نسخه چاپی

دكتر آل اسحاق در نشست خبري اعلام كرد:

با برنامه و تیم وارد شده ام

عکس خبري -با برنامه و تيم وارد شده ام

بنده برنامه‌ها را مفصل تدوین كرده‌ام البته این فقط چارچوب برنامه‌هاست؛ بنده 3 سال است كه با جمع كثیری از صاحبنظران در داخل و خارج از كشور برنامه‌ریزی كرده‌ام.

به گزارش نما و به نقل از روزنامه شما، یحیی آل اسحاق عضو حزب موتلفه اسلامی و نامزد حزب موتلفه اسلامی برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در اولین نشست خبری خود که صبح امروز برگزار شد اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی در یک مقطع تاریخی و شرایط ویژه قرار دارد که در این فضا بدون توجه به اقتضائات نمی‌توان ورود پیدا کرد.
وی با اشاره به اینکه این مقطع تاریخی نقطه عطفی در تاریخ جمهوری اسلامی و نقطه خاصی در تغییر منحنی روند جهت انقلاب اسلامی است که اگر این شرایط به درستی ارزیابی نشود همه این فرصت‌هایی که در پیش رو داریم به تهدید تبدیل می‌شود.
عضو حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه جهان امروز در یک شرایط خاص قرار دارد افزود: اما آنچه که به ما مربوط می شود این است که ایران اسلامی در جهان و منطقه دارای فرصت‌ها و تهدید‌هایی است؛ منطقه خاورمیانه در حال شکسته شدن استخوان‌بندی‌های خود و در حال شکل‌گیری یک مهندسی جدید است.
وی با بیان اینکه امروز مبارک، بن‌علی و قذافی در منطقه حاضر نیستند و شرایط منطقه عوض شده اظهارداشت: منطقه خاورمیانه قلب کره زمین است پس اینکه منطقه چه شکلی به خود بگیرد برای ما مهم خواهد بود.
آل اسحاق با بیان اینکه اگر برنامه ریزی صحیحی داشته باشیم فرصتی عظیم برای مسائل سیاسی، اقتصادی و آرمان های نظام ما فراهم خواهد شد ادامه داد: به همان اندازه که فرصت وجود دارد اگر برنامه ریزی درستی نداشته باشیم ممکن است با تهدید مواجه شویم.
عضو حزب موتلفه با اشاره به اینکه در بودجه 2013 آمریکا، جمهوری اسلامی ایران تهدید اول منافع ملی و حیاتی آمریکا به شمار رفته است تصریح کرد: به همین دلیل است که از 180 صفحه بودجه دفاعی آمریکا، 25 صفحه مربوط به ایران است؛ و این نشان می دهد که جمهوری اسلامی به همین میزان در مسائل بین المللی تاثیر گذار است.
وی با بیان اینکه چالش های عمده ما با منطقه و جهان، امنیت هسته‌ای، منطقه‌ای، انرژی و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در ساختار جهانی و میزان تاثیر و تاثر آن است گفت: به همین دلیل نظام باید با مدیریت مدبرانه و برنامه‌ریزی شده از این تهدیدها عبور کند.
آل اسحاق با بیان اینکه امروز حوزه اقتصادی برای اعمال فشار علیه جمهوری اسلامی انتخاب شده است گفت: یعنی ما با یک نقشه و طرح جنگی در حوزه اقتصادی روبرو هستیم که آثار آن را در تحریم ها و اعمال فشارهای اقتصادی می توان مشاهده کرد.
آل‌اسحاق با اشاره به اینکه ما در حوزه داخلی نیز با نقاط قوت و ضعف هایی روبرو هستیم گفت: قدرت زیادی ظرف سی‌وچند سال گذشته در جایگاه فناوری، توسعه اقتصادی، پیشرفت‌های زیادی را داشته‌ایم که امروز ایران در حوزه‌های ارتقا جایگاهی پیدا کرده که جای تقدیر دارد اما علیرغم این نقاط قوت، نقاط ضعفی نیز در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی داشته‌ایم.
