نسخه چاپی

امضاء سند همكاری بین ندسا و عراق

ایران و عراق سند همكاری در بخش نیروی دریایی دو كشور امضاء كردند .

به گزارش نما، این سند را دریادارعلی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سپهبد علی حسین علی فرمانده نیروی دریایی عراق امروز در بغداد امضاکردند .
در این سند چهار ماده ای ، برگسترش هماهنگی میان نیروی دریایی دوکشور و دیدارهای مشترک برای تدوین اصول ، روش ها و راهکارهای مشترک در آینده تاکید شده است .

در این سند برتبادل دیدارها بین شناورهای دریایی دوکشور تصریح و طرفین خواستار تبادل تجربیات فنی ، مهندسی در زمینه های تعمیر، نگهداری و فعالیت زیرساخت های دریایی شدند .
اجرای تمرین های مشترک دریایی بین دو کشور و دیدار های کارشناسی ستادی ، از دیگر محورهای مورد توجه در این سند است .

دریادارفدوی و علی حسین علی امضای این سند را برای توسعه همکاری های ایران و عراق در بخش نیروی دریایی مفید ارزیابی کرده و بر ثبات و آرامش در منطقه تاکید کردند .

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران درگفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر در بغداد گفت این سند آغازی برای همکاری های مشترک دو کشور در منطقه شمال خلیج فارس محسوب می شود.
وی با توجه به همسایگی دوکشور، همکاری های دریایی را الزامی خواند و ابراز امیدواری کرد که ابعاد آن گسترده تر شود.

دریادار فدوی به گستره وسیع سواحل ایران درجنوب و شمال خلیج فارس اشاره کرد وگفت جمهوری اسلامی ایران هم با عراق و هم با دیگر کشوهای منطقه می تواند سیاست کلان خود مبنی بر برقراری امنیت دسته جمعی توسط کشورهای منطقه را برای خلیج فارس تحقق بخشد و همکاری های تهران – بغداد در بخش نیروی دریایی می تواند گام بزرگی در راستای این استراتژی باشد .

۱۳۹۱/۱۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...