نسخه چاپی

وحشت آمریكایی ها از این 10 نفر

براساس رتبه بندی یك مجله آمریكایی از 10 شخصیت برجسته جهان كه به شدت آمریكا را به وحشت می‌اندازند، جایگاه اول و دوم این فهرست به «سردار سلیمانی» و «بشار اسد» داده شده است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم،‌ مجله آمریکایی «Wired» به تازگی فهرستی از 10 شخصیت بین المللی منتشر کرده است که به شدت بیم و هراس آمریکا را به اعتقاد این مجله برمی‌انگیزند.
نکته قابل توجه در فهرست 10 نفره مجله «Wired» آن است که 4 شخصیت از این فهرست در خاورمیانه و شمال آفریقا قرار دارند.

اما براساس فهرست مجله «Wired» بزرگ‌ترین و اولین شخصیت بین المللی که از دید آمریکایی‌ها خطرناک‌ترین آنها برای این کشور به شمار می‌آید و به شدت بیم و هراس آنها را برمی‌انگیزد، سردار «قاسم سلیمانی» است.

سردار «قاسم سلیمانی» به این جهت خطر اول علیه آمریکا شمرده شده است، چون آمریکایی‌ها بر این باورند، هرگونه اقدام نظامی علیه ایران جنگ جهانی سوم در عرصه بین المللی را به دنبال دارد و از این حیث آمریکا خود را در قبال ایران بسیار دست بسته ملاحظه می‌کند.

براساس ادعای این مجله آمریکایی سردار سلیمانی مسئول مدرنیزه کردن و تسلیح حزب الله در جنوب لبنان نیز می‌باشد و نقشی بسیار مهم در همکاری ایران با جنبش «حماس» در نوار غزه ایفا می‌کند.
به همین دلیل مجله «Wired» تاکید می‌کند: در صورتی‌که آمریکا و اسرائیل تصمیم بگیرند که به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله کنند، سردار سیلمانی مسئول مقابله با این هجوم و حملات پیشگیرانه خواهد بود.

اما دومین شخصیت فهرست مجله «Wired» را «بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه به خود اختصاص داده است و دلیل این امر بحران سوریه و ایستادگی وی در برابر این بحران و برملا کردن ماهیت واقعی آن و تعهد و التزام بشار اسد به مبارزه با تروریسم بیان شده است که ماهیت واقعی اهداف آمریکا در این کشور را برملا کرده است.

اما از دیگر چهره‌های خاورمیانه و شمال افریقا در این فهرست «محمد مرسی»،‌ رئیس جمهوری اسلامگرای مصر است که موفق شده است،‌ بنابر ادعای مجله «Wired» اختیارات گسترده‌ای را در این کشور برای خود به دست آورد.

مجله «Wired» تاکید می‌کند: آمریکا براین باور بود که می‌تواند بر محمد مرسی تسلط داشته باشد و سیاست‌های مورد نظر خود را بر وی تحمیل کند، اما خیلی زود آشکار شد که رئیس جمهوری اسلامگرای مصر هم پیمان و متحد آمریکا نخواهد بود و مقابل خواسته‌های کاخ سفید سر تعظیم فرود نخواهد آورد.

به همین منظور محمد مرسی جایگاه پنجم فهرست مجله «Wired» را به خود اختصاص داده است.
پس از مرسی، شیخ «احمد مدوبی» رهبر جماعت «راس کامبونی» جایگاه ششم را احراز کرده که از دولت انتقالی سومالی حمایت می‌کند و بنابر اظهار مجله «Wired» به احتمال بسیار وی پس از سرنگونی دولت کنونی مگادیشو، قدرت را در سومالی به دست گیرد.

۱۳۹۱/۱۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...