وی در همین زمینه به بودجه سه دوازدهمی امسال اشاره کرد و اظهارداشت: همچنین در حوزه اشتغال با توجه به نیاز سالانه اقتصاد، مجموع افزوده اشتغال از سال 84 اگر نگوییم منفی بوده، صفر بوده است و این یک خطر بزرگ اقتصادی به شمار می‌آید.
آل‌اسحاق همچنین به وضعیت معیشتی مردم،تورم‌ها و ناهنجاری‌های اقتصادی به ویژه در حوزه‌های سرمایه‌گذاری و تولید اشاره کرد و گفت: حوزه تولید باید در اولویت مسائل اقتصادی باشد که البته متاسفانه در وضعیت مناسبی نیست در حالی که عمده ترین اهداف چشم انداز و فشارهای خارجی نیز مربوط به حوزه اقتصاد است.
عضو حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی نیز با ناهمواری‌های زیادی مواجه هستیم همچون وضعیت خانواده، اعتیاد، عدم رعایت قوانین و غیره ادامه داد: ما نیازمند تغییر در حوزه های مدیریتی و ساختاری هستیم؛ که البته ضرورت دارد بعد از انتخابات به این مساله و تهدیدات بیرونی، چالش های داخلی و آماده کردن فضای تغییر نگاه تغییر و تحولی نسبت به آنچه که تاکنون گذشته توجه ویژه شود.
آل‌اسحاق تصریح کرد: اگر در انتخابات سال آینده تیمی مثل تیم سابق روی کار بیاید تغییر 10 تا 15 درصدی خواهیم داشت، پس ما نیازمند بازنگری جدی و دقیق هستیم.
وی یکی از مشکلات اقتصادی کشور را عدم تطابق سیاست های اقتصادی و چالش های بین المللی و روابط دیپلماتیک دانست و اظهارداشت: اگر قرار باشد اقتصاد پویایی داشته باشیم باید از ظرفیت‌های کارشناسی مناسبی در جامعه استفاده شود.
عضو حزب موتلفه اسلامی همچنین در خصوص جایگاه زنان در ایران گفت: اکنون جمعیت عظیمی از زنان تحصیلکرده در کشور وجود دارد که مشکلات زیادی در مسیر اشتغال آنها وجود دارد.
آل اسحاق با بیان اینکه اولین اقدام باید در قوه مجریه بازنگری در بینش ها است گفت: مشکل ما در اقتصاد مشکلات ریشه ای است، باید اولویت اصلی اقتصاد باشد، متاسفانه در حوزه بینش های اقتصادی بر اساس بینش توزیع و توزیع مجدد عمل شده که هدف دولت از این اقدامات نیز صرف امکانات و فرصت ها ایجاد عدالت بوده است.
وی در همین زمینه به طرح چند سوال پرداخت و گفت: آثار این رویکرد چه بوده است؟ آیا منابع به صورت بهینه استفاده شده است؟ آیا شاهد توسعه و اشتغال بوده ایم؟ یا چرا علیرغم همه منابع و امکانات با وضعیت کنونی روبرو شده ایم؟
آل‌اسحاق به دولت نهم و دهم اشاره کرد و گفت: در این دو دولت اخیر بازنگری چندانی در حوزه‌های اقتصادی صورت نگرفته است.
وی در خصوص هدفمندی یارانه‌ها نیز به آثار تورمی آن به دلیل نوع مدیریت و نحوه اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: ما از هدفمندی یارانه‌ها دفاع کردیم ولی با توجه به نحوه نادرست مدیریتی آن با تورم مواجه شدیم و مجبور شدیم برای جبران آن پرداخت عیدانه داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه پرداخت نقدی به مردم باعث تشنگی در جامعه شده است گفت: با توجه به سوء مدیریت این مسئله بزرگ، با عدم اشتغال و کمبود سرمایه‌گذاری و حجم نقدینگی که از اول دوره، هشت برابر شده است مواجه شده‌ایم. آنچه که از این رویکرد توزیع و توزیع مجدد حاصل شده ایجاد مشکلات اقتصادی و تورمی در کشور است.
