نسخه چاپی

افزایش بیماری روانی نظامیان انگلیسی

دو سازمان خیریه كه در زمینه حمایت از كهنه سریازان انگلیسی فعالیت می كنند، نسبت به افزایش بیماری های روحی و روانی در میان نظامیان شركت كننده در جنگ های عراق و افغانستان هشدار دادند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، سازمان های موسوم به ˈلژیون سلطنتی انگلیسˈ و ˈمبارزه با استرسˈ سه شنبه شب با انتشار گزارشی اعلام کردند که شیوع بیماری های شدید روانی بویژه در میان کهنه سربازانی که جزو نیروهای ذخیره و پاره وقت ارتش بوده اند، چند برابر بیشتر از نیروهای رسمی ارتش است.

این نهادهای خیریه تاکید کردند که دولت باید بودجه بیشتری برای حمایت از نیروهای ذخیره ارتش اختصاص دهد، چون با تعدیل نیروهای رسمی، تعداد نیروهای ذخیره و پاره وقت رو به افزایش است.

وزارت دفاع انگلیس به دلیل کمبود بودجه، قصد دارد با تعدیل 20 هزار نفر از نیروهای رسمی ارتش طی پنج سال آینده، تعداد نیروهای ذخیره را از 15 هزار نفر فعلی به 30 هزار نفر افزایش دهد.

نیروهای ذخیره و پاره وقت، نظامیانی هستند که هنگام نیاز و عمدتا در زمان جنگ به خدمت زیر پرچم فراخوانده می شوند و پس از طی کردن دوره های کوتاه مدت آموزشی، عازم میدان نبرد می شوند. این نیروها پس از پایان دوره خدمت شان معمولا از خدمات حمایتی چندانی برخوردار نیستند.

بر اساس گزارش ˈلژیون سلطنتی انگلیسˈ و ˈمبارزه با استرسˈ، نیروهای ذخیره که در جنگ های خارجی – نظیر عراق و افغانستان - شرکت می کنند، دو برابر بیشتر از نیروهای رسمی احتمال دارد که به ناراحتی های روحی و روانی دچار شوند ولی این نیروها پس از بازگشت از میدان جنگ، بدون اینکه خود و خانواده هایشان از حمایت های لازم برخوردار شوند، وارد زندگی معمولی می شوند.

روزنامه گاردین چاپ لندن، سه شنبه شب در نسخه آن لاین خود نوشت: هشدار این دو سازمان خیریه در حالی مطرح می شود که سازمان های حمایتی دیگر نیز از افزایش مراجعه کهنه سربازان پاره وقت به مراکز درمانی برای دریافت مشاوره و کمک جهت مقابله با استرس و ناراحتی های روحی و روانی خبر می دهند.

این روزنامه به نقل از ˈتیم کراسˈ یک ژنرال سابق ارتش نوشت: بیم آن می رود که طی یک دهه آینده با موجی از موارد جدید ناراحتی های روحی و روانی در میان کهنه سربازان مواجه شویم.

به عقیده کارشناسان، علائم جدی ناراحتی های روحی و روانی کهنه سربازان معمولا چندین سال پس از بازگشت از جبهه های جنگ بروز می کند. به عنوان مثال برخی از کهنه سربازانی که حدود 30، 40 سال پیش در درگیری های ایرلندشمالی و جنگ فالکلند حضور داشته اند، اخیرا برای درمان ناراحتی های شدید روحی و روانی خود به مراکز درمانی و حمایتی مراجعه کرده اند.

۱۳۹۱/۱۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...