نسخه چاپی

تاسیس "حزب حیوان" برای اولین بار در تركیه

جمعی از طرفداران حیوانات در تركیه به منظور دفاع از حقوق پایمال شده حیوانات در این كشور در صدد تاسیس "حزب حیوان" برآمده اند.

به گزارش دفتر خبرگزاری فارس در ترکیه، "نسلی خان دمیر" یکی از اعضای هیات موسس حزب حیوان در همین رابطه اظهار داشت که هدف وی و دوستانش از تاسیس این حزب، مطرح کردن حقوق پایمال شده حیوانات و بحث آزار و اذیت سایر جانداران است.

نسلی خان دمیر با اشاره به اینکه اولین اقدامات برای تاسیس حزب حیوان در ترکیه در ماه اکتبر گذشته شکل گرفته، در ادامه افزود که طی ماه آتی میلادی برای تاسیس این حزب به طور رسمی به وزارت کشور ترکیه مراجعه می کنند و قصد دارند همانند سایر احزاب سیاسی در این کشور از مزایای قانون احزاب سیاسی بهره مند شوند.

این طرفدار حیوانات خاطرنشان کرد که در ترکیه برای اولین بار چنین اقدامی صورت می گیرد و این در حالی است که در برخی کشورهای اروپایی اقدامی مشابه برای حمایت و حفظ حقوق حیوانات صورت گرفته و در کشورهایی نظیر هلند، اسپانیا و آلمان این احزاب وارد رقابت های انتخاباتی شده و حتی در کشور هلند حزب حیوان این کشور دو نماینده وارد مجلس هلند کرده است.

خانم دمیر همچنین تاکید کرد که یکی دیگر از اهداف وی و دوستانش از تاسیس حزب حیوان، تضمین حقوق حیوانات در چارچوب قانون اساسی ترکیه است.

وی افزود که اعضای حزب در اولین برنامه خود قصد دارند فردا در استانبول اولین کنفرانس "سگ" را برگزار کنند.

۱۳۹۱/۱/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...