آل اسحاق به فضای تعارضی و بداخلاقی سیاسی در کشور نیز اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر فضای تعاملی به فضای تعارضی تبدیل شده و به جای ایجاد فضای دوستی و آشتی به سمت فضای تعارضی میان مسئولین مثل مجلس و دولت حرکت کرده ایم.
وی در خصوص فضای کسب و کار عنوان کرد: در فضای کسب و کار ساختار مشخصی داریم ولی نهادهای ذی‌ربط همچون شورای پول و اعتبار یا سازمان برنامه ریزی به نحوی کنار گذاشته شده‌اند که در دولت بعدی حتما این نهادها باید احیا شوند و شورای پول و اعتبار با استحکام بیشتر شروع به کار کند.
آل‌اسحاق به نقش مهم بانک مرکزی در کشور اشاره کرد و اظهارداشت: رئیس کل بانک مرکزی قطعا کمتر از معاون اولی نیست.
وی با اشاره به 4 شرط اصلی برای کسانی که قرار است در عرصه سیاسی کشور وارد شوند گفت: اعتقاد و التزام به اسلام، انقلاب، آرمان های امام راجل و ولایت فقیه و تنظیم امور در چارچوب منویات رهبری شروطی است که برای ورود به این عرصه نیاز است.
عضو حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه شرایط کشور به گونه ای است که باید کسانی که ایران شناس و اقتصادشناس هستند با توجه به ارکان مقدس نظام اسلامی در عرصه حضور داشته باشند ادامه داد: ما باید با توجه به تحریم ها و تهدیدها و آرمان های انقلاب سناریوی تعاملی با تکیه بر اعتقادات و منافع ملی و حیاتی کشور داشته باشیم؛ امکان تعامل در جهان وجود دارد به شرط اینکه طرف مقابل نیز با منطق با جمهوری اسلامی برخورد کند.

نامزد حزب موتلفه برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با بیان اینکه ما در تعامل با جهان بین الملل با سه رویکرد هضم در این نظام، حذف و تعامل منطقی بر اساس موضع حکمت، عزت و آرمان ها روبرو هستیم افزود: در این شرایط به همدلی احتیاج داریم.
وی با تاکید بر اینکه در انتخابات آتی اصولگرایان، اصلاح‌طلبان، مدافعین دولت و مستقلین حضور خواهند داشت اظهار داشت: اصولگرایان باید با سعه صدر و همدلی به میدان بیایند و درها را برای حضور همه افراد باید باز نگه داشت.
آل اسحاق با اشاره به اینکه بنده و آقایان متکی و باهنر جزو لیست جبهه پیروان هستیم که 15 گروه اصولگرایی ما را برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزیده‌اند گفت: اما در واقع سیاست ما سیاست درهای باز برای حضور همه افراد است و لذا از همه کسانی که این چارچوب را قبول دارند دعوت و خواهش می کنیم که با ما تعامل داشته باشند.
وی با بیان اینکه با هماهنگی با نهادهای تاثیرگذار مثل جامعتین یک نفر انتخاب خواهد شد افزود: ما همه نیز به آن یک نفر کمک خواهیم کرد. اگر سعه صدر داشته باشیم و این دور از انتخابات مبتنی بر سازمان دهی و همدلی شکل بگیرد قطعا موفق خواهیم شد.
در ادامه نشست خبری، آل اسحاق به سوال خبرنگاران پاسخ داد؛ وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه شایعه شده آقای باهنر گزینه نهایی جبهه پیروان خواهد بود گفت: قطعا کذب است و هنوز نامزد نهایی در جبهه پیروان قطعی نشده به علاوه اینکه نامزد نهایی‌شان مشخص نشده است.
