نسخه چاپی

ابوترابي:

چادرهای مشكی رمز اقتدار ماست

عکس خبري - چادرهاي مشکي رمز اقتدار ماست

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: چادران مادران ایرانی بود كه دفاع مقدس را به پیروزی رساند و شش هزار شهید استان و 600 شهید شهرستان برگرفته از حجاب و عفت مادران است و باید این حجاب و عفت را پاس بداریم.

به گزارش نمابه نقل از ایسنا، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد شامگاه دیشب در جشنواره فرهنگی شهید شهسواری در شهرستان کهنوج، گفت: همه ظرفیت های موجود باید برای تحکیم وحدت در کشور بکار گرفته شود و در همه عرصه ها از جامعه بشری سبقت بگیریم.

وی افزود: ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن امسال نشان داد که در سخت ترین تحریم ها در کنار رهبرش ایستاده و این دستاورد بزرگ را پاس می‌دارد.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ولایت فقیه در زمان غیبت امام زمان(عج) شایسته ترین، صالح ترین و برترین چهره علمی و دینی آراسته به تقواست که باید سکان‌داری انقلاب را داشته باشد و این رمز پایداری انقلاب است که موجب شده تا لحن تهدید و تطمیع دشمنان برای ملت ایران کاربردی نداشته باشد.

وی همچنین با تبیین ویژگی های امت وسط از دیدگاه قرآن کریم افزود: امت وسط از نظر قرآن به امتی گفته می شود که در سایه آموزه های دین مبین اسلام آراسته شده و دستورات آن منطبق با فطرت بشر است.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برنامه های امت وسط در حد اعتدال و از افراط و تفریط دور است؛ زیرا اسلام دین اعتدال است و به تعبیر امام علی(ع) افراط و تفریط گمراهی بوده و اعتدال و حد وسط، مسیر حرکت اسلام است.

وی اضافه کرد: باید مراقب رفتار و اعمال خود باشیم زیرا پیامبر اسلام(ص) بر رفتار و اعمال ما شاهد است.

وی شهید شهسواری را شاخص برجسته امت وسط توصیف کرد و گفت: زمانی که رژیم بعثی خیل عظیمی از علما و شخصیت های علمی را گروه گروه به شهادت می رساند این شهید والامقام در مقابل دژخیمان صدام در اسارت ایستاد و در برابر رسانه های بیگانه فریاد مرگ بر صدام را سر داد و نقطه تمرکز و اوج این شعار این بود که در عراق شخص صدام را نشانه گرفت.

وی بیان کرد: این شعار نشانگر آن بود که جنگ ما با صدام است و جنگ ما جنگی قومی، ملی و دینی نیست زیرا این جنگ، جنگ کفر با اسلام است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد خطاب به فرزند شهید شهسواری گفت: امروز اگر شعار مرگ بر آمریکا در سراسر جهان اسلام فراگیر شده است نتیجه شعار دیروز شهید شهسواری بود که این حرکت ها را ایجاد کرده است.

وی افزود: نباید اجازه داد که دشمنان قرآن و پیامبر(ص) کوچکترین اختلافی بین اهل سنت و شیعه ایجاد کنند.

وی ادامه داد: امروز ملت ایران با سرعت و شتاب به سمت قله های رفیع پیشرفت و ترقی حرکت می کند، زیرا شهرستان کهنوج در اوایل انقلاب با پنج هزار نفر جمعیت شهرستان شد و اکنون از زیرساخت های علمی بسیار خوبی برخوردار است.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری انتخابات آینده تصریح کرد: در ایران مسئولان از دل مردم انتخاب می شوند در حالی که برخی از کشورهای همسایه که با مردم سالاری می خواستند کاری پیش ببرند با ایجاد فاصله بین مسئولان و مردم حرکت آنها شکست خورد.

وی گفت: تا زمانی که مردم مسئولان خود را انتخاب می کنند و ولایت فقیه استوار در برابر دشمن ایستاده، ملت ایران اسلامی پیروز میدان است.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به نقش عفاف و حجاب در نظام جمهوری اسلامی گفت: چادرهای مشکی رمز اقتدار ماست زیرا در سایه عفت و حجاب و در دامن پاکیزه مادران ایرانی، شهید شهسواری ها تقدیم نظام شدند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این چادران مادران ایرانی بود که دفاع مقدس را به پیروزی رساند و شش هزار شهید استان و 600 شهید شهرستان برگرفته از حجاب و عفت مادران است و باید این حجاب و عفت را پاس بداریم.

وی خاطرنشان کرد: دهه چهارم انقلاب فرصتی است تا ایران اسلامی به قدرت برتر آسیا و رشد اقتصادی همراه با عدالت دست پیدا کند و این هدف با همکاری آحاد جامعه محقق می شود.

۱۳۹۱/۱۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...