نسخه چاپی

دیدار پوتین با ر‌ؤسای‌جمهور ارمنستان و آبخازی

عکس خبري -ديدار پوتين با ر‌ؤساي‌جمهور ارمنستان و آبخازي

رئیس‌جمهوری روسیه امروز در دیدار با رؤسای‌جمهوری ارمنستان و آبخازی در مسكو به بررسی دورنمای توسعه روابط دوجانبه برخی مشكلات منطقه خواهد پرداخت.

به گزارش نما، فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه امروز، سه شنبه با "سرژ سرکیسیان" رئیس‌جمهوری ارمنستان و "الکساندر آنکواب" رئیس‌جمهوری آبخازی که برای دیداری کاری به مسکو سفر نموده‌اند، ملاقات و مذاکره خواهد کرد.

این سفر نخستین سفر خارجی سرکیسیان بعد از پیروزی وی در انتخابات 18 فوریه ریاست‌جمهوری در ارمنستان است. آخرین دیدار پوتین و سرکیسیان در تاریخ 19 دسامبر سال 2012 در مسکو و در حاشیه نشست سران کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی صورت گرفته بود.

در بیانیه دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین در رابطه با این دیدار آمده است: در جریان مذاکرات سران روسیه و ارمنستان مسائل مربوط به توسعه روابط دوجانبه، مشکلات منطقه و دورنمای تعمیق مشارکت در فضای جامعه مشترک المنافع، از جمله همگرایی اورآتلانتیکی مورد بررسی طرفین قرار خواهد گرفت.

ارمنستان شریک راهبردی مرسوم روسیه است. روسیه مهمترین شریک تجارت خارجی این جمهوری محسوب می‌شود و در سال 2012 میزان مبادلات بازرگانی بین دو کشور در مقایسه با سال 2011، بیش از 22 درصد افزایش یافته و برای نخستین بار از مرز یک میلیارد دلار گذشته . به 1.2 میلیارد دلار رسید.

علاوه بر این، بر اساس اطلاعات کاخ کرملین در دیدار پوتین با آنکواب هم قبل از هر چیز مسائل مربوط به توسعه همکاری‌های دوجانبه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. آخرین دیدار روسای‌جمهوری دو کشور در تاریخ 11 ماه مه سال 2012 صورت گرفته بود.

۱۳۹۱/۱۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...