نامزد حزب موتلفه برای انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: ما امیدواریم که همه گروه‌های اصولگرایی با هم متفق شوند و یک نفر را معرفی کنیم که این حرکت قطعا مورد حمایت همه از جمله جامعتین است.
آل اسحاق در خصوص تعدد کاندیداها نیز تصریح کرد: ما نقاط قوت و ضعف فراوانی داریم و زحمت های بسیاری کشیده شده است، تعدد کاندیدا باعث می‌شود رویکرد مردم به نامزدها متفاوت باشد و نامزد اصلح انتخاب شود.
آل اسحاق در پاسخ به این سوال که در صورت حضور آقای هاشمی به نفع وی کنار خواهید کشید تصریح کرد: استنباط من این است که آقای هاشمی رفسنجانی نمی‌آید چرا که مجموعه شرایط به گونه‌ای است که آقای هاشمی نخواهد آمد.
وی در خصوص برنامه‌های خود نیز برای مدیریت کشور نیز گفت: بنده برنامه‌ها را مفصل تدوین کرده‌ام البته این فقط چارچوب برنامه‌هاست؛ بنده 3 سال است که با جمع کثیری از صاحبنظران در داخل و خارج از کشور برنامه‌ریزی کرده‌ام. در این جلسات جهت گیری ها مشخص شده و حتی تیم هم تعیین شده است.
وی با بیان اینکه در حوزه سیاست خارجی ما باید به سمت فضای تعادلی و منطقی حرکت کنیم اظهارداشت: در حوزه‌های مدیریتی نیز استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود باید مدنظر باشد.
نامزد حزب موتلفه برای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی درباره حضور اصلاح طلبان در انتخابات گفت: اصلاح‌طلبان حتما می‌آیند؛ اصلا چرا نیایند؛ به نظر بنده باید بین فتنه و اصلاح‌طلبان فرق اساسی قائل شویم و در بین اصلاح‌طلبان افراد معتقد و برنامه‌دار وجود دارد و باید از آنان استفاده شود. اما اینکه چه کسی از آنها کاندیدا می شود نمی دانم.
وی در پاسخ به پرسش یکی دیگر از خبرنگاران در مورد اینکه در گروه‌های اصولگرایی معاون اول کاندیداها نیز مشخص شده اظهار داشت: نه اصلا این موضوع مطرح نیست و بعید می‌دانم در ائتلاف سه‌گانه نیز این موضوع مطرح باشد.
نامزد حزب موتلفه در انتخابات ریاست جمهوری در خصوص جریان انحرافی تصریح کرد: در رابطه با اصول، مبانی، ارزش‌های اعتقادی قانون ما مشخص است و چیز مبهمی در رابطه با شاخص نداریم و هر جریانی که برخلاف ارزش‌های انقلاب حرکت کند در مسیر انحراف است.
آل اسحاق با اشاره به اینکه از اول تاریخ اسلام جریانات انحرافی بوده که بیشتر به دلیل برداشت‌های شخصی، فرقه‌ای و گروهی ایجاد می‌شده و ما از این فرقه‌ها نیز در قبل و بعد از انقلاب نیز داشتیم و داریم و حتما یک جریان خارج از انقلاب وجود خواهد داشت گفت: مردم ما آریایی هستند با تلفیق روحیه اسلامی _ ایرانی.
وی درباره اینکه کدام یک از برنامه‌های اقتصادی دولت نهم و دهم را مثبت می داند خاطرنشان کرد: هدفمند کردن یارانه‌ها یک ضرورت برای تاریخ اقتصاد ما بود اما درست انجام نشد اما این طرح باید با برنامه‌ریزی در اهداف و ساختار ادامه پیدا کند.
وی با بیان اینکه دولت بعد باید 5 نیاز پوشاک، مسکن، تغذیه، بهداشت و آموزش در حد قابل قبول را برای مردم فراهم کند گفت: این 5 نیاز 75 درصد هزینه‌های دهک‌های متوسط و پایین را به خود اختصاص داده است.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری آینده اضافه کرد: دولت نهم و دهم در رابطه با مسکن تشخیص به موقعی داد اما روشی که طی کرد متاسفانه نتیجه‌ مطلوبی نداشت؛ یک میلیون مسکن پایه‌گذاری شده و باید به گونه‌ای بهینه کنیم که نگذاریم پتانسیل به وجود آمده از بین برود.
آل اسحاق ادامه داد: انرژی‌ای که دولت نهم و دهم از خود نشان داد قابل تقدیر است اما باید صرف این انرژی هدفدار بوده و اقدامات جدی داشته باشیم.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه‌های شما برای جمهوری اسلامی و نقش ایران در صحنه‌های بین‌المللی و جهانی چیست گفت: نظام مهندسی منطقه که همواره تحت سلطه جهانی بوده شکسته شده است و ما به دلیل دانش و سابقه باید در این شکل‌گیری جدید نقش داشته باشیم و جایگاه خودمان را تثبیت کنیم.
وی ادامه داد: ما باید به جهانیان بگوییم که ما یار شاطر هستیم و بر اساس نیازهای بین‌المللی و منافع‌مان برنامه‌ریزی می‌کنیم.
آل اسحاق به حوادث سوریه نیز اشاره و تصریح کرد: ما در خصوص مسئله سوریه می‌گوییم که باید این قضیه با مکانیزم سوری سوری حل شود یعنی خود مردم سوریه برای خود تصمیم بگیرند.
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چه مکانیزمی برای رسیدن به نامزد نهایی دارید تصریح کرد: فرمول ما این است که اگر همه اصولگراها دور هم جمع شوند از بین خود یکی را انتخاب کنند و اگر این نشد از بین خود افراد معرفی شده در جبهه پیروان یکی را انتخاب می‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد: امروز وضعیت قبول مسئولیت به گونه‌ای است که همه به این نتیجه رسیده‌ایم که مسئولیت جز با خرد جمعی و همدلی امکان‌پذیر نخواهد بود.
آل‌اسحاق در ادامه سخنان خود درباره پرداختن به مسائل اقتصادی در کشور گفت: تصمیم گرفتم تا جایی که ممکن است شکل و شمایلم اقتصادی باشد اگرچه اقتصاد و سیاست با یکدیگر پیوند دارند؛ رئیس جمهور یک کشور باید به مسائل سیاسی و اجتماعی هم توجه کند و نمی‌تواند بگوید من فقط اقتصادی هستم. چراکه رئیس‌جمهور همه حوزه‌هاست.
نامزد پیشنهادی حزب موتلفه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه طی دو ماه اخیر شاهد فعالیت های انتخاباتی در نزدیکان دولت با شعارهایی همچون بهار هستیم، آیا آنها به صحنه می‌آید تصریح کرد: حامیان دولت حتما حضور دارند و فعالیت‌هایشان را انجام می‌دهند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا شما این مسئله را که در تریبون‌های رسمی مسائل انتخاباتی مطرح شود را گفت: در این جا مسئله رعایت قوانین و مقررات است و حامیان دولت نباید از امکانات دولتی استفاده کنند.
آل‌اسحاق در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه‌هایتان برای حوزه های دیگر در کشور چیست یادآور شد: یکی از چالش‌ها و مشکلات عدم استفاه از ظرفیت کارشناسی در تمام حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است که باید این مسئله حل شود.
وی در ادامه سخنان خود بر رابطه با ارتباط مسئله رسانه نیز یادآور شد: از محورهایی که آمریکایی‌ها بر روی آن برنامه‌ریزی کرده‌اند ایزوله کردن رسانه‌های کشور است؛ اصحاب رسانه باید بدانند در معرض تهاجمات غیر هستند و به گونه‌ای نشود که فضای کشور به دلیل اولویت‌های دیگر امنیتی شود.
نامزد پیشنهادی حزب موتلفه تصریح کرد: بنده در نهادی هستم که بزرگترین تعامل را با رسانه‌ها داریم و یکی از موفقیت‌ها نیز به دلیل رابطه تنگاتنگ ما با رسانه‌ها است.
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه الزامات شما برای حضور در انتخابات چیست، گفت: فضای همدلی، تعاملی و آشتی به جای تعارض، بداخلاقی و زشتی، همچنین داشتن ساماندهی و برنامه‌ریزی بر پایه‌های علمی و تجربی در همه حوزه‌های اقتصادی‌، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و سومین مسئله نیز قبول اینکه احتمال داشتن یک سناریوی برنامه‌ریزی بر روابط بین‌المللی با حفظ همه منافع ملی و حیاتی ممکن است به شرط اینکه از اول فکر نکنیم که زنده‌ از آنیم که بجنگیم. چرا که مکتب ما مکتب تعاملی است.
وی با بیان اینکه تعامل سازنده با منطقه و جهان جزو اهداف چشم‌انداز است گفت: ما باید تابع رهبری باشیم. نه یک قدم جلو و نه یک قدم عقب. بلکه دقیقا در چارچوب حرکت کنیم.
نامزد پیشنهادی حزب موتلفه با بیان اینکه باید برای همه امکانات برنامه‌ریزی کنیم و این جز با حضور فعال بخش خصوصی در بخش اقتصاد میسر نیست.
وی با تاکید بر اینکه بدون حضور همه فعالان اقتصادی در صحنه اقتصاد، اقتصاد روی خوش نمی‌بیند افزود: باید با ریشه‌های فساد مبارزه کرد. نه اینکه فقط لایه‌های آن را در نظر بگیریم. از این رو اگر می‌خواهیم قاطعانه با فساد برخورد کنیم باید با ریشه‌های آن برخورد شود.
آل‌اسحاق یادآور شد: همه حرفهایی که در طول سی سال گذشته مطرح کرده‌ایم باید عملیاتی شوند؛ امروز جمهوری اسلامی ایران را به دلیل موقعیت جغرافیایی و سایر مسائل نمی‌شود در منطقه و جهان نادیده گرفت و قابل نفی نیست.
نامزد ریاست جمهوری یازدهم با بیان اینکه می‌خواهم به یک نکته حماسی اشاره کنم گفت: در تمام تاریخ مدون جهان 24 ساعتی نیست جز اینکه ملتی به نام ایران بوده باشد؛ خیلی از ملت‌ها آمدند و رفتند اما این ملت به دلیل آرمان‌هایش همیشه ماندنی است. آتیه از آن ماست.
وی با تاکید بر اینکه ما در منطقه بر محوریت قرار داریم افزود: باید با ما کنار بیایند. اینکه ما هم روحیه تعاملی داشته باشیم.
آل‌اسحاق در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما با چه پشتوانه‌ای در این صحنه حضور یافته‌اید گفت: در آینده بحث اصلی اقتصاد است و تهدیدهای خارجی و مباحث داخلی بر روی این محور حرکت می‌کنند. از این رو محوریت برنامه‌های آتی اقتصاد خواهد بود و این مسئله نیز با 4 کتاب مطالعه کردن امکان‌پذیر نیست.
نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید اقتصاد را شناخت و کسی بیاید که آن را لمس کرده باشد. البته بنده در حوزه فرهنگ کارم را شروع کردم و معلم بودم؛ فرهنگ هم جزء اساسی‌ترین مسائل است؛ البته آقای حداد عادل در حوزه فرهنگ بسیار خبره هستند و ما قرار است کار جمعی داشته باشیم و ایشان هم جزء ماست.
وی همچنین یادآور شد: بنده در حوزه سیاسی نیز فعالیت داشته‌ام و جزء شورای مرکزی برخی از احزاب و نهادها بوده‌ام؛ درواقع کار، کار جمعی است و ما مکمل یکدیگر هستیم و نگرانی دراین حوزه‌ها نباید باشد.
آل‌اسحاق در رابطه با مسئله حزب و گروه تصریح کرد: شرایط کشور به گونه‌ای نیست که اتکا به یک گروه بسته باشد. رئیس‌جمهور، رئیس جمهور یک حزب نیست؛ در مجموعه برخوردهای من نگاه حزبی وجود ندارد و بسته کار نمی‌کنم.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در سال 84 احمدی نژاد با شعارهای جدیدی به میدان آمد اما اکنون بیشتر نامزدها یک شعار می‌دهند و آن هم مسئله اقتصاد است گفت: واقعیت این است آن زمان که از احمدی‌نژاد حمایت کردند آن آرمان‌ها الان با عملکردهای وی فرق می‌کند و در واقع برخی از دوستان خود احمدی‌نژاد نیز کنار رفتند؛ آنچه برای من مطرح است انجام وظیفه بوده و من خودم را در معرض امور قرار می‌دهم. چرا که فکر می‌کنم تجربیاتم در این مقطع تاریخی می‌تواند مفید باشد.
وی خاطرنشان کرد: به نظرم اگر این حرف درستی باشد که عقل جمعی حاکم شود مدیر مناسبی انتخاب خواهد شد.
آل اسحاق در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص اینکه اگر شما به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شوید چه برنامه‌هایی در بخش خصوصی دارید، گفت: در حوزه‌ رأی‌گیری دو گروه در جامعه داریم، یک گروه نخبگان و یک گروه مردم عادی که کشور را تشکیل داده‌اند. رئیس‌جمهور باید به این دو گروه توجه ویژه‌ای داشته باشد. علی‌الخصوص در بحث معیشت و اشتغال توجه بسیار زیادی داشته باشد.
وی ادامه داد: رئیس‌جمهور آینده باید در مسائل کوتاه‌مدت نیز برنامه کلی داشته باشد و اعتماد مردم را جلب کند، با توجه به وضعیت فعلی که در جامعه به وجود آمده است اعتماد مردم به نظام کمتر شده است.
آل اسحاق ادامه داد: در دوره بعد حتماً مسئله اقتصاد که مسئله مهمی به شمار می‌آید از حاشیه باید به متن بیاید و بر پایه علم و دانش برنامه‌ریزی شود. ما این تجربه را کسب کرده‌ایم که اگر علم در اقتصاد نباشد نابسامانی‌هایی به وجود می‌آید.
وزیر دولت هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: الآن هر کس به عنوان کاندیدا در انتخابات ریاست‌جمهوری وارد صحنه می‌شود باید از اقتصاد، تورم و نقدینگی حرف بزند.
آل اسحاق به تعریف تورم پرداخت و اظهار داشت: تورم نتیجه تعامل عوامل اقتصادی تاثیر گذار بر اقتصاد است و حکم تب را دارد؛ اقتصاد را نمی‌شود انتزاعی اداره کرد و نمی‌توان یک حوزه را دید و از بقیه حوزه‌ها صرف نظر کرد و این یک دید نگری آفت بزرگی است که سبب ایجاد آماس می‌شود.
این نامزد ریاست جمهوری مدافع آرمانی حضور بخش خصوصی هستند گفت: نجات اقتصاد کشور فقط با سیاست دولت -ملت امکانپذیر است.
آل اسحاق در واکنش به سوال خبرنگاری که پرسید اصولگرایان در وضعیت به وجود امده فعلی کشور دخیل هستند نیز گفت: بله نوع برخورد من نیز نشان از منتقد بودن ما دارد اما این که بخواهیم شخص را محکوم بکنیم و بگوییم تو مقصری اشتباه است یعنی نباید با متری سیاسی گیر به مسئله نگاه کنیم.

۱۳۹۱/۱۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...