مبارزه با هرگونه خشونت علیه غیرنظامیان بی‌گناه این کشور بوده است.

وی افزود: بی‌تردید در این میان برخی وقایع و حوداث امنیتی نیز رخ داده است که البته واکنش‌هایی از سوی رئیس‌جمهوری افغانستان را به همراه داشته است اما آمریکا با این واکنش‌ها مخالف بوده است.

سخنگوی کاخ سفید گفت: این در حالی است که سیاست ما تغییری نکرده است.

وی با اشاره به تحولات کره‌شمالی از نگرانی کاخ سفید از تهدیدات اخیر پوینگ‌یانگ خبر داد.

جی کارنی ادامه داد: این اقدام کره‌شمالی برنامه‌ای برای تشدید تنش‌ها و ارعاب سایر کشورهاست. کره شمالی با تهدید و یا تحریک، به نتیجه‌ای دست نخواهد‌ یافت بلکه بیش از پیش منزوی خواهد شد.

سخنگوی کاخ سفید ادامه تهدیدهای کره‌شمالی را باعث کم‌رنگ شدن تلاش‌های بین‌المللی برای تضمین صلح و ثبات در جنوب‌شرقی آسیا دانست و افزود: ما همچنان از رهبر کره‌شمالی درخواست می‌کنیم که به پیشنهاد باراک اوباما در خصوص انتخاب مسیر صلح و عمل به تعهدات بین‌المللی پاسخ مثبت دهد.

۱۳۹۱/۱